nat amning og mandens søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.236 visninger
38 svar
56 synes godt om
14. januar 2014

lille fnug

Vores skønne datter er nu 14 dage og bliver ammet 2 gange hver nat. Hver gang tager det ca en time inden hun falder i søvn igen. Jeg bliver nød til at tænde lidt lys hver gang, for at se hvad jeg laver. Hun larmer desuden en del når hun sover.
Denne times uro i soveværelset vækker selvfølgelig min mand og det går ud over hans søvn, nu er han startet på arbejde igen og bliver nød til at være udhvilet, derfor sover han nu i stuen :-(
Vil gerne have ham tilbage i soveværelset. Kan da ikke undvære ham de næste mange måneder.
Hvad gør i andre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2014

B&J

ved du hvad jeg siger det lige ud gud hvor er han sippet, hvad havde han tænk sig ? at babyen er stille og ikke siger en lyd?

ja det lyder hårdt men helt ærligt kunne være han bare skal være glad for det ikke ER MERE IND 1 TIME

og være glad for du hammer så han får lov at sove, her hjemme selv om min kæreste skulle på arbejde ja så stod han op 1-3 time om natten for at give flaske så jeg også kunne få lidt søvn

ved jo godt din kæreste ikke kan da du giver bryst men han burde da bare nyde at det ikke er være.

Anmeld

14. januar 2014

L&V

lille fnug skriver:

Vores skønne datter er nu 14 dage og bliver ammet 2 gange hver nat. Hver gang tager det ca en time inden hun falder i søvn igen. Jeg bliver nød til at tænde lidt lys hver gang, for at se hvad jeg laver. Hun larmer desuden en del når hun sover.
Denne times uro i soveværelset vækker selvfølgelig min mand og det går ud over hans søvn, nu er han startet på arbejde igen og bliver nød til at være udhvilet, derfor sover han nu i stuen :-(
Vil gerne have ham tilbage i soveværelset. Kan da ikke undvære ham de næste mange måneder.
Hvad gør i andre?

Mine børn spiste hvert 2-3 time hele natten igennem og ja der var lyd på og måske sov de ikke med det samme og far vågnede men sådan er det bare at have små børn så det måtte han tage med.. Jeg var jo os træt..

Nu er de 6 måneder og 2½ og vågner stadig begge to så man vender sig til det

Anmeld

14. januar 2014

lille fnug

B&J skriver:

ved du hvad jeg siger det lige ud gud hvor er han sippet, hvad havde han tænk sig ? at babyen er stille og ikke siger en lyd?

ja det lyder hårdt men helt ærligt kunne være han bare skal være glad for det ikke ER MERE IND 1 TIME

og være glad for du hammer så han får lov at sove, her hjemme selv om min kæreste skulle på arbejde ja så stod han op 1-3 time om natten for at give flaske så jeg også kunne få lidt søvn

ved jo godt din kæreste ikke kan da du giver bryst men han burde da bare nyde at det ikke er være.

Gud, hvor gjorde du mig sur over at kalde ham sippet.... Han hjælper med ALT herhjemme rengøring, ble skift, putte med prinsessen, handle ind, opvask, vaske tøj mv. Derudover har en arbejdsdags på 12 timer. Så selvfølgelig skal han have sin søvn. Jeg bad dig faktisk heller ikke kommenter på om hvad du synes om ham
Han er den mest fantastiske hjælp jeg kan få og han knokler for at gøre min dag så nem som mulig

Anmeld

14. januar 2014

Karina84

Jeg vil også sige at det må han tage med, men det lyder også lidt som om det er dig der har det skidt med at i ikke kan sove sammen?

Og det kan jeg helt sikkert godt forstå, men sådan er det desværre at have små børn. Jeg kan også godt forstå at han har brug for hans søvn pga. arbejdet, men phew det kunne være meget være.
I vil sikkert opleve at jeres barn får nætter hvor han/hun ikke vil sove, har mave-kneb, feber osv. Og så vil det sikkert også vække ham selvom han sover i stuen.

Så pak du den dårlige samvittighed væk, og tænk at det kun er for en periode... Er det fordi manden brokker sig over uroen, jamen så må han lige tage sig sammen og forstå at sådan er det bare... Han får i det mindste lov til at sove, hvor det er dig der er oppe med jeres guldklump.

herfra, kan godt forstå at du savner ham inde i sengen.

Anmeld

14. januar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Da jeg ammede vores søn var det en mange gange på en nat...

Så jeg tog turen ind til stuen i sofaen og sad og sov imens han spiste... halvt i drømmeland og halvt i virkeligheden fik jeg puttet dimsen på så han kunne få fat og så sad jeg bare og sov imens...

Vores søn sov max 40 min. ad gangen i de første 5 mdr...

Mandens søvn var også utrolig vigtig her da han lige var kommet igang med behandling for depression og søvnen var faktisk det allervigtigste for at han kunne få det bedre...

derfor mig der gik når sønnen skulle have mad...

(vil slet ikke kommentere på de andre indlæg for de stødte også mig...)

Anmeld

14. januar 2014

Janni.

Ang lyset tænkte jeg på om i evt kunne købe en lampe som lyser knap så kraftigt, eller sæt en pære i som lyser knap så meget og alligevel nok til at du kan se?

Blot en tanke herfra..
Tillykke med den lille

Anmeld

14. januar 2014

Karina84

Wampires skriver:

Så jeg tog turen ind til stuen i sofaen og sad og sov imens han spiste... halvt i drømmeland og halvt i virkeligheden fik jeg puttet dimsen på så han kunne få fat og så sad jeg bare og sov imens...

Mandens søvn var også utrolig vigtig her da han lige var kommet igang med behandling for depression og søvnen var faktisk det allervigtigste for at han kunne få det bedre...

Ville også til at skrive at jeg tror jeg ville gøre det samme, hvis det forstyrrede ham så meget.

Synes et eller andet sted at det er fair nok at manden får hans søvn, når det er ham der skal op og på job. Medmindre barnet er syg, har mavekneb eller andet som jeg også skrev tidligere 

Anmeld

14. januar 2014

lille fnug

Wampires skriver:

Tak for dit pæne svar, det var netop det jeg søgte. Havde slet ikke overvejet at gå ind i stuen

Anmeld

14. januar 2014

Lukas&Liam<3

Vi havde sådan en lampe inden på værelset hvor man selv kunne bestemme styrken på lyset. Den var virkelig god
Og vil sige at der ikke går længe før han ikke vågner og vænner sig til det. Da vores søn vågnede om natten i weekenderne deltes vi, og jeg skulle altid vække ham fordi han aldrig hørte en skid

Jeg vil så sige, lad vær at forvent at din mand står op når han skal op og på arbejde. Du går hjemme og kan lægge dig med baby og din mand kan tage lidt over når han kommer hjem. Jeg ville ikke forvente han tog natte tjansen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.