nat amning og mandens søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2014

B&J

lille fnug skriver:

Gud, hvor gjorde du mig sur over at kalde ham sippet.... Han hjælper med ALT herhjemme rengøring, ble skift, putte med prinsessen, handle ind, opvask, vaske tøj mv. Derudover har en arbejdsdags på 12 timer. Så selvfølgelig skal han have sin søvn. Jeg bad dig faktisk heller ikke kommenter på om hvad du synes om ham
Han er den mest fantastiske hjælp jeg kan få og han knokler for at gøre min dag så nem som mulig

jamen stadig du skriver her inde hvad du skal gøre ? du kan jo ikke gøre noget vil du sove inde i stuen med babyen så han kan få sin søvn?

og ja vi alle skal have søvn men 1 time ja det er hårdt men sådan er det at have børn/barn.

jeg arbejder da selv ind i mellem 9-12 timer og hvis vores dreng er syg jamen så er vi oppe begge to så må søvnen komme på et andet tidspunkt og det er fint du bliver sur for det er jo min mening og du har din

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
lille fnug skriver:

Tak for dit pæne svar, det var netop det jeg søgte. Havde slet ikke overvejet at gå ind i stuen

det er ammehjernen

tihi havde rigtig meget ammehjerne i starten...

For mig var det også naturligt at gå ind i stuen da jeg slet ikke kunne finde nogen god stilling at sidde i inde i sengen

det var kun hvis vi havde gæster at jeg sad derinde da vi kun havde en 2-værelses dengang og ikke alle gæster var klar til at jeg bare hev frem og gav mad

Anmeld

14. januar 2014

lineog4

Der kan være en ulempe ved at gå ind i stuen og det er baby vågner rigtigt og man ikke får skabt en af de hurtige rytmer.

Her hjemme var det ikke hver nat min mand sov i stuen, men når han var helt flad - skal siges han også er en super sover, så han kan vågne i 10 sekunder, høre lyden og så snorke lystigt igen så jeg kunne gøre alt omkring ham. 

Hvad om han kom ind i weekenderne og lærte lydene at kende så han kan sove fra dem i hverdagene - hjalp i hvert fald her.

Og må jo erkende han stadig ender på sofaen i ny og næ selvom børnene er 3,6 og 10 - for når hende på 10 kommer ned i sengen får hun skubbet ham ud 

Anmeld

14. januar 2014

Happiness

Her har min mand altid sovet fra det. I starten måtte jeg også tænde lys og op at sidde. Men efter lidt tid havde både jeg og min søn så meget "tjek" på det, at jeg lå ned og ammede. Jeg kunne lægge ham til uden at tænde lys, og så spiste han fint. Og dermed faldt han også i søvn mens jeg ammede. Det gjorde jeg for i øvrigt også selv

Det må være surt at blive vækket, når man ikke selv kan gøre så meget for at hjælpe. Men sådan er det jo desværre med småfolk.

Mon ikke at han lige skal vende sig til det, og så kan han sove i soveværelset igen? Måske et par ørepropper kan hjælpe en stund?

Anmeld

14. januar 2014

JH12

Jeg ammet mange gange i løbet af natten, og vores datter var generelt rigtig meget vågen, og nogle nætter 3-4 timer af gangen..
Hun sov inde hos os da vi boede i 2 værelses lejlighed..
Havde jeg haft muligheden var hun kommet ind på eget værelse da hun kun var nogle måneder gammel.. Da jeg har hørt at flere sover bedre når de kommer på eget værelse,,
Da vores datter blev 7 måneder, måtte kæresten flytte ind på sofaen da han vækket vores datter rigtig meget.. Og det er først her i december efter vi er flyttet at vi endelig kan sove sammen igen. Så et år sov vi slet ikke sammen..

Så hvis i har et ekstra værelse, kan i så ikke prøve at flytte hende derind, bare for at se om det har en effekt?

Anmeld

14. januar 2014

Mor til Ella

lille fnug skriver:

Vores skønne datter er nu 14 dage og bliver ammet 2 gange hver nat. Hver gang tager det ca en time inden hun falder i søvn igen. Jeg bliver nød til at tænde lidt lys hver gang, for at se hvad jeg laver. Hun larmer desuden en del når hun sover.
Denne times uro i soveværelset vækker selvfølgelig min mand og det går ud over hans søvn, nu er han startet på arbejde igen og bliver nød til at være udhvilet, derfor sover han nu i stuen :-(
Vil gerne have ham tilbage i soveværelset. Kan da ikke undvære ham de næste mange måneder.
Hvad gør i andre?

Giv manden ørepropper, hvis der ikke skal mere til at ødelægge hans søvn

Anmeld

14. januar 2014

AnthonsMor

lille fnug skriver:

Vores skønne datter er nu 14 dage og bliver ammet 2 gange hver nat. Hver gang tager det ca en time inden hun falder i søvn igen. Jeg bliver nød til at tænde lidt lys hver gang, for at se hvad jeg laver. Hun larmer desuden en del når hun sover.
Denne times uro i soveværelset vækker selvfølgelig min mand og det går ud over hans søvn, nu er han startet på arbejde igen og bliver nød til at være udhvilet, derfor sover han nu i stuen :-(
Vil gerne have ham tilbage i soveværelset. Kan da ikke undvære ham de næste mange måneder.
Hvad gør i andre?

Der er desværre ingen vej udenom, natamning er en bitch for den, som ikke er vågen eller skal være det..

Min eks vågnede også af det, men faldt heldigvis i søvn igen.. Kan han slet ikke sove for det?

Ellers tilbyd ham ørepropper, så han ikke høre det så godt, men stadig ligger ved siden af dig og sover

Anmeld

14. januar 2014

Clisolka

Wampires skriver:

Da jeg ammede vores søn var det en mange gange på en nat...

Så jeg tog turen ind til stuen i sofaen og sad og sov imens han spiste... halvt i drømmeland og halvt i virkeligheden fik jeg puttet dimsen på så han kunne få fat og så sad jeg bare og sov imens...

Vores søn sov max 40 min. ad gangen i de første 5 mdr...

Mandens søvn var også utrolig vigtig her da han lige var kommet igang med behandling for depression og søvnen var faktisk det allervigtigste for at han kunne få det bedre...

derfor mig der gik når sønnen skulle have mad...

(vil slet ikke kommentere på de andre indlæg for de stødte også mig...)

Det gjorde jeg også med den ældste - jeg lod far blive i soveværelset og satte mig i stuen og ammede, halvt i søvne  Med den mindste ammede jeg i sengen de første par uger uden lys, så ikke jeg generede ham. Så faldt vi begge hen igen mens han lå med mit bryst i munden.

Min kæreste er heldigvis god til at falde i søvn hvis der kun er en smule larm 

Anmeld

14. januar 2014

modesty

Hvad gør i andre?

Den første halvanden måned hjalp min mand mig med nætterne, da min søn var vågen flere timer hver nat og græd. Jeg havde fået en 3. grads bristning og kunne ikke gå rundt med ham og vugge, så jeg havde brug for min mand.

Derefter sov han i stuen i et halvt år. Det var ikke romantisk, men det gav os lige præcis det overskud vi havde brug for. Jeg ville prøve at lægge tanken om at I partout skal være hygge-hygge væk, og så tænke på hvad der er praktisk og giver overskud i hverdagen. Det er bare ikke vildt romantisk at have spædbørn. 

Jeg ville ikke gå ind i stuen med baby. Så vågner baby bare endnu mere og skal bruge længere tid på at falde til ro igen. Ind i stuen med far.

Efter det halve år kom vores søn på eget værelse, og når han vågnede og skulle ammes, gik jeg ind på hans værelse og gjorde det.

Anmeld

14. januar 2014

Rockertand

lille fnug skriver:

Hvad gør i andre?

Svag belysning i gulvhøjde, ørepropper til manden, og du skal lære at amme liggende (som er guds gave til kvinden), hvilket gør, at det hele nærmest foregår i søvne for alle parter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.