Dine kæledyr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2014

MarianneRubi

Annette A skriver:

Ja blev nysgerrig på hvilke kæledyr I har og om i har et billede at vise frem af dem?

Vi har tre søde af slagsen som alle er meget forskellige.

Vores shæferhund Tikki, dværgkanin Kala og dværghamster Snow. De er bare så skønne alle tre og vore børn har bare så meget glæde af at vokse op med dyr.

Så vis endelig jeres dyr frem hvis I har nogen og har lyst.

Ja vi er på vej til at have en zoo som folk siger

Vi har tre dejlige hunde
Tiger på 10 (schæfer slædehund)
Freja på snart 5år (AmBull)
Og Heimdall på snart 2 år ( tiger =far og mor en OVB)

Så har vi en kat bølle på 4 år

Og 2 deguer på 1 år (med unger i mavsen) og en på 8mdr
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2014

IT-nørd

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Hvor er de bare fine som de sidder der.. Sådan en lille krudtugle har vi os

Her er vores chili hund hun bliver 4 her til maj og hun tror stadig hun er hvalp

Så fin 

Hvor er hun fra?

Anmeld

8. februar 2014

L&V

IT-nørd skriver:

Så fin 

Hvor er hun fra?

Nordborg eller sønderborg tror jeg det var..

Hun har desværre lidt bøvl med pelsen så fin rug bliver hun aldrig

Anmeld

8. februar 2014

IT-nørd

Annette A skriver:

Hvor se de skønne ud og hvor er de smukke begge to. 

Vidste ikke de var allergivenlige, men det er da dejligt I kan have dem så.

Jeg ved ikke om man kan kalde dværgschnauzere for allergivenlige, men det fungerer her og hundene er over alt, også i møblerne.

De har underuld, men fælder overhovedet ikke, skal dog trimmes ca 3 gange om året. Jeg trimmer selv, så ingen udgift her.

Manden reagerer når familien kommer på besøg og tager deres labrador med. Den fælder en del og der er brug for en grundig rengøring og en Benadryl til manden

Anmeld

8. februar 2014

IT-nørd

Nordborg eller sønderborg tror jeg det var..

Hun har desværre lidt bøvl med pelsen så fin rug bliver hun aldrig

De hvide har ofte ikke den helt god pels, som andre dværge.

Olgas pels er heller ikke super og blev helt vildt ulden efter hun blev steriliseret.

Asterix arvede derimod farens lækre pels og han er lækker nem at trimme

Anmeld

8. februar 2014

L&V

IT-nørd skriver:

De hvide har ofte ikke den helt god pels, som andre dværge.

Olgas pels er heller ikke super og blev helt vildt ulden efter hun blev steriliseret.

Asterix arvede derimod farens lækre pels og han er lækker nem at trimme

Chili kan slet ikke trimmes hun ser farlig ud og får allergi af det.. Nej mine svigerforældre har både haft en sort/sølv og en salt/peber og deres pels var bestemt anderledes

Anmeld

8. februar 2014

IT-nørd

Chili kan slet ikke trimmes hun ser farlig ud og får allergi af det.. Nej mine svigerforældre har både haft en sort/sølv og en salt/peber og deres pels var bestemt anderledes

Trimmer heller ikke Olga mere da hun har sygt meget uld!

Anmeld

8. februar 2014

Annette A

Aabye skriver:

Det er for det første ikke en klappe kage hund.. 
Det er en hund der skal bruges HVER dag for at trives.. Om det så er til det ene eller det andet.. Det mest idelle er at den får lov til at bruge både sin krop og sit hovede.. Hvis man ikke stimulere sin hund korrekt er der stor sandsynglighed for at den bliver skør i hovedet. Den løber om hjørner med sin ejer hvis den kan slippe afsted med det, og den leder konstant efter svaghed ved sin ejer. Lydighed med den er en by i rusland. Og selvom man kan lære dem en helt masse er det ikke sikkert at de lystrer når man giver dem kommandoerne en time efter de lige har udført dem.. Ikke fordi de glemmer dem, men fordi de ikke kan se pointen i det. De er skabt til at trække, så det er de færreste der får sin husky til at kunne gå PÆNT i snor, og her mener jeg for slap line.. Og det er ikke alle af dem der vil synes at sådan noget lydighedstræning, rally osv er sjovt særlig længe. Agility kan man ikke gå til med dem, da de ikke kan gå uden snor. Eller det kan de godt, men det er måske en ud af 100 hunde der kan.. Og selv den ene der kan, stikker måske af hvis den ser en fugl, kat, hare, rådyr eller en anden hund der bare er mere spændende end det man laver med den.. 

Til gengæld får man, hvis man finder den rigtige kombination af stimuli og aktivering, den bedste hund der kan gå på 4 ben  

Hold da op ja det er da en hund der kræver en meget egnet ejer der forstår den til fulde. Det lyder det til gengæld som om du gør. Jeg vil klart indrømme jeg ville komme til kort.

Selv vores schæfer er da lidt af en sej dame at danse med nogen gange, men nej det ville jeg bestemt ikke føle mig hundekompetent nok til. Det er jo det der er vigtigt når man anskaffer hund at vælge en race der passer til ens temperament og ikke pga udseende. Men din hund er sikkert skøn når den bare bliver behandlet på den måde den skal, det er jeg ikke i tvivl om.

Tak fordi du ville give det grundige svar, så nu forstår jeg lidt bedre hvorfor det er en lidt speciel hunderace der kræver den helt rette ejer.  

Anmeld

8. februar 2014

Annette A

VråJepsen skriver:

Vi har prinsesse saga :-)!

Jamen sikke dog en skøn prinsesse. Hvilken race er hun? Hun ser bare dejlig ud.

Anmeld

8. februar 2014

Annette A

SummaSummarum skriver:

Og det var bestemt IKKE et syn jeg havde forventet både på grund af Disayas alder og at hun er en tidligere mishandlet kat, som er vokset op uden hendes mor. Ihvertfald i den allervigtigste periode, jeg kat-nappede tilbage i 2007. Det har taget flere år at gøre hende tillidsfuld overfor os - og at se hende nu liggende der med vores vaps er helt utroligt. Det kan Puk med begge katte, den anden er sådan en mere herliggerjegogertyk-kat og meget godmodig som er vokset op med hund det første år af sit liv, men havde aldrig troet dette ville blive aktuelt med Disaya, det er simpelthen et fantastisk billede imo. 

Ja med den baggrund er det jo helt særligt så. Hvor er det dejligt at dyrene kan få det så godt med hinanden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.