Gensidig forsørgerpligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Jeg forstår virkelig ikke al den ballade omkring gensidig forsørgerpligt.

Dengang det kun var for dem der var gift var det ingen der råbte ip men lige pludselig fordi det går udover en selv og mange man kender ja så er det for dårligt,  usympatisk og hvad det ellers bliver sagt. 

Kontanthjælp er en HJÆLP som vi har i Danmark.  En gode som vi burde værdsætte i stedet for bare at kræve,  kræve og klage. 

Ja man kommer måske til at sidde hårst i det men så må man prioritere. Man skal aldrig sætte sig hårdere økonomisk i det end man kan klare sig hvis det skulle gå helt galt.

Ja , kontanthjælp er en HJÆLP - en hjælp til dem der ikke er i job eller under uddannelse..

Men... Er det i virkeligheden en HJÆLP at blive parkeret på kontanthjælp som syg, fordi sagsbehandlerne ikke kan finde ud af hvad der skal ske med dig?

Er det virkelig en så stor HJÆLP at lande på kontanthjælp når man efter 2 år stadig ikke har kunnet finde et job ?

Jeg er ikke selv på kontanthjælp og kender ingen der er - men jeg tror generelt ikke at folk på kontanthjælp betegner den position de sidder i som den store hjælp..

Jeg synes indlægget er lidt tarveligt, da gruppen af kontanthjælpsmodtagere altså ikke kun er den der jeg-gider-ikke-arbejde-fordi-jeg-kan-få-kontanthjælp's gruppe , men altså også indvolverer syge..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2014

Bell'star

Anonym skriver:

Dengang det kun var for dem der var gift var det ingen der råbte ip men lige pludselig fordi det går udover en selv og mange man kender ja så er det for dårligt,  usympatisk og hvad det ellers bliver sagt. 

Kontanthjælp er en HJÆLP som vi har i Danmark.  En gode som vi burde værdsætte i stedet for bare at kræve,  kræve og klage. 

Ja man kommer måske til at sidde hårst i det men så må man prioritere. Man skal aldrig sætte sig hårdere økonomisk i det end man kan klare sig hvis det skulle gå helt galt.

Hold nu op, hvor jeg synes det er lavt at lave sådan et indlæg som annonym.
- at have sådan en holdning og så ikke engang at kunne stå ved den må betyde, at man i virkeligheden godt selv kan se, at man er galt på den!?

Man burde vist bare holde sin mund, hvis man alligevel ikke kan stå ved det det er kommer ud af den.

Anmeld

29. januar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

det jeg brokker mig over ved den nye reform er ikke så meget det at min kæreste nu har gensidig forsørgerpligt, men det at min økonimiske sagsbehandler ikke kan fortælle mig hvad jeg egentlig får udbetalt når vi får løn - hvilket er om 2 dage - og at min kæreste fra nu af skal sende en kopi af sin lønseddel til dem hver måned for at jeg overhovedet kan få udbetalt min kontanthjælp...

Anmeld

29. januar 2014

Bell'star

Ms.Sunshine skriver:

det jeg brokker mig over ved den nye reform er ikke så meget det at min kæreste nu har gensidig forsørgerpligt, men det at min økonimiske sagsbehandler ikke kan fortælle mig hvad jeg egentlig får udbetalt når vi får løn - hvilket er om 2 dage - og at min kæreste fra nu af skal sende en kopi af sin lønseddel til dem hver måned for at jeg overhovedet kan få udbetalt min kontanthjælp...

Er det noget man selv skal gøre - det der med at sende en kopi af kærestens lønseddel? :O

For det har jeg ikke fået noget af gide om, og det ville da egentlig være meget rart at vide. Eg har INGEN information fået om noget som helst, andet end at jeg er bleger ringet op og har fået af vide, at der ikke er noget der hedder barsel når man er på KH, og at man selv kan gå ind og regne sin fremtidige KH ud - MÅSKE passer beregningen, men de kan ikke garantere det.
Men hvis man selv skal stå for indsendelse af lønseddel, ville det da egentlig være meget rart at blive informeret om også

- suk jeg er træt af det system!

Anmeld

29. januar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Bell'star skriver:

Er det noget man selv skal gøre - det der med at sende en kopi af kærestens lønseddel? :O

For det har jeg ikke fået noget af gide om, og det ville da egentlig være meget rart at vide. Eg har INGEN information fået om noget som helst, andet end at jeg er bleger ringet op og har fået af vide, at der ikke er noget der hedder barsel når man er på KH, og at man selv kan gå ind og regne sin fremtidige KH ud - MÅSKE passer beregningen, men de kan ikke garantere det.
Men hvis man selv skal stå for indsendelse af lønseddel, ville det da egentlig være meget rart at blive informeret om også

jeg har en søn fra tidligere forhold og venter barn nr. 2 til april, så jeg ville jo selvfølgelig gerne vide hvad vi egentlig havde til rådighed så jeg ringede til min økonomiske sagsbehandler og spurgte og hun sagde at vi skal sende dem ind... jeg ved ikke om det er fordi min kæreste arbejder i Netto og får en fast elevløn + forskellige tillæg som er forskellige fra måned til måned alt efter hvor meget han arbejder...

Anmeld

29. januar 2014

Team Putte

Bell'star skriver:

Er der ikke noget der hedder barsel? :/ hvad gør man så?

Anmeld

29. januar 2014

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Hmmm... 

Min kæreste som jeg har været sammen med i 8 år og vi har 2 dejlige børn sammen, han har lige sagt til mig idag at han synes jeg skal flytte, så han kan bo her alene med vores børn, for vi kan ikke klare at jeg kun får 2900 kr og måske ikke engang så meget. 

mit ene barn er 7 år og mit andet barn er kun 5 måneder, og jeg er på barsel.. 

så jeg sidder lige og tænker Ja alt den ballade, men jeg er dybt ulykkelig, tænk jeg skal undvære mine 2 børn nu, fordi som min kæreste siger - så er det jo ham der skal forsørge dem nu , nu hvor jeg ikke kan. 

det er så nemt for andre som ikke bliver rørt af det her ,at være så fordømmende. 

Anmeld

29. januar 2014

Bell'star

Team Putte skriver:

Er der ikke noget der hedder barsel? :/ hvad gør man så?

Så bliver man enten nødt til at sende sin nyfødte/ikke særligt gamle barn i institution for at få flere penge, ved at starte uddannelse eller finde Job.
Eller også må man klare sig for så lidt penge at det ikke rigtig kan løbe rundt så længe man er på "barsel".

- det er netop det der er så fucked up- undskyld sproget - ved den nye reform - fair nok, at det er sådan det er for "almindelige" mennesker, men synes simpelthen ikke det kan være rigtigt, at man ikke kan få lov at holde barsel bare fordi man er på KH, eller at man må holde en barsel, hvor man nærmest ikke kan få det til at løbe rundt økonomisk.
- de vil jo gerne have at vi føder en masse børn til landet, men De vil fandme ikke "belønne" os for det mens vi sørger for de får en god start på livet de små pus.

Anmeld

30. januar 2014

Team Putte

Bell'star skriver:

Så bliver man enten nødt til at sende sin nyfødte/ikke særligt gamle barn i institution for at få flere penge, ved at starte uddannelse eller finde Job.
Eller også må man klare sig for så lidt penge at det ikke rigtig kan løbe rundt så længe man er på "barsel".

- det er netop det der er så fucked up- undskyld sproget - ved den nye reform - fair nok, at det er sådan det er for "almindelige" mennesker, men synes simpelthen ikke det kan være rigtigt, at man ikke kan få lov at holde barsel bare fordi man er på KH, eller at man må holde en barsel, hvor man nærmest ikke kan få det til at løbe rundt økonomisk.
- de vil jo gerne have at vi føder en masse børn til landet, men De vil fandme ikke "belønne" os for det mens vi sørger for de får en god start på livet de små pus.

føj for den stakkels små uskyldige børn der bliver ofrene lige på det punkt her

Anmeld

30. januar 2014

jydeinden

Anonym skriver:

for det første klager (som du så smukt kalder det) mange af dem på kontanthjælp ikke så meget over at blive proppet i en lasse som ved gud er blevet kaldt mange knap så kønne navne.. nej de klager over at man fra regeringens side af indfører en stramning af folks økonomi og pådutter dem at de i visse tilfælde måske maks har en måned til at vende op og ned på hele deres liv.. Jeg synes det er mægtigt sørgeligt at skrønen om at Alle der er på kh er nogle nassere mv lever i bedste velgående, for det er bestemt ikke tilfældet for alle.. nogen er plantet i denne yndige boks fordi kommunen ganske enkelt ikke har noget andt sted og putte dem, og kan du så ærligt fortælle mig at hvis du stod med to børn, en mand der var alvorligt syg og skulle have hundedyr medicin at du så ikke ville blive en smule panikken hvis du fra den ene måned af ikke vidste om du havde råd til at betale for mad til dine børn, eller om din mand skulle undvære den medicin der holdte ham i live?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.