Min bedste barnepige var min farmors hund.... den veg heller aldrig fra min side, og satte mig næsten før dens egne hvalpe, som den fik ca. samtidig med at jeg kom.... min farmor og farfar beholdte 1 af hendes hvalpe og den lærte aldrig at lege, for den fik ikke lov at være "vild" i nærheden af os unger, så blev den satme sat på plads af den gamle hund.
Men altså et par forskellige eksempler er at, hvis jeg kravlede ind under for eksempel køkkenbordet, hvor jeg kunne være svær at nå igen, så snuppede hun mig simpelthen i bleen, og hev mig ud igen, for at hun bedre kunne holde styr på mig....
og min mor har fortalt jeg engang sov i min lift, i farmor og farfars soveværelse, og hunden lå altid ved siden af liften, og kiggede til mig. Bare jeg rørte på mig eller blinkede med øjnene. En dag da jeg lå der og sov, blev hunden pludselig lidt mærkelig, og løb ind i stuen og gøede af min mor, og tilbage til værelset igen. sådan løb hun frem og tilbage et par gange, og min mor bestemte sig for at hun hellere lige måtte tjekke om der var noget i vejen. Da min mor kom ind til mig, lå jeg bare og smilte i liften, jeg græd ikke, eller møvede rundt eller noget, jeg lå bare og kiggede og smilte. Men hunden havde altså bestemt sig for at NU skulle jeg tages op....
Men ja det er vidst meget normalt, at dyr på en eller anden måde, ændrer sit syn på den gravide kvinde, og det nyfødte barn. Og det er helt normalt at de bliver sådan lidt overbeskyttende, vidst især hun-hunde, som jo fra naturens side er udstyret med et yderst veludviklet mor-gen, og beskytter-lyst.
Anmeld