Happiness skriver:
Vi er i tvilv om jeg fik en allergisk reaktion på epiduralblokaden, eller om jeg rent faktisk fik et panik angst anfald.
Jeg havde ikke oplevet at få angstanfald før. Men følte at jeg skulle dø, kunne ikke få verjet og mit blodtryk steg, hvilket stressede min søn i maven.
Fik efterfølgende en efterfødselsdepression, som først blev behandlet 1 år efter den reelt opstod. Her begyndte jeg også at få stress og panik angst. Og synes det minder meget om det jeg oplevede under fødslen! Det er ikke 100, men vi har en meget stærk mistanke.
Denne graviditte er jeg tilknyttet speciel JM, får ekstra lang tid til konsultationer (eller det BURDE jeg, men realtiteten er desværre en anden, da jeg har en JM der vist er lidt træt af sit job!)
Men vær åben omkring det. Jeg går også til psykoterapi på hospitalets psykiatriske afdelling, for at prøve at forhindre at jeg skal få angst anfald igen. jeg fik medicin for mine anfald før jeg blev gravid, men den har jeg valgt at stoppe med. Men det er muligt at tgae den, hvis det skulle blive slemt.
Jeg er begyndt at mærke angsten komme igen, og har overvejet at forhøre mig om muligheden for ks. Men har som dig også en angst herfor. Og tror måske den angst er større end for at føde selv. Så tror måske jeg vil høre om muligheden for at blive sat i gang, så jeg ved hvornår det skal ske, og på den måde føler en vis kontrol...
Du må gerne skrive til mig privat hvis det er. Jeg er 34+3 idag, så har også omtrend 6 uger til fødslen.
Puha ja, den er svær så. Jeg har hørt om en anden, som også blev rigtig dårlig af epiduralen og bestemt ikke vil have den igen.
Jeg har en meget ambivalent følelse mht at føde normalt eller få kejsersnit, for jeg tror umiddelbart at jeg vil have rigtig godt af oplevelsen, netop at kunne sige til mig selv bagefter at jeg gjorde det sq. Men samtidig er frygten der selvfølgelig også! Og det er den også ved kejsersnit - også fordi der er så mange ulemper omkring at få kejsersnit :/