Angst under fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2014

SD21

Rockertand skriver:

Det er umuligt at tro på, når man ikke har prøvet det, men du er i en helt anden tilstand under en fødsel, du er så fokuseret på den ene opgave - og naturen er så fantastisk indrettet, at dit eneste mål er at føde, så trangen til selvkontrol træder godt og grundigt i baggrunden - den har ikke noget formål under fødslen.
Du er selvfølgelig nervøs for din reaktion under fødslen - det har vi alle været, men selvom du har behov for kontrol (og vi er mange med det behov), så søg viden om fødsler, evt. på youtube, så du ser, hvordan forskellige kvinder reagerer, så ved du, at det er tilladt at smide nogle grænser, og du kan så arbejde med din selvkontrol.
Jeg fik en efterfødselssamtale for at bearbejde mine tanker og reaktioner under fødslen, det kan stærkt anbefales
Efter 3 fødsler er jeg helt ærgerlig over ikke at skulle føde mere, det er en fantastisk oplevelse, så prøv at glæde dig til den største oplevelse ever

Tusind tak for dit svar - det er virkelig dejligt at høre, at ens krop 100 % ved hvad den skal og at man ikke ænser sine egne følelser på samme måde.
Jeg glæder mig jo fantastisk meget til at få min lille dreng i armene og jeg glæder mig til følelsen af at "jeg gjorde det fandme ;-)" - jeg er helt sikker på at det er en oplevelse jeg vil have godt af, både fordi det er en kæmpe oplevelse, men også udviklingsmæssigt :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2014

SD21

Annette A skriver:

Hej

Jeg har lidt selv af meget angst og panikanfald siden jeg var barn og også i mine graviditeter men har ikke oplevet angst under mine fødsler overhovedet. Har været så optaget af processen og veerne mv, så har aldrig haft tid til at blive angst. Så tænker man er så optaget af nuet at der ikke er plads til for mange af de angste tanker. Håber det bedste for dig og en god fødsel.

Tusind tak for svar :-) det er også det jeg har fået afvide af familie og bekendte der har født, men det er bare så svært at tro på, når man ved hvordan et angstanfald kan være :-) jeg er nok nødt til bare at tage det som det kommer og så forsøge at få alle mine tanker vendt til noget positivt :-)

Anmeld

16. januar 2014

SD21

M_V skriver:

Oplevede ingen form for angst under fødslen. Naturen og kroppen tager 100% over

Tusind tak for svar, det er jeg rigtig glad for at høre ! :-)

Anmeld

16. januar 2014

L&V

SD21 skriver:

Hej piger.
Jeg ville høre jer der lider af panikangst, om nogle af jer har oplevet den komme under fødslen? Min største frygt, er at få et angstanfald under fødslen, så jeg er blevet helt skrækslagen ved tanken om at jeg skal føde om 6 uger.
Puha, hvis nogen har nogle gode råd, modtages de med kyshånd!!

Jeg lider at angst neuroser og panik angst og under mit første barns fødsel fik jeg et ret slemt anfald hvilket jeg havde talt med div læger om jeg var overbevist om ville ske og derfor ville have pks men det fik jeg afslag på.. Det gjorde desværre at da jeg blev presset og udmattet efter en 3 dages vee periode og fødsel på 22 timer lukkede mig inde i mig selv og kunne slet ikke arbejde med mig selv eller min krop, det stressede hende så hun fik elektroder og div. på og skulle ud nu.. Det kom hun heldigvis også og var fin og rask da hun kom men jeg husker ikke noget fra de første par døgn som sådan desværre og jeg var meget skidt i 6 måneder efter.. Det er måske ikke lige det du ønsker at høre men det er min historie.. Jeg har siden fået en søn hvor det hele forløb helt anderledes og der var intet på trods af at det er en diagnose for livet..

Det er vigtigt du er åben og ærlig over for personalet og evt laver en plan med din mand.. Det var i hvert fald det der hjalp mig denne gang.. Han var mit talerør og den der sku mærke mig og sige til jordmoderen hvordan og hvorledes for det er ham der kender mig og kan se hvornår jeg er ved at være presset også skulle jeg kun fokusere på mig selv og det at føde

Anmeld

16. januar 2014

SD21

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Jeg lider at angst neuroser og panik angst og under mit første barns fødsel fik jeg et ret slemt anfald hvilket jeg havde talt med div læger om jeg var overbevist om ville ske og derfor ville have pks men det fik jeg afslag på.. Det gjorde desværre at da jeg blev presset og udmattet efter en 3 dages vee periode og fødsel på 22 timer lukkede mig inde i mig selv og kunne slet ikke arbejde med mig selv eller min krop, det stressede hende så hun fik elektroder og div. på og skulle ud nu.. Det kom hun heldigvis også og var fin og rask da hun kom men jeg husker ikke noget fra de første par døgn som sådan desværre og jeg var meget skidt i 6 måneder efter.. Det er måske ikke lige det du ønsker at høre men det er min historie.. Jeg har siden fået en søn hvor det hele forløb helt anderledes og der var intet på trods af at det er en diagnose for livet..

Det er vigtigt du er åben og ærlig over for personalet og evt laver en plan med din mand.. Det var i hvert fald det der hjalp mig denne gang.. Han var mit talerør og den der sku mærke mig og sige til jordmoderen hvordan og hvorledes for det er ham der kender mig og kan se hvornår jeg er ved at være presset også skulle jeg kun fokusere på mig selv og det at føde

Hvad er angst neuroser? :-)
Puha, sikke en oplevelse. Jeg har heldigvis både min kæreste og min svigermor med, som begge kender mig rigtig godt. Jeg lider ikke så meget af angst mere, som jeg har gjort og jeg kan som regel få dem til at forsvinde ret hurtigt igen, men det er lige præcis det jeg er bange for, nemlig at jeg får et angstanfald, som slår mig helt ud af kurs. :/

Anmeld

16. januar 2014

L&V

SD21 skriver:

Hvad er angst neuroser? :-)
Puha, sikke en oplevelse. Jeg har heldigvis både min kæreste og min svigermor med, som begge kender mig rigtig godt. Jeg lider ikke så meget af angst mere, som jeg har gjort og jeg kan som regel få dem til at forsvinde ret hurtigt igen, men det er lige præcis det jeg er bange for, nemlig at jeg får et angstanfald, som slår mig helt ud af kurs. :/

Det er egentlig "bare" en betegnelse for angst kan man sige det dækker bare lidt breder over psykiske lidelser som forbi, angst osv osv..

Anmeld

16. januar 2014

Happiness

Vi er i tvilv om jeg fik en allergisk reaktion på epiduralblokaden, eller om jeg rent faktisk fik et panik angst anfald. 

Jeg havde ikke oplevet at få angstanfald før. Men følte at jeg skulle dø, kunne ikke få verjet og mit blodtryk steg, hvilket stressede min søn i maven. 

Fik efterfølgende en efterfødselsdepression, som først blev behandlet 1 år efter den reelt opstod. Her begyndte jeg også at få stress og panik angst. Og synes det minder meget om det jeg oplevede under fødslen! Det er ikke 100, men vi har en meget stærk mistanke.

Denne graviditte er jeg tilknyttet speciel JM, får ekstra lang tid til konsultationer (eller det BURDE jeg, men realtiteten er desværre en anden, da jeg har en JM der vist er lidt træt af sit job!)

Men vær åben omkring det. Jeg går også til psykoterapi på hospitalets psykiatriske afdelling, for at prøve at forhindre at jeg skal få angst anfald igen. jeg fik medicin for mine anfald før jeg blev gravid, men den har jeg valgt at stoppe med. Men det er muligt at tgae den, hvis det skulle blive slemt.

Jeg er begyndt at mærke angsten komme igen, og har overvejet at forhøre mig om muligheden for ks. Men har som dig også en angst herfor. Og tror måske den angst er større end for at føde selv. Så tror måske jeg vil høre om muligheden for at blive sat i gang, så jeg ved hvornår det skal ske, og på den måde føler en vis kontrol...

Du må gerne skrive til mig privat hvis det er. Jeg er 34+3 idag, så har også omtrend 6 uger til fødslen.

Anmeld

16. januar 2014

Annette A

SD21 skriver:

Tusind tak for svar :-) det er også det jeg har fået afvide af familie og bekendte der har født, men det er bare så svært at tro på, når man ved hvordan et angstanfald kan være :-) jeg er nok nødt til bare at tage det som det kommer og så forsøge at få alle mine tanker vendt til noget positivt :-)

Ja det er rigtig ubehageligt at lide af panikangst og kan godt forstå dine tanker. Har du sagt det til din jordemoder så hun evt kan hjælpe dig bedst mulig,t så det måske kan gøre dig lidt tryggere?

Anmeld

16. januar 2014

Lykke:)

SD21 skriver:

Mit problem er nok, at jeg er lige så angst for at få et kejsersnit som ved at føde selv. Jeg tror jeg har en følelse af at jeg trods alt, kan styre lidt mere ved en normal fødsel end jeg kan ved et kejsersnit :-)

Uh ja okay. Der havde jeg det totalt modsat! Følte der var styr på alt under kejsersnittet

Anmeld

16. januar 2014

SD21

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Det er egentlig "bare" en betegnelse for angst kan man sige det dækker bare lidt breder over psykiske lidelser som forbi, angst osv osv..

Nå okay, jeg havde bare ikke hørt udtrykket før :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.