Wauw jeg er målløs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2014

Leneur

MorDk skriver:

Jeg sidder tit og kigger på DBA eller her på baby.dk (secondsale) efter brugt børnetøj (det er hyggeligt) og af og til falder man jo over noget godt 

men jeg er godt nok målløs over hvor høje priser der er på noget børnetøj. 

Personligt sætter jeg ikke prisen særlig højt. Tøjet er brugt. 

Det kan godt være det er mærketøj, men alligevel. 

Jeg betaler sgu ikke 1200 kr. for 5-6 stykker brugt tøj. (bluser/bukser/strømper osv) 

Jeg elsker at gøre et godt kup. Jeg elsker også at gøre andre glade. Har selv givet flere poser tøj væk til en udsat mor. Jeg kunne have solgt tøjet men valgte at give det væk istedet.

Her på secondsale synes jeg meget af det har voldsomme priser. også barnevogne osv. Men det er jo op til den enkelte og hvis det kan sælges til prisen er det jo fedt for sælger. Jeg vil bare ikke give så meget for brugt.

Hvad siger I? 

Måske jeg bare er lidt sart  ?

Det eneste jeg har solgt har været barnevogn og klapvogn og dem har jeg haft sat lidt højere end jeg reelt har villet have for dem men har så altid skrevet jeg var åben for bud, så kommer vi som regel ned på det jeg ville have og køber føler også det er en god handel...
Hvis det er mig som køber, så byder jeg også under det jeg reelt vil købe for og hvis sælger så stadig vil have fuld pris, siger jeg bare nej tak og lister videre. I min verden er det kun sælger der taber, da jeg jo beholder mine penge og vedkommende brænder inde med varen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2014

Sander&Vitus-Mor

Helt enig, nogen tror sgu det er guld de ligger inde med.

Anmeld

31. januar 2014

modesty

MorDk skriver:

Jeg sidder tit og kigger på DBA eller her på baby.dk (secondsale) efter brugt børnetøj (det er hyggeligt) og af og til falder man jo over noget godt 

Jeg betaler sgu ikke 1200 kr. for 5-6 stykker brugt tøj. (bluser/bukser/strømper osv) 

Jeg elsker at gøre et godt kup. Jeg elsker også at gøre andre glade. Har selv givet flere poser tøj væk til en udsat mor. Jeg kunne have solgt tøjet men valgte at give det væk istedet.

Her på secondsale synes jeg meget af det har voldsomme priser. også barnevogne osv. Men det er jo op til den enkelte og hvis det kan sælges til prisen er det jo fedt for sælger. Jeg vil bare ikke give så meget for brugt.

Hvad siger I? 

Jeg har det på samme måde. 

Jeg køber selv meget tøj, både til mig selv og min søn, på loppemarkeder, og dér får man det jo nærmest smidt i nakken. 

At give over udsalgspris for et brugt stykke tøj, kan jeg bare ikke forstå at nogen vil gøre. Men dem om det.

Jeg ser dog også tit de samme annoncer blive genoprettet i mange, mange måneder, nogle gange har det nærmet sig år. Tænk at bruge så meget energi på at prøve på at sælge en vare, men ikke være villig til at gå ned i pris??

Anmeld

31. januar 2014

lineog4

Jeg kan godt lide ideen med genbrug både pga af penge men også pga af de ressourcer der skal bruges for at producere.

Dog ønsker jeg på ingen måde at bruge oceaner af penge på tøj til mine unger hverken brugt eller nyt. Genbrugser er fantastiske (desværre bliver det sværere jo større børnene bliver), og har tidligere kunne finde på nettet, men synes som dig det er blevet mere pebret og har faktisk ikke købt noget brugt i laaaaang tid. Sælger heller ikke meget selv mere, men det er fordi det har været igennem to drenge nu og bare kan smides ud 

plus jeg gider ikke bruge så meget tid på det mere....

Anmeld

31. januar 2014

Moma

Jeg er helt enig med dig.

Anmeld

31. januar 2014

AlberteSophie

Det er sindssygt dyrt! 

Jeg er typen der køber kvalitets tøj som sikkert har et "dyrt mærke" hængende. Men jeg købet det ikke for at tjene penge på at sælge det videre når mit barn har brugt det.

Jeg så et par brugte norlie bukser til 160kr som sælger selv havde købt brugt? det er dyrt, dejligt for miljøet men knap så dejligt for købers pengepung (så hellere købe et par nye)

Anmeld

31. januar 2014

helle85

MorDk skriver:

Hvad siger I? 

jeg er helt enige i at priserne på tøj er høje, tit tror folk at de kan få det samme for det som det koster fra nyt, også for legetøj, så det er sjælden at jeg kikker på tøj, jeg gør det mest på face

Anmeld

31. januar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

oplevede selv på et loppemarked inden sønnen blev født at en dame ville have 900 kr for en flyverdragt pga det var et bestemt mærke...

men legetæppet ( der kostede minimum 800 kr fra ny af) fik jeg til 30 kr fra den samme

Anmeld

31. januar 2014

Happiness

Jeg køber tit selv brugt, og sælger lidt ud engang imellem. Tit orker jeg det bare ikke, og enten laver en stor tøjbunke for 100kr eller giver det til trængende

Men jeg plejer at sige at det maximum må være 20% af prisen for mærkevarer. Og gerne mindre Af andre mærker, vil jeg maks give en 10-20kr pr del. Og det er samme procedure jeg så følger når jeg vil sælge

Jeg kan altså heller ikke tage at folk sælger noget de har fået gratis. Fx. blespanden fra babysam, og guldmærker i føtex... Men fatter så heller ikke at folk køber det Men kan jo være man ikke ved bedre

Jeg er medlem af en Bortgives side på facebook i mit område. Vi står og skal flytte her i weekenden, så har haft annonceret lidt, og en masse har været forbi og hente, både babytøj og møbler. Det er dejligt at kunne glæde andre, plus man sparer sig en masse tid ved at forhandle, og oprette annoncer

Anmeld

31. januar 2014

Zelinasmor

Er enig langt hen af vejen.

Jeg sælger yderst sjældent noget til en fast pris.

Jeg er i stedet medlem af:

https://www.facebook.com/groups/361403430606896/

Der må man smide billeder op direkte fra mobilen på væggen og så er der faste startpriser. F.eks bodyer starter på 10kr (hvis det er mærketøj må det starte på det dobbelte - altså 20kr)

Fra 1 bud kører auktionen i 48 timer og den med sidste og højeste bud vinder - uanset om man er tilfreds med den pris man får.

Jeg har solgt ekstremt meget derinde. Både H&M tøj hvor jeg måske "kun" får 15kr for 1 stk tøj.

Men jeg har også solgt f.eks småfolk junier sengetøj som var godt brugt til over 100kr derinde. 

Jeg har svært ved at sætte en mindstepris på tøj og derfor er det en rar løsning for mig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.