Anonym skriver:
Jeg forstår virkelig ikke al den ballade omkring gensidig forsørgerpligt.
Dengang det kun var for dem der var gift var det ingen der råbte ip men lige pludselig fordi det går udover en selv og mange man kender ja så er det for dårligt, usympatisk og hvad det ellers bliver sagt.
Kontanthjælp er en HJÆLP som vi har i Danmark. En gode som vi burde værdsætte i stedet for bare at kræve, kræve og klage.
Ja man kommer måske til at sidde hårst i det men så må man prioritere. Man skal aldrig sætte sig hårdere økonomisk i det end man kan klare sig hvis det skulle gå helt galt.

Det var dog en hjerteløs udmelding. Hvad med alle dem der er forsømt af systemet og er fanget i den forkerte boks?
Fx min mor. Hun har kroniske smerter, hun kan ikke varetage et arbejde, end ikke et par timer uden at ligge på langs resten af dagen i smerter. Hun bliver kastet rundt til diverse undersøgelser, som bliver ved at sende hende videre, for kroniske smerter, som man ikke sådan lige kan årsagsbestemme, dem er der ikke nogen der vil have noget at gøre med. Alt i alt betyder det, at hun i de næste mange år skal ud i diverse arbejdsprøvninger, som hun er nødt til at deltage i for at vise at hun IKKE kan arbejde. Og dette har lange udsigter. Derefter er der diverse andre forløb hun skal igennem, før man så meget vil overveje at førtidspensionere hende.
Og i alt det her er hun fanget i kontanthjælpsboksen, hende og min stedfar er fanget af gensidig forsøgerpligt, og nu er der økonomi fucked up.
Der er så mange ting, som regeringen ikke har styr på her, der er så mange der kastes uretmæssigt rundt i systemet, og lige præcis af den årsag synes jeg ikke det er ok at sige, at de mennesker bare ynker.
Anmeld