Gensidig forsørgerpligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2014

Bell'star

Ms.Sunshine skriver:

jeg har en søn fra tidligere forhold og venter barn nr. 2 til april, så jeg ville jo selvfølgelig gerne vide hvad vi egentlig havde til rådighed så jeg ringede til min økonomiske sagsbehandler og spurgte og hun sagde at vi skal sende dem ind... jeg ved ikke om det er fordi min kæreste arbejder i Netto og får en fast elevløn + forskellige tillæg som er forskellige fra måned til måned alt efter hvor meget han arbejder...

Ok tak for svar
- det må jeg vidt lige få undersøgt i dag, så jeg ved hvordan og hvorledes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2014

LilleChelle

tine1985 skriver:

Jeg ved godt at det her er lidt af et sidespring! Men! Nu er jeg simpelthen nød til at høre om der er nogen af jer som kan fortælle mig, hvordan man kan skelne imellem sammenboende kærestepar og to som bare bor sammen, altså som roomies (som rigtig mange studerende f.eks. benytter sig af).

Jeg kan i hvertfald ikke lige gennemskue det! Med mindre man f.eks. har et fælles barn?

For hvis det bare er op til parret selv at oplyse det, og det ellers vil være socialt bedrageri, kan man da kun gisne om hvor ofte der vil opstå misforståelser og uberretigede underretninger :/

Der er nogle forskellige faktorer der skal være opfyldt, og udover det, er det en vurderingssag fra sagsbehandlerens side.  

Anmeld

30. januar 2014

LilleChelle

Hmmm... 

Min kæreste som jeg har været sammen med i 8 år og vi har 2 dejlige børn sammen, han har lige sagt til mig idag at han synes jeg skal flytte, så han kan bo her alene med vores børn, for vi kan ikke klare at jeg kun får 2900 kr og måske ikke engang så meget. 

mit ene barn er 7 år og mit andet barn er kun 5 måneder, og jeg er på barsel.. 

så jeg sidder lige og tænker Ja alt den ballade, men jeg er dybt ulykkelig, tænk jeg skal undvære mine 2 børn nu, fordi som min kæreste siger - så er det jo ham der skal forsørge dem nu , nu hvor jeg ikke kan. 

det er så nemt for andre som ikke bliver rørt af det her ,at være så fordømmende. 

Der skal i bare huske på at du så kun må være i hjemmet et vis antal tid om ugen, for at i ikke betragtes som samlevende. Og at i ligeledes vil blive betragtet som samlevende, hvis du bidrager til husholdningen, i tager på ferie sammen eller andet fornøjelse sammen. 

Anmeld

30. januar 2014

MariaKyedDK

LilleChelle skriver:

Der skal i bare huske på at du så kun må være i hjemmet et vis antal tid om ugen, for at i ikke betragtes som samlevende. Og at i ligeledes vil blive betragtet som samlevende, hvis du bidrager til husholdningen, i tager på ferie sammen eller andet fornøjelse sammen. 

?

det bliver jo ikk sådan, han vil jo ik være sammen med mig mere? 

Anmeld

30. januar 2014

Laulund87

MariaKyedDK skriver:

?

det bliver jo ikk sådan, han vil jo ik være sammen med mig mere? 

Så han vil heller ikke være kærester med dig pga forsørgerpligten?

Kan se I er forlovet og det var da godt nok ærgerligt at droppe hinanden helt pga økonomi.

Anmeld

30. januar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Gad vide hvor TS blev af?

Anmeld

30. januar 2014

StudPsyk

Anonym skriver:

Jeg forstår virkelig ikke al den ballade omkring gensidig forsørgerpligt.

Dengang det kun var for dem der var gift var det ingen der råbte ip men lige pludselig fordi det går udover en selv og mange man kender ja så er det for dårligt,  usympatisk og hvad det ellers bliver sagt. 

Kontanthjælp er en HJÆLP som vi har i Danmark.  En gode som vi burde værdsætte i stedet for bare at kræve,  kræve og klage. 

Ja man kommer måske til at sidde hårst i det men så må man prioritere. Man skal aldrig sætte sig hårdere økonomisk i det end man kan klare sig hvis det skulle gå helt galt.

Det var dog en hjerteløs udmelding. Hvad med alle dem der er forsømt af systemet og er fanget i den forkerte boks?

Fx min mor. Hun har kroniske smerter, hun kan ikke varetage et arbejde, end ikke et par timer uden at ligge på langs resten af dagen i smerter. Hun bliver kastet rundt til diverse undersøgelser, som bliver ved at sende hende videre, for kroniske smerter, som man ikke sådan lige kan årsagsbestemme, dem er der ikke nogen der vil have noget at gøre med. Alt i alt betyder det, at hun i de næste mange år skal ud i diverse arbejdsprøvninger, som hun er nødt til at deltage i for at vise at hun IKKE kan arbejde. Og dette har lange udsigter. Derefter er der diverse andre forløb hun skal igennem, før man så meget vil overveje at førtidspensionere hende.

Og i alt det her er hun fanget i kontanthjælpsboksen, hende og min stedfar er fanget af gensidig forsøgerpligt, og nu er der økonomi fucked up.

Der er så mange ting, som regeringen ikke har styr på her, der er så mange der kastes uretmæssigt rundt i systemet, og lige præcis af den årsag synes jeg ikke det er ok at sige, at de mennesker bare ynker.

Anmeld

30. januar 2014

Moderator

Profilbillede for Moderator

Kære alle.

Dette er et emne der er mange forskellige meninger og holdninger omkring.

Dette bør I respektere, også selvom man ikke er enig. 

undgå derfor at blive personlige i debatten. og hold jer til bolden.

det er IKKE i orden at begynde at kalde hinanden grimme ting pga. uenighed. 

Det er heller ikke i orden at stille spørgsmålstegn eller kommentere på HVORFOR TS er anonym. man må være anonym alt det man vil, så længe man ikke misbruger sin anonymitet.. 

Mvh. Staff.

Anmeld

30. januar 2014

Maja88

Men jeg tænker bare...

Kan godt se det er træls at miste penge... meeen. Her kommer mit spørgsmål.

Jeg er gift og ville jo ikke kunne få kh. Hvorfor er det mere ok gifte folk skal forsørge hinanden end ikke gifte.?.  nogle folk bor jo som kærester hele deres liv.

Anmeld

30. januar 2014

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

undskyld hvis jeg presser mig ind. Men er der nogle der vil fortæl mig hvor lidt en kontanthjælps modtager få efter det nye reform? 

og kan ikk være mere enig med Maja88

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.