Tror desværre det bliver en realitet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2014

Kamilla-m

Man er uddannelse klar selv om man er på barsel :/..

jeg kender en enlig mor der kun får 8400kr udbetalt - hun har endda to børn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2014

Miss Church

Team Putte skriver:

seriøst? Det må da kræve særlig dispensation? Her hedder det 6 mdr og det synes jeg endda også er lige et par mdr for tidligt, men forstår fuldt ud hvis man har behov for det allerede der..

Det var så synd Nej det tror jeg faktisk ikke det gjorde. Men kan ikke helt huske det. Det er ved at være 5-6 år siden

Anmeld

28. januar 2014

evamor

Hej,

Ved ikke noget om emnet, men jeg stødte på denne artikel

http://www.dr.dk/Nyheder/Regionale/Oestjylland/2014/01/27/080840.htm

MVH

Anmeld

28. januar 2014

Team Putte

Yurie skriver:

Du kan godt få dem ind tidligere, men det er vist sjældent det sker. for ja man siger 6måneder, hvilket også er tidligt nok.
Men når man tænker på hvor meget sådan en lille har brug for mor og far, tænk på hvor meget den har brug for en pædagog, og den pædagog skal være på det barn hele tiden, måske have det på arme hele tiden.
Jeg håber aldrig jeg kommer til at stå og skulle sende mit 3-4måneder gamle barn i vuggestue eller dagpleje.

nej det håber jeg godt nok heller ikke! kan se hvor meget de små på 6 mdr kræver af pædagogerne!

Anmeld

28. januar 2014

Team Putte

Miss Church skriver:

Det var så synd Nej det tror jeg faktisk ikke det gjorde. Men kan ikke helt huske det. Det er ved at være 5-6 år siden

så må vi da håbe det er lavet om siden

Anmeld

28. januar 2014

Carina:-)

Yurie skriver:

Du kan godt få dem ind tidligere, men det er vist sjældent det sker. for ja man siger 6måneder, hvilket også er tidligt nok.
Men når man tænker på hvor meget sådan en lille har brug for mor og far, tænk på hvor meget den har brug for en pædagog, og den pædagog skal være på det barn hele tiden, måske have det på arme hele tiden.
Jeg håber aldrig jeg kommer til at stå og skulle sende mit 3-4måneder gamle barn i vuggestue eller dagpleje.

Men er det ikke når der er problemer i familien?

En af min datters veninder fik sin søn afsted som 3 mdr men det var fordi han jo ikke fik det hjemme han skulle have....

Anmeld

28. januar 2014

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Da du er uddannelse parat inden for 12 måneder ja så er det desværre rigtigt. Jeg fik samme besked

Syntes godt nok det er frækt.. 

Anmeld

28. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det ser nemlig ikke godt ud med den nye kontanthjælpsreform. Faktisk ser det så slemt ud, at jeg tror min mand og jeg er nød til at flytte fra hinanden.

Er dybt ulykkelig over den her situation. Er blevet erklæret uddannelsesparat, men er på barsel med en baby der ikke engang er fyldt 2 måneder! Så hvordan i alverden havde de tænkt sig, at jeg skulle kunne søge ind på min uddannelse nu!? Og pengene rækker bare ikke til at bo sammen længere efter den nye reform trådte i kraft! 

Syntes det er dybt uretfærdigt!

Jeg tror ikke du skal i gang med en uddannelse mens du er på barsel, men højst sandsynligt efter endt barsel.

Rettelse: Kan se at nogle har erfaring med at man godt kan blive "tvunget" afsted under barsel- jeg kan så slet slet ikke forstå at man ikke skulle have de samme rettigheder som alle andre

Anmeld

28. januar 2014

TNBC

Carina:-) skriver:

Men er det ikke når der er problemer i familien?

En af min datters veninder fik sin søn afsted som 3 mdr men det var fordi han jo ikke fik det hjemme han skulle have....

Uhh det ved jeg ikke.. men hvad sku du det hjælpe at sende barnet ned i en vuggestue med masser af børn? Ville det ikke være bedre med aflastning eller pleje?

Anmeld

28. januar 2014

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Det ser nemlig ikke godt ud med den nye kontanthjælpsreform. Faktisk ser det så slemt ud, at jeg tror min mand og jeg er nød til at flytte fra hinanden.

Er dybt ulykkelig over den her situation. Er blevet erklæret uddannelsesparat, men er på barsel med en baby der ikke engang er fyldt 2 måneder! Så hvordan i alverden havde de tænkt sig, at jeg skulle kunne søge ind på min uddannelse nu!? Og pengene rækker bare ikke til at bo sammen længere efter den nye reform trådte i kraft! 

Syntes det er dybt uretfærdigt!

Ja jeg er i fuldstændig samme problem.. 

Er også på barsel og den slutter først i Juli.. og vi har fået gensidigt forsørgelsespligt, så jeg tror også vi bliver nødt til at flytte fra hinanden..  

vi har været sammen i 8 år og har 2 børn sammen, det er så forfærdeligt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.