Min kæreste eller børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.841 visninger
33 svar
0 synes godt om
1. august 2009

Anonym trådstarter

Som overskriften siger er jeg sat i en stort dilemma...

Min kæreste fortalte igår aftes at hvis jeg vil have børn, må jeg finde en anden.. Hvilket for mig lyder som at han aldrig vil have børn.

Da vi mødte hinanden fortalte jeg ham at jeg ønskede børn, og at jeg aldrig ville have en abort igen, så han skulle vide at hvis jeg blev gravid ville jeg have barnet.

Vi skal nu snart flytte, og vi har sørget for at der var børneværelse. Han har givet for mig, mange hints.
Vist mig børnelegetøj, sagt at nu skal vi passe på når min p-sprøjte løber ud nu her, og begyndte så at grine og kysse mig.
Jeg nævnte det for ham igår, og han sagde at det jo blot var drilleri, ligesom jeg ind imellem drillede ham lidt.
Jeg føler bare slet ikke det var drilleri, noget af det. Han har sågar spurgt ind til de forskellige babyting i forhold økonomi.

Har grædt siden igår, efter at have grædt alene inde i stuen i 4 timer, kom han ind og spurgte hvorfor jeg "tudede sådan", ikke rart at blive spurgt sådan sagde at det ikke var noget - for inderst inde måtte han da vide det, når jeg går direkte ind og græder. Han sagde sågar - ja, gå ind og græd.

Det ligner ham slet ikke, han plejer at være så sød og omsorgsfuld.

Nu er det så jeg føler jeg står i et dilemma. Jeg kan ikke forestille mig et liv uden børn, men samtidig elsker jeg min kæreste over alt på jorden, og kunne ikke forestille mig et liv uden ham..

Hvad gør jeg?

Føler mig helt ødelagt indvendig. Det ene øjeblik var børn på tale og det næste øjeblik er det aldrig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2009

silden85

stor knuser du gravid nu? eller har han bare sagt at han ikke vil have børn?

Anmeld

1. august 2009

katti24

er lidt samme sted. Altså jeg vil ikke ha børn nu, men en dag, og kæresten er ikke helt sikker på han nogensinde vil ha børn, og andre dage lader han som om han gerne vil.

Jeg har valgt at blive hos min kæreste. elsker ham så højt og vi skal giftes om 2 år. Jeg håber bare at når jeg bliver klar til at få børn at han så osse er det, men hvis ikke må vi jo tage den derfra.
Er din kæreste 100% imod børn, eller måske er han bare sådan fordi han slet ikke er klar, og tanken skræmmer ham og måske føler sig presset, hvis du hele tiden snakker om det. Ved selvfølgelig ikke om det er tilfældet, men hvis du elsker din kæreste så meget, og det ikke er i den nærmeste fremtid du gerne vil have børn, så syntes jeg da du skal blive hos ham, og så finder i nok ud af det en dag

Anmeld

1. august 2009

Anonym trådstarter

silden85 skriver:

stor knuser du gravid nu? eller har han bare sagt at han ikke vil have børn?

Er ikke gravid, men vi var stille og roligt begyndt at planlægge det, nu her jeg stoppede på min sprøjte...

Anmeld

1. august 2009

Anonym trådstarter

katti24 skriver:

er lidt samme sted. Altså jeg vil ikke ha børn nu, men en dag, og kæresten er ikke helt sikker på han nogensinde vil ha børn, og andre dage lader han som om han gerne vil.

Jeg har valgt at blive hos min kæreste. elsker ham så højt og vi skal giftes om 2 år. Jeg håber bare at når jeg bliver klar til at få børn at han så osse er det, men hvis ikke må vi jo tage den derfra.
Er din kæreste 100% imod børn, eller måske er han bare sådan fordi han slet ikke er klar, og tanken skræmmer ham og måske føler sig presset, hvis du hele tiden snakker om det. Ved selvfølgelig ikke om det er tilfældet, men hvis du elsker din kæreste så meget, og det ikke er i den nærmeste fremtid du gerne vil have børn, så syntes jeg da du skal blive hos ham, og så finder i nok ud af det en dag

Vi havde jo stille og roligt planlagt det skulle være i starten af denne måned.
Tja.. han sagde jo at ville jeg have børn så skulle finde en anden?

Ønsker jo børn i den nærmeste fremtid. Specielt når det var begyndt at blive planlagt. Så har man jo læst en masse, glædet sig, planlagt en masse osv.

Vi skal jo til at flytte, så vil ikke forlade ham. Håber nok inderst inde at han en dag ville ønske børn.
Men han har heller aldrig ville være med til at passe barn, han kunne ikke se hvorfor man skulle passe andres børn

Vil bare ikke leve et liv uden at få børn, hvis du forstå?
Jeg har altid længtes efter børn, og min abort har ikke gjort det lettere. Nu har jeg uddannelse og job, ham jeg vil være sammen med, et børnevenligt miljø (når vi flytter inden så længe) og et børneværelse.
Alt var jo perfekt..

Anmeld

1. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Vi havde jo stille og roligt planlagt det skulle være i starten af denne måned.
Tja.. han sagde jo at ville jeg have børn så skulle finde en anden?

Ønsker jo børn i den nærmeste fremtid. Specielt når det var begyndt at blive planlagt. Så har man jo læst en masse, glædet sig, planlagt en masse osv.

Vi skal jo til at flytte, så vil ikke forlade ham. Håber nok inderst inde at han en dag ville ønske børn.
Men han har heller aldrig ville være med til at passe barn, han kunne ikke se hvorfor man skulle passe andres børn

Vil bare ikke leve et liv uden at få børn, hvis du forstå?
Jeg har altid længtes efter børn, og min abort har ikke gjort det lettere. Nu har jeg uddannelse og job, ham jeg vil være sammen med, et børnevenligt miljø (når vi flytter inden så længe) og et børneværelse.
Alt var jo perfekt..

kan godt forstå det er en træls situation, og jeg ved til dels hvordan du har det!
Min kæreste og jeg havde også talt en masse om børneplaner osv, hvorefter han pludselig meldte ud at det SLET ikke skulle være nu, og hvis jeg ikke kunne acceptere at han styrede hvornår det blev, så skulle jeg finde en anden...
Det var svært, men jeg blev sammen med ham i håb om at han ville ændre mening.. nu venter vi vores første barn sammen, og selvom vi begge (mest ham!!!) er spændte og skræmte, så holde vi sammen om det (planlagte) lille pus...
Nu ved jeg ikke hvor gammel du og din kæreste er, men mon ikke han bare skal have tid?
Håber han ombestemmer sig, så du kan få din guldklump OG din drømmemand!
stort knus til dig!
- Caroline 10+2

Anmeld

1. august 2009

Sweet1978

Knus herfra træls dilemma, og fejt at han jo faktisk giver modstridenden signaler. Som du beskriver med babyting og børneværelse og så kommer med sådan en udmelding. Tilslutter mig Caroline og synes du skal give ham en chance, mange mænd skal bare have lidt længere tid til at komme rundt, men ændre det sig ikke må du jo tage valget.

Jeg har heldigvis 2 piger i forvejen for ham jeg er sammen med lige nu er ikke klar, han vil have børn heldigvis, men er meget bestemt når han siger at det ikke bliver lige nu. Vi er nået til delvis enighed om at vi venter 1½-2 år. Han vil have en bedre økonomi - men jeg går kontra og siger jeg ikke vil have for stor aldersforskel på den lille og den næste. Så håber bare krisen vender, så han får en bedre økonomi tidsnok til at jeg kan accepere ventetiden.

Anmeld

1. august 2009

Diana...

Første et kæmpe knus her fra til dig   Den er svær det kan jeg godt forstå du synes, du må jo finde ud af hvor meget det betyder for dig at få børn el om du nøjes med ham? Eller tage chancen og vente og håbe på at han ombestemmer sig med tiden. 

Jeg selv ville ikke kunne være sammen med en mand der ikke ville have børn da det ALTID har været et stort ønske for mig at få børn. Men det jo os nemt nok og sige når man har et barn, men sådan havet jeg det os inden jeg fik børn. Men husk det jo mig der har det sådan.

Jeg synes du skal få snakket med ham rigtig og finde ud af om det for altid eller bare lige nu og finde ud af hvorfor han ikke vil have børn med dig når i så har haft den samtale jamen så må du sætte dig ned og tænke måske tage vær en dag så du alene og beslutte om du kan leve et liv uden børn og om du kan nøjes med ham. 

Mange tanker og knus til dig 

Anmeld

1. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Diana... skriver:

Første et kæmpe knus her fra til dig   Den er svær det kan jeg godt forstå du synes, du må jo finde ud af hvor meget det betyder for dig at få børn el om du nøjes med ham? Eller tage chancen og vente og håbe på at han ombestemmer sig med tiden. 

Jeg selv ville ikke kunne være sammen med en mand der ikke ville have børn da det ALTID har været et stort ønske for mig at få børn. Men det jo os nemt nok og sige når man har et barn, men sådan havet jeg det os inden jeg fik børn. Men husk det jo mig der har det sådan.

Jeg synes du skal få snakket med ham rigtig og finde ud af om det for altid eller bare lige nu og finde ud af hvorfor han ikke vil have børn med dig når i så har haft den samtale jamen så må du sætte dig ned og tænke måske tage vær en dag så du alene og beslutte om du kan leve et liv uden børn og om du kan nøjes med ham. 

Mange tanker og knus til dig 

er helt enig med Diana, og vil så også lige tilføje, at HVIS du vælger ham og vælger børn fra...så skal du altså, desværre, stadig huske på det ikke er sikkert han bliver for evig! Jeg ved godt det er rigtig hårdt at høre, og specielt når du elsker ham.. men tænk hvis du vælger ham og ikke får børn, og når du så er 45, forlader han dig for en yngre model!? sådan nogle overvejelser er du nødt til at gøre, selvom det slet ikke er sjovt... Jeg er stor tilhænger af "for og imod lister".. skriv ALT op og så vej de to sider op mod hinanden!
Jeg håber stadig han bare skal have lidt tid, og han SELVFØLGELIG vil have børn med dig!

Anmeld

1. august 2009

Bondepigen

Iiih jeg synes altså det er så ondt at mænd giver deres kvinder forhåbninger, og så ændrer mening igen. Det er som at give et barn en slikkepind, og så tage den fra dem igen.

Synes ikke han kan være det bekendt. Du bliver nødt til, at få ham til at sætte sig ned så I kan tale sammen. Han må melde klart ud, hvad det er han vil. Vil han have børn på et tidspunkt, eller mener han aldrig... Få det afklaret, og dernæst må du jo så tage stilling til, hvad du kan leve med.

Du elsker ham og vil gerne have ham. Men vil du osse have ham uden børn? For jeg synes da ikke han lyder så flink, når han bare siger, "ja gå du ind og tud".... (ved godt det er let at sige, så jeg mener det ikke så hårdt og bombastisk). Men synes virkelig du skal tænke godt og grundigt over om det er ham du vil være sammen med osse uden børn, hvis det er det han ønsker.

For hvem siger, at han bliver i længden? Eller hvem siger, at du bliver i længden? Der kan jo ske så meget, og så er det måske for sent til børn, så det skal du osse have med i overvejelserne omk. det?

Synes virkelig din situation er skod, og føler SÅ meget med dig... Øv, hvor kan mænd bare være...grrr nogen gange!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.