Tror desværre det bliver en realitet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.046 visninger
37 svar
16 synes godt om
27. januar 2014

Anonym trådstarter

Det ser nemlig ikke godt ud med den nye kontanthjælpsreform. Faktisk ser det så slemt ud, at jeg tror min mand og jeg er nød til at flytte fra hinanden.

Er dybt ulykkelig over den her situation. Er blevet erklæret uddannelsesparat, men er på barsel med en baby der ikke engang er fyldt 2 måneder! Så hvordan i alverden havde de tænkt sig, at jeg skulle kunne søge ind på min uddannelse nu!? Og pengene rækker bare ikke til at bo sammen længere efter den nye reform trådte i kraft! 

Syntes det er dybt uretfærdigt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Husk du er fritaget fra aktivitet i 46 uger under din barsel. Men det er måske mere økonomisk, det er et problem? 

Anmeld

27. januar 2014

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Husk du er fritaget fra aktivitet i 46 uger under din barsel. Men det er måske mere økonomisk, det er et problem? 

Er du sikker? Sådan fik vi det nemlig ikke fortalt? Hvad får man så udbetalt i de 46 uger?  

Anmeld

27. januar 2014

Mor til Majbørn

Anonym skriver:

Er du sikker? Sådan fik vi det nemlig ikke fortalt? Hvad får man så udbetalt i de 46 uger?  

forhåbentligt får du barselspenge udbetalt, samme sats som altid.

Men jeg er ukendt på området.

Anmeld

27. januar 2014

Anonym trådstarter

Mor til Majbørn skriver:

forhåbentligt får du barselspenge udbetalt, samme sats som altid.

Men jeg er ukendt på området.

så er der måske håb endnu! 

Jeg må vist lige ha kontaktet kommunen endnu en gang

Anmeld

27. januar 2014

Team Putte

Anonym skriver:

Det ser nemlig ikke godt ud med den nye kontanthjælpsreform. Faktisk ser det så slemt ud, at jeg tror min mand og jeg er nød til at flytte fra hinanden.

Er dybt ulykkelig over den her situation. Er blevet erklæret uddannelsesparat, men er på barsel med en baby der ikke engang er fyldt 2 måneder! Så hvordan i alverden havde de tænkt sig, at jeg skulle kunne søge ind på min uddannelse nu!? Og pengene rækker bare ikke til at bo sammen længere efter den nye reform trådte i kraft! 

altså et barn må først komme i vs/dp når det er 6 mdr.. Før det kan de da ikke sende dig ud tror det betyder du er uddannelses parat når du er færdig med at være på barsel

Anmeld

27. januar 2014

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

altså et barn må først komme i vs/dp når det er 6 mdr.. Før det kan de da ikke sende dig ud tror det betyder du er uddannelses parat når du er færdig med at være på barsel

Lige præcis. Men fik bare brev om at jeg pr. 1. januar ville ryge ned på 5.753 kr  uden noget tillæg? 

Anmeld

27. januar 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Lige præcis. Men fik bare brev om at jeg pr. 1. januar ville ryge ned på 5.753 kr  uden noget tillæg? 

Ring til dem

Anmeld

27. januar 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Ring til dem

Ja det må jeg vist hellere, det ser da ud til der er sket en fejl..

Anmeld

27. januar 2014

M&N

Anonym skriver:

Det der burde ikke kunne lade sig gøre. Du skulle gerne som en anden skriver have 46 ugers barsel i hvert fald.
Ja de kan nok godt erklære dig uddannelsesparat, men så skal det først være efter din barsel.
Jeg ville lige ringe og forhører mig hvis jeg var dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.