Angst under fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.190 visninger
40 svar
9 synes godt om
14. januar 2014

SD21

Hej piger.
Jeg ville høre jer der lider af panikangst, om nogle af jer har oplevet den komme under fødslen? Min største frygt, er at få et angstanfald under fødslen, så jeg er blevet helt skrækslagen ved tanken om at jeg skal føde om 6 uger.
Puha, hvis nogen har nogle gode råd, modtages de med kyshånd!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ved ikk hvordan det vil være som fødende. Men min kæreste fik et angstanfald da min fødsel startede, men han oplevede ligesom at "naturen" tog over og skubbede det i baggrunden så han kom i gennem fødslen sammen med mig uden at jeg mærkede noget til det. Efterfølgende fik han så en efterfødselsdsreaktion, eller hvad man nu kalder der for mænd. 

Anmeld

14. januar 2014

SD21

Mor11 skriver:

Jeg ved ikk hvordan det vil være som fødende. Men min kæreste fik et angstanfald da min fødsel startede, men han oplevede ligesom at "naturen" tog over og skubbede det i baggrunden så han kom i gennem fødslen sammen med mig uden at jeg mærkede noget til det. Efterfølgende fik han så en efterfødselsdsreaktion, eller hvad man nu kalder der for mænd. 

De fleste siger også til mig at jeg kommer til at koncentrere mig om veerne og derfor ikke overhovedet tænker på angsten, men tanken piner mig, fordi jeg er bange for at gå i panik og miste al selvkontrol. Men det lyder da som om at din kæreste kunne holde styr på sig selv, på trods af at det hele var meget grænseoverskridende, så jeg kan kun håbe at jeg også kan finde ud af det.

Anmeld

14. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
SD21 skriver:

De fleste siger også til mig at jeg kommer til at koncentrere mig om veerne og derfor ikke overhovedet tænker på angsten, men tanken piner mig, fordi jeg er bange for at gå i panik og miste al selvkontrol. Men det lyder da som om at din kæreste kunne holde styr på sig selv, på trods af at det hele var meget grænseoverskridende, så jeg kan kun håbe at jeg også kan finde ud af det.

Jeg tror helt sikkert også du kommer til at fokusere på veerne når det er det kan man slet ikk undgå det er så svært at sætte sig ind i hvordan det er at føde, men de fleste glemmer tid og sted og har slet slet ikk overskud til at tænke på hvordan de føler.

Anmeld

14. januar 2014

SD21

Mor11 skriver:

Jeg tror helt sikkert også du kommer til at fokusere på veerne når det er det kan man slet ikk undgå det er så svært at sætte sig ind i hvordan det er at føde, men de fleste glemmer tid og sted og har slet slet ikk overskud til at tænke på hvordan de føler.

Det håber jeg virkelig du har ret i ! :-)

Anmeld

14. januar 2014

Lykke:)

SD21 skriver:

Hej piger.
Jeg ville høre jer der lider af panikangst, om nogle af jer har oplevet den komme under fødslen? Min største frygt, er at få et angstanfald under fødslen, så jeg er blevet helt skrækslagen ved tanken om at jeg skal føde om 6 uger.

Jeg lider så slemt af panikangst, at jeg fik tid til planlagt kejsersnit, da jeg allerede inden fødslen fik angstanfald
Har desværre ikke rigtig nogle gode råd andet end at snakke det godt og grundigt igennem med din jordemoder

Anmeld

15. januar 2014

Rockertand

SD21 skriver:

Hej piger.

Det er umuligt at tro på, når man ikke har prøvet det, men du er i en helt anden tilstand under en fødsel, du er så fokuseret på den ene opgave - og naturen er så fantastisk indrettet, at dit eneste mål er at føde, så trangen til selvkontrol træder godt og grundigt i baggrunden - den har ikke noget formål under fødslen.
Du er selvfølgelig nervøs for din reaktion under fødslen - det har vi alle været, men selvom du har behov for kontrol (og vi er mange med det behov), så søg viden om fødsler, evt. på youtube, så du ser, hvordan forskellige kvinder reagerer, så ved du, at det er tilladt at smide nogle grænser, og du kan så arbejde med din selvkontrol.
Jeg fik en efterfødselssamtale for at bearbejde mine tanker og reaktioner under fødslen, det kan stærkt anbefales
Efter 3 fødsler er jeg helt ærgerlig over ikke at skulle føde mere, det er en fantastisk oplevelse, så prøv at glæde dig til den største oplevelse ever

Anmeld

15. januar 2014

Annette A

Hej

Jeg har lidt selv af meget angst og panikanfald siden jeg var barn og også i mine graviditeter men har ikke oplevet angst under mine fødsler overhovedet. Har været så optaget af processen og veerne mv, så har aldrig haft tid til at blive angst. Så tænker man er så optaget af nuet at der ikke er plads til for mange af de angste tanker. Håber det bedste for dig og en god fødsel.

Anmeld

15. januar 2014

Trekløver(:

SD21 skriver:

Hej piger.

Oplevede ingen form for angst under fødslen. Naturen og kroppen tager 100% over

Anmeld

16. januar 2014

SD21

Lykke:) skriver:

Jeg lider så slemt af panikangst, at jeg fik tid til planlagt kejsersnit, da jeg allerede inden fødslen fik angstanfald
Har desværre ikke rigtig nogle gode råd andet end at snakke det godt og grundigt igennem med din jordemoder

Mit problem er nok, at jeg er lige så angst for at få et kejsersnit som ved at føde selv. Jeg tror jeg har en følelse af at jeg trods alt, kan styre lidt mere ved en normal fødsel end jeg kan ved et kejsersnit :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.