anonym26 skriver:
hej
jeg har lige brug for at få luftet mine tanker og høre om andre sidder I samme situation som mig, eller jeg kan få gode råd..
jeg har for 3 mdr. siden mødt en helt fantastisk fyr.. han er så god ved mig, sød, kærlig, hjælpsom.. stort set alt hvad man gerne vil ha af sin kæreste..
han har så 2 børn fra et tidligere ægteskab.. de er 3 og 5.
han vil ikke ha flere børn ! grunden han gav mig er at det er hårdt for børnene med skilsmisse og at han ikke kan rumme at ha børn med 2 forskellige..
nu er det jo bare at jeg nok gerne selv vil ha et barn på et tidspunkt - højst sandssynligt gerne med ham!
hans børn er rigtig glade for mig, når jeg er der sammen med dem er det ofte mig de går til eller leger med istedet for deres far.. og min kæreste er rigtig god til at tage sig tid til mig også selvom de er der.. han kisser mig, holder om mig og er meget opmærksom på mig selv når de ser det..
jeg er rigtig glad for min kæreste, og da også hans børn.. men... kan jeg leve uden ikke selv at få børn og kun ha hans hver anden weekend?
Hvis du har bare et minimalt ønske om at blive mor så tror jeg ikke du vil kunne leve med det, du vil måske kunne tvinge dig selv til at leve sådan men måske blive rigtig ked af det og det er måske noget der vil kunne gå ud over børnene på et tidspunkt hvis du på et tidspunkt kommer til at føle dig magtesløs og måske vil kunne give hele situationen skylden for at du ikke kan få børn..
Jeg er selv bonusmor til en fantastisk pige på 6, som jeg hurtigt faldt i hak med og som jeg i dag elsker rigtig højt som var hun min egen, men jeg var allerede ekstremt skruk efter 4-5 måneder sammen med min kæreste
Og vi havde været sammen knapt 1½ år før jeg og kæresten blev enige om at jeg smed prævention. Jeg har sagt fra starten at jeg ville ikke kunne leve i et forhold med børn hvis jeg ikke selv måtte få nogen sammen med manden jeg elsker og det accepterede han og var forstående overfor - han ville heldigvis også gerne have nogle flere 
Så hvis du er i tvivl vil jeg råde dig til at sætte dig ned og snakke med din kæreste om dine tanker om fremtiden, gør det klart at det selvfølgelig ikke behøver at være lige nu og her (hvis du når frem til at du gerne vil have børn), men at du måske ikke kan leve livet uden at få dine egne børn, for det er hårdt at være bonusmor det skal der ikke ligges skjul på, og selvom du måske kan få en forælder følelse for børnene så vil de aldrig være dine og de vil altid kun have 1 mor og det er ikke dig, hvis man skal sige det hårdt.. Og der vil være mange ting som vil kunne være frustrerende som de bliver ældre fordi der er flere ting du måske ikke vil kunne få så meget at sige i fordi det ikke er dine børn 
Du er velkommen til at skrive hvis du har lyst