Tror desværre det bliver en realitet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2014

Carina:-)

Yurie skriver:

Uhh det ved jeg ikke.. men hvad sku du det hjælpe at sende barnet ned i en vuggestue med masser af børn? Ville det ikke være bedre med aflastning eller pleje?

Der bliver tit sat en enkelt pædagog på ,og gerne en med god erfaring.

Det er billigere end pleje for kommunen...Der jo tit ser på kroner og ører frem for børns tarv desværre.

Har det selv tæt inde på livet med min egen søn der ikke egnede sig som far og hans kæreste som mor-Og det er simpelthen vildt så langt det kan komme ud med et barn selv om vi hans nærmeste familie råbte og skreg for at få hjælp ham-

Det der med at kommunerne bare tvangsfjerner fordi de kan er noget desperate forældre har fundet på,for virkeligheden er en helt anden...

Sidespring sorry

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2014

TNBC

Carina:-) skriver:

Der bliver tit sat en enkelt pædagog på ,og gerne en med god erfaring.

Det er billigere end pleje for kommunen...Der jo tit ser på kroner og ører frem for børns tarv desværre.

Har det selv tæt inde på livet med min egen søn der ikke egnede sig som far og hans kæreste som mor-Og det er simpelthen vildt så langt det kan komme ud med et barn selv om vi hans nærmeste familie råbte og skreg for at få hjælp ham-

Det der med at kommunerne bare tvangsfjerner fordi de kan er noget desperate forældre har fundet på,for virkeligheden er en helt anden...

Sidespring sorry

Det er fordi de vil bruge pengene på alt muligt andet, så sparer de, når det kommer til børn og ældre. og det er så synd.
Det er fint nok at der er en pædagog på barnet, men det betyder jo også at der er en pædagog mindre til at hjælpe til ellers, hvis barnet nu ikke sover meget, for man kan jo ikke bare lægge det fra sig, hvis der sker noget.. Hvor jeg var sidst, var der en på 6-7måneder, som hang på armen hele tiden, fordi hun ikke kunne kravle. Der kom så en kravlegård(forældrene havde ikke noget imod det), men det var (undskyld) pisseirriterende, hvis der var sygdom eller bare ikke mange pædagoger på de forskellige tidspunkter af dagen.. Der er jo ikke forældrenes skyld, de havde ikke andre muligheder.. men det var ikke let..

Anmeld

28. januar 2014

isabellasmor

Anonym skriver:

Det ser nemlig ikke godt ud med den nye kontanthjælpsreform. Faktisk ser det så slemt ud, at jeg tror min mand og jeg er nød til at flytte fra hinanden.

Er dybt ulykkelig over den her situation. Er blevet erklæret uddannelsesparat, men er på barsel med en baby der ikke engang er fyldt 2 måneder! Så hvordan i alverden havde de tænkt sig, at jeg skulle kunne søge ind på min uddannelse nu!? Og pengene rækker bare ikke til at bo sammen længere efter den nye reform trådte i kraft! 

Syntes det er dybt uretfærdigt!

Du hører under udannelsesparat "kassen" . Der betyder ikke du bliver sendt ud mens du er på barsel, slet ikke, nej det er såmænd bare fordi det er det dét nu engang hedder . Satsen der hører dertil er de der 5000 et eller andet.. Det er i hvert fald hvad jeg hører fra andre på barsel/som skal på barsel og er arbejdsløse på kh. 

Anmeld

29. januar 2014

Nalenia

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2196852.ece Det er et kendt problem og politikerne har snakket om, at det selvfølgelig skal laves om, således at hvis man er på barsel, skal man stadig have den høje sats og ikke den lave.

"Sagen om 25-årige Sanne Søndergaard fra Kjellerup, der som nybagt mor mistede to tredjedele af sin kontanthjælp efter at være ramt af de nye regler om 'uddannelsesparathed', er en smutter
Det erkender beskæftigelsesminister Mette Frederiksen overfor Ekstra Bladet.

- Står man med en baby, er det selvfølgelig ikke meningen, at man skal jages ud af døren og begynde på en uddannelse. Kvinder på barsel skal i ro og mag kunne tage sig af deres barn, siger Mette Frederiksen.

Med virkning fra 1. januar er Sanne Søndergaard - otte uger efter sin datters fødsel - blevet erklæret uddannelsesparat. Det betyder, at hendes kontanthjælp uden videre er dykket fra knap 10.000 kroner netto til 2.900 kroner, hvilket svarer til halv SU-takst.

En afbrydelse af barselsorloven er ikke mulig, idet Sanne tidligst kan få pasning til datteren om et halvt år.

Hertil siger Mette Frederiksen:

- Det vil jeg meget gerne kigge på. Jeg går nu tilbage og ser på den del af kontanthjælpereformen igen. Vi har ikke været opmærksomme på de særlige forhold for kvinder og barsel.

- Er det fair, at en nybagt mor midt i sin barselperiode rammes på pengepungen og låses fast i sin situation uden reel mulighed for gøre noget ved sin situation?
- Nej, det dur ikke, og det er ikke til diskussion. En vigtig ting ved reformen er netop, at der skal tages hensyn til forskellighed - herunder barsel, siger Mette Frederiksen.

- Så hvad vil du foretage dig nu?
- Jeg må tage en snak med forligspartierne om en eventuel justering af lovteksten specifikt på dette felt.

- Jeg er glad for, at sagen er kommet frem. Vi har simpelthen overset dette scenarie, siger beskæftigelsesministeren."

Anmeld

29. januar 2014

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Det ser nemlig ikke godt ud med den nye kontanthjælpsreform. Faktisk ser det så slemt ud, at jeg tror min mand og jeg er nød til at flytte fra hinanden.

Er dybt ulykkelig over den her situation. Er blevet erklæret uddannelsesparat, men er på barsel med en baby der ikke engang er fyldt 2 måneder! Så hvordan i alverden havde de tænkt sig, at jeg skulle kunne søge ind på min uddannelse nu!? Og pengene rækker bare ikke til at bo sammen længere efter den nye reform trådte i kraft! 

Syntes det er dybt uretfærdigt!

Stod i samme situation (dog blev vi enige om at vi aldrig ville flytte fra hinanden af den grund).
Har en datter på 3,5 måned og barsel og erklæret uddannelsesparat. Jeg er kommet ind på VUC og studere hjemmefra, dog vil jeg kun få 200 kr mere før skat om måneden.

Anmeld

29. januar 2014

LilleChelle

Jeg kan slet ikke forstå at folk ikke kan få det til at køre økonomisk, trods den gensidige forsørgelsespligt  

Jeg forstår slet ikke at man har sat sig så hårdt i det og ikke mener man kan spare nogen steder, så ikke man er nød til at bryde med sin kæreste/samlever. 

Alle studerende kan altså få det til at løbe rundt, selv dem med børn. Så hvorfor skulle kontanthjælpsmodtagerne ikke også kunne? 

Hvis ikke man kan få noget, pga. den gensidige forsørgelsespligt, viser det altså at der i familien er rigeligt med penge til at forsørge for. 

Jeg kan da godt se at det er hårdt at skulle sælge bilen, handle ind i discountforretninger osv. Men sådan er det altså bare at være uden arbejde og under samfundets forsørgelse. 

Anmeld

29. januar 2014

Bell'star

LilleChelle skriver:

Jeg kan slet ikke forstå at folk ikke kan få det til at køre økonomisk, trods den gensidige forsørgelsespligt  

Jeg forstår slet ikke at man har sat sig så hårdt i det og ikke mener man kan spare nogen steder, så ikke man er nød til at bryde med sin kæreste/samlever. 

Alle studerende kan altså få det til at løbe rundt, selv dem med børn. Så hvorfor skulle kontanthjælpsmodtagerne ikke også kunne? 

Hvis ikke man kan få noget, pga. den gensidige forsørgelsespligt, viser det altså at der i familien er rigeligt med penge til at forsørge for. 

Jeg kan da godt se at det er hårdt at skulle sælge bilen, handle ind i discountforretninger osv. Men sådan er det altså bare at være uden arbejde og under samfundets forsørgelse. 

Men det handler jo om, at når du er på barsel, så er det dit "arbejde" og hvis du så ikke kan få nogen penge mens du er på barsel, fordi du er uddannelsesparat eller hvad man nu er sat til at være, så er det da unfair - så skal du straffes fordi du føder børn til landet, og derfor ikke har mulighed for at begynde uddannelse før endt barsel - ELLER straffe barnet, ved at komme det i en institution når det er 2-3mdr gammelt, for st have råd til at forsørge det?

Her bliver jo ikke talt om situationen for alle med den nye reform, men kun om dem på barsel. Hvilket jeg vil mene er en helt anden sag, end hvis du "bare" er ledig uden barselsorlov.

Anmeld

30. januar 2014

LilleChelle

Bell'star skriver:

Men det handler jo om, at når du er på barsel, så er det dit "arbejde" og hvis du så ikke kan få nogen penge mens du er på barsel, fordi du er uddannelsesparat eller hvad man nu er sat til at være, så er det da unfair - så skal du straffes fordi du føder børn til landet, og derfor ikke har mulighed for at begynde uddannelse før endt barsel - ELLER straffe barnet, ved at komme det i en institution når det er 2-3mdr gammelt, for st have råd til at forsørge det?

Her bliver jo ikke talt om situationen for alle med den nye reform, men kun om dem på barsel. Hvilket jeg vil mene er en helt anden sag, end hvis du "bare" er ledig uden barselsorlov.

Nej, men nu er realiteterne altså at der er problemer med at få den her reform igang - og der derved er nogle faldgrupper. 

Kan du ikke få kontanthjælp som forsørger eller ikke forsørger for den sags skyld, så viser det at der er rigeligt penge at gøre godt med. 
At man bliver sat som uddannelsesparat, er for at placere folk i grupperne for hvor meget de skal have. Alle er berettiget til 46 ugers barsel. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.