Hunde og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2009

Lucipher

Hejsa.

Jeg da jeg fik en spontagn abort, opdagede min hund det før mig. Hun gik rundt efter mig det meste af dagen og pev. og hver gang jeg satte mig ned vogtede hun over mig. det var meget mærkeligt. Jeg troede der var noget galt med hende. Det gik et par timer før jeg fandt ud af jeg blødte, men jeg har aldrig set hende sådan før eller siden.

Hilsen Lucipher

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2009

malou

Begge vores hunde blev fuldstændige ... nærmest BESAT af mig da jeg var gravid og det startede ganske tidligt i min graviditet. Jeg kunne ikke ligge alene på sofaen uden at de begge 2 skulle putte helt op ad mig... Dollar fuldte efter mig i hele huset selv når jeg skulle op og tisse om natten... og det har ingen af dem gjort før...- så jo her ændrede de sig meget. Men ikke til det dårligere... de har også taget rigtig godt imod Victor så det er rigtig dejligt..

knus malou

Anmeld

4. august 2009

MaleneGærup

Dejligt at høre at der er nogle der har det på samme måde med deres hund for vi havde talt om vi skulle til dyrlæge med hende for vi syntes at hun virkede meget mærkelig. Men vi vidste heller ikke lige hvad vi så skulle sige til dyrlægen, for hun virker jo som om hun har det godt.
Hun fik selv hvaple i oktober så hun har sikkert moderinstinkete siddende i sig endnu.
Er rigtig spændt på hvordan hun reagerer når vi kommer hjem med babyen.

Anmeld

4. august 2009

Becks

Jeg har 2 eks.
Da min mor var gravid med mig havde vi 2 hunde... En hun (rotweiler) og en han (en lille blandning af en art), var rotweileren altid meget obs paa min mor... Et par timer inden min mor fik veer, opfoerte hun sig underligt, hun blev ved med og foelge min mor i hele huset, lagde sit hovede paa min mors mave osv.
Da de kommer hjem fra hospitalet med mig, og stiller mig paa gulvet saa de kan snuse, ligger hun hovedet paa mine ben, og saa fulgte hun mig ellers. Hun aensede slet ikke min mor et blik overhovedet.

Da min soester bliver gravid, havde vi en blandning af en Golden retriever og Cockerspaniel, hver gang min soester kom paa besoeg, fulgte min hund hende alle vegne, pev i flere dage. naar hun ikke havde set hendes osv.
Da min nevoe blev foedt, havde vi den bedste babysitter i min hund..
En dag, da min nevoe ligger i liften paa sofaen og vi andre sidder ude i haven, kan vi hoere i babyalarmen, at min hund piver, hun loeber ud til os og goeer, ind til ham og piver, dette goer hun 3 gange og min soester gaar ind til min nevoe. Lige pludselig skriger min soester ring 112, saa trak min nevoe ikke vejret og var helt blaa i hovedet. Min hund napper min soester i benet, og begynder og slikke min nevoe i hovedet, min soester proever og tage min nevoe op, men min hund bider hende denne gang og bliver ved med og slikke ham voldsomt i hovedet, da han begynder og graede. Da ambulancen kom, sagde de at hun havde reddet hans liv, godt nok med en forstrakt nakke, fordi hun slikkede saa voldsomt, men det var det vaerd... Hun var alles yndlings hund inden, saa kan slet ikke beskrive med ord hvad hun betoed for os efter

Anmeld

4. august 2009

MyBaby

Vores hund kan helt sikkert fornemme graviditeten. Faktisk har vi to gange haft besøg af nogle venner, hvor der hver gang har været én, der er gravid og vores hund, som ellers ikke er så snaksaglig med andre ens os, var helt vilde med dem. Ham ville rigtig gerne snakke med dem og sad ligesom og vogtede ved deres side meget af tiden. 

Og nu da jeg er blevet gravid er han bare SÅ kærlig og passer på mig hele tiden.

Jeg synes, det er vildt facinerende, at hunden kan fornemme det! 

Anmeld

5. august 2009

MaleneGærup

Beck skriver:

Jeg har 2 eks.
Da min mor var gravid med mig havde vi 2 hunde... En hun (rotweiler) og en han (en lille blandning af en art), var rotweileren altid meget obs paa min mor... Et par timer inden min mor fik veer, opfoerte hun sig underligt, hun blev ved med og foelge min mor i hele huset, lagde sit hovede paa min mors mave osv.
Da de kommer hjem fra hospitalet med mig, og stiller mig paa gulvet saa de kan snuse, ligger hun hovedet paa mine ben, og saa fulgte hun mig ellers. Hun aensede slet ikke min mor et blik overhovedet.

Da min soester bliver gravid, havde vi en blandning af en Golden retriever og Cockerspaniel, hver gang min soester kom paa besoeg, fulgte min hund hende alle vegne, pev i flere dage. naar hun ikke havde set hendes osv.
Da min nevoe blev foedt, havde vi den bedste babysitter i min hund..
En dag, da min nevoe ligger i liften paa sofaen og vi andre sidder ude i haven, kan vi hoere i babyalarmen, at min hund piver, hun loeber ud til os og goeer, ind til ham og piver, dette goer hun 3 gange og min soester gaar ind til min nevoe. Lige pludselig skriger min soester ring 112, saa trak min nevoe ikke vejret og var helt blaa i hovedet. Min hund napper min soester i benet, og begynder og slikke min nevoe i hovedet, min soester proever og tage min nevoe op, men min hund bider hende denne gang og bliver ved med og slikke ham voldsomt i hovedet, da han begynder og graede. Da ambulancen kom, sagde de at hun havde reddet hans liv, godt nok med en forstrakt nakke, fordi hun slikkede saa voldsomt, men det var det vaerd... Hun var alles yndlings hund inden, saa kan slet ikke beskrive med ord hvad hun betoed for os efter

Nej hvor vildt, fik helt kuldegysninger af af læse om din nevø...

Anmeld

5. august 2009

Sujan

Nu ved jeg lidt om hundeadfærd da det er noget jeg går meget op i og har selv fået trænet min hund af en der er lært op af Irene jarved (hende fra tv2) Jeg synes det er enormt spændende og har derved læst meget om hundeadfærd.

Hunde er jo et flokdyr. Hunde har jo en enomt god lugtesans og de kan faktisk lugte graviditeten. Så gør de som de vil gøre i en hundeflok. De beskytter den der er gravid. Derved passer de også på den svageste i flokken. Så derfor oplever de fleste deres hund som en god barnepige. man skal selvfølgelig passe på at hunden ikke bliver overbeskyttende og derved bliver aggresiv over for alle der prøver at komme i nærheden. Mange begår den fejl at skælde hunden ud når den gør eller gør andet for at beskytte. Det er hundens adfærd og den kan ikke forstå hvis man skælder den ud.

Mine hunde er meget overbeskyttende hvis jeg er alene hjemme. det man kan gøre (hvis det er et problem) er at røve at vise hunden at man har styr over situationen og sagtens kan passe på sig selv.

Jeg er meget spændt på hvordan mine hunde bliver når jeg bliver gravid.

Anmeld

5. august 2009

Mullemus86

Sjovt at læse denne tråd.. Har slet ikke haft koplet det sammen, men mine forældres hund (tæve-blanding af amstaff og amerikansk bulldog) er også blevet rigtig glad for mig på det sidste.. Tænkte bare, at det hang sammen med at jeg kommere oftere på besøg lige for tiden, men.. Hun lægger også tit hovedet i mit skød eller på min mave.. Hun er også meget glad for mine niecer på 8mdr. og 2½år.. Piver når de har været der og er taget hjem..
Vel heller ikke underligt, at de kan lugte og fornemme en graviditet -og begyndende fødsel.. Nogle mennesker der er hårdt ramt af epilepsi, kan jo få hunde der er trænet i, at opfange kroppens fare-signaler og advare personen..
Ganske imponerende..!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.