nat amning og mandens søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2014

SjeBets

min datter er 5 uger og er meget mor glad, så skal helst sove meget tæt på mig og hun larmer også når hun sover, og spiser ofte , løsningen er at manden sover i stuen pt, fordi han har et job han skal passe og så må vi overleve ikke at sove sammen den periode.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2014

VIPpigen

Herhjemme bruger manden ørepropper, og er der lys, så lægger han en strømpe over øjnene. Det er dog hvis jeg læser eller ser tv i sengen.

Nu er jeg færdig med amning, men husker ikke han var besværet af det, andet end han brugte ørepropper.

Vores datter kommer ofte ind til os om natten (hun er 3 nu) og det har også betydet far måtte flytte på sit hobbyværelse som har en sovesofa. Nu har vi dog fundet ud af at sover vores datter yderst, så får vi alle 3 faktisk stadig en god nattesøvn i vores lille seng. 

Men ellers husk, det er kun for en periode, også selvom man syntes det er hårdt i starten

Anmeld

14. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Her er det et fælles projekt. Da vores var helt lille var det far det stod op og skiftede ble (hvis den skulle skiftes) mens jeg gjorde klar til amning i sengen. Senere da han fik flaske, skiftedes vi til at give mad om natten. Nok skal farmand ud a døren om morgenen, men jeg stod nu ligeså tidligt op med den lille og fik sjældent søvn i løbet a dagen.

synes det er lidt noget ynk at mændene rykker ud a soveværelset, hvis jeg skal være ærlig  Alle ved da at spædbørn medføre afbrudt nattesøvn, og hvis han ikk engang er en del af natte-ritualerne, så skal han nu nok lære at sove fra det.

Anmeld

14. januar 2014

Maja_4000

Nu har jeg en kæreste som kan sove fra ALT (hvilket er både godt og skidt )

Men hvis det var her, ville jeg gå ind i stuen når den lille vågnede.. Nu fik vores flaske, så jeg var nødt til at stå op alligevel flasken betød så også at far faktisk tit var oppe om natten også.. Vi tog hver anden nat

Men jeg vil tro at han vænner sig til det? Der er jo 'kun' gået 14 dage

Anmeld

14. januar 2014

baby012

lille fnug skriver:

Vores skønne datter er nu 14 dage og bliver ammet 2 gange hver nat. Hver gang tager det ca en time inden hun falder i søvn igen. Jeg bliver nød til at tænde lidt lys hver gang, for at se hvad jeg laver. Hun larmer desuden en del når hun sover.
Denne times uro i soveværelset vækker selvfølgelig min mand og det går ud over hans søvn, nu er han startet på arbejde igen og bliver nød til at være udhvilet, derfor sover han nu i stuen :-(
Vil gerne have ham tilbage i soveværelset. Kan da ikke undvære ham de næste mange måneder.
Hvad gør i andre?

Mine børn har begge spist 4-5 gange om natten i de første to måneder, jeg ammede i 6 og 7 måneder.. 

Min mand havde 2 ugers barsel, han stod op hver gang, og hentede den lille ind til mig, så ammede jeg, og bar baby i seng igen. 

Han stod trofast op hver morgen, gjorde vores "store pige på et år" klar til VS, kørte hende og hentede hende hver dag, og var der 100% og hjalp til når han kom hjem, ja det er hårdt de første måneder, men ind i kampen med ham ! Han har ligeså meget været med til at lave det her barn som dig, og nej, det er ikke nemmere at være på barsel end på arbejde!

du får garanteret mindre søvn end han gør? 

Få ham ind i soveværelset, han skal bare være glad for at du ammer så han slipper for at give flaske .. 

Anmeld

14. januar 2014

Lillepigen2

Min lille pige er 3 uger og bliver også ammet flere gange om natten.

Min mand skal også have sin søvn og møder meget tidligt om morgenen så derfor vigtigt at jeg ikke forstyrrer mere end højst nødvendigt. Vi har en lille lampe stående tændt ovre ved mig, så jeg uden problemer kan tage hende op og amme.

Mht. at sove for larmen har han også skulle lære det, men det kom hurtigt eftersom larm om natten betyder mad og det kan han jo ikke give

Anmeld

14. januar 2014

AnneMaria

har ikke lige læst tråden - kun det du skrev. Men havde samme problem. Jeg gik ind i stuen og ammede, og når jeg var færdig og den bette sov, listede vi ind i soveværelset.

Anmeld

15. januar 2014

Diana2013

lille fnug skriver:

Vores skønne datter er nu 14 dage og bliver ammet 2 gange hver nat. Hver gang tager det ca en time inden hun falder i søvn igen. Jeg bliver nød til at tænde lidt lys hver gang, for at se hvad jeg laver. Hun larmer desuden en del når hun sover.
Denne times uro i soveværelset vækker selvfølgelig min mand og det går ud over hans søvn, nu er han startet på arbejde igen og bliver nød til at være udhvilet, derfor sover han nu i stuen :-(
Vil gerne have ham tilbage i soveværelset. Kan da ikke undvære ham de næste mange måneder.
Hvad gør i andre?

Vores dreng er 7 uger og jeg sover i stuen med den lille hvor jeg har bedre mulighed for at gå rundt med ham når han skal bøvse og gå ind på hans værelse og skifte. Min mand blev også vækket af lyset og da vores søn har brug for meget tryghed og helst vil sove på mig var der bare ikke plads i sengen (vi har en 3 kvart seng) så han sover inde i soveværelset men kommer ud hvis sønnen er meget ked a det. Og Gud hvor jeg savner at putte med ham, men vi finder tid når den lille sover i løbet af aftenen og har faktisk fået det bedre af at sove hver for sig da jeg stressede over at manden skulle sove pga job. Men vil hellere have en sover bedre og er frisk når han kommer hjem fra job. Tjaa jeg vef ikke hvornår vi kommer til at sove sammen måske først når sønnen sover igennem. Men hvis vi begge 2 er vildt trætte bider vi af;kr hinanden så det er vores måde at sikre vores forhold ikke bliver træls vef ikke om du kunne bruge det til noget

Anmeld

15. januar 2014

Diana2013

Diana2013 skriver:

Vores dreng er 7 uger og jeg sover i stuen med den lille hvor jeg har bedre mulighed for at gå rundt med ham når han skal bøvse og gå ind på hans værelse og skifte. Min mand blev også vækket af lyset og da vores søn har brug for meget tryghed og helst vil sove på mig var der bare ikke plads i sengen (vi har en 3 kvart seng) så han sover inde i soveværelset men kommer ud hvis sønnen er meget ked a det. Og Gud hvor jeg savner at putte med ham, men vi finder tid når den lille sover i løbet af aftenen og har faktisk fået det bedre af at sove hver for sig da jeg stressede over at manden skulle sove pga job. Men vil hellere have en sover bedre og er frisk når han kommer hjem fra job. Tjaa jeg vef ikke hvornår vi kommer til at sove sammen måske først når sønnen sover igennem. Men hvis vi begge 2 er vildt trætte bider vi af;kr hinanden så det er vores måde at sikre vores forhold ikke bliver træls vef ikke om du kunne bruge det til noget

Vi har forresten også fået et vildt godt sexliv efterfølgende og sætter mere pris på at putte end før ( side bemærkning hehe )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.