Anonym skriver:
Jeg er meget bevidst om denne risiko, hvilket også er en af grundene til at beslutningen er så svær for mig. For mig er det at supplere med flaske, det samme som at give fallit på amningen. Og ja, bare tanken gør mig SÅ ked af det, hvis ikke det havde betydet så meget for mig, havde jeg givet op for længe siden.
Baby viser endnu ingen tegn på at være klar til mos og grød, så der går nogen tid endnu, før vi begynder med det. Og det er lidt nu og her vi har brug for en løsning.
Jeg vil i øvrigt meget gerne have responsfra alle, også dem som synes at amning er det eneste rigtige. Det er jo egentlig sådan jeg selv har det, men jeg bliver bange for at amning et eller andet sted er MIT behov, som jeg udøver på bekostning af hele familiens velbefindende.
Er du helt sikker på, at det er amningen, der er problemet? Er det den, der suger dig for energi, eller er det bare amningen, du giver skylden for, at du ikke er helt på toppen?
Jeg kunne godt blive lidt bange for, at du lægger for meget i amningen, og at flasken ikke nødvendigvis vil give dig den ønskede energi, nu hvor amningen faktisk kører fint.
Min søn fik en flaske i døgnet næsten fra fødslen og vi gik over til to flasker i døgnet, da han var 2-3 mdr. Men jeg har altid syntes, at det var langt mere besværligt at give flaske i forhold til at amme. Bare det at gøre alle de flaske rene var et stort irritationsmoment.
Jeg havde det ikke godt med amningen de første 4 mdr. da jeg konstant var nervøs for, at min søn ikke fik mad nok. Det vendte, da han begyndte at få grød, og pludselig blev det helt fantastisk for mig at amme. Jeg ammede til han var 14 mdr. og jeg er SÅ glad for at jeg fortsatte og ikke gav op.
Hvis du mangler energi, så tror jeg virkelig du skal overveje, om der ikke var en anden mulighed, hvor på din mand kunne hjælpe og aflaste dig, hvis du gerne vil fortsætte amningen.
Er du blevet tjekket for evt. fødselsdepression, nu hvor du går og føler dig så ked af det?