Vores skønne datter er nu 14 dage og bliver ammet 2 gange hver nat. Hver gang tager det ca en time inden hun falder i søvn igen. Jeg bliver nød til at tænde lidt lys hver gang, for at se hvad jeg laver. Hun larmer desuden en del når hun sover.
Denne times uro i soveværelset vækker selvfølgelig min mand og det går ud over hans søvn, nu er han startet på arbejde igen og bliver nød til at være udhvilet, derfor sover han nu i stuen :-(
Vil gerne have ham tilbage i soveværelset. Kan da ikke undvære ham de næste mange måneder.
Hvad gør i andre?
Jeg har altid stået op og ammet. De første 3 mdr sov vores prinsesse i sin lift ved siden af min seng. Når hun blev sulten tog jeg hende med ind i stuen, hvor jeg hurtigt fik indrettet mig en fast ammeplads... hvor jeg kunne læne hovedet tilbage og halvsove mens hun spiste og faldt i søvn igen og så blev hun puttet tilbage i liften og jeg gik i seng igen. Jeg tænder intet lys overhovedet, kan sagtens finde rundt i den halvmørke lejlighed jo og det bliver altså hurtigt en vane, så kan man sagtens.
Men altså, i starten må manden altså bare leve med at baby larmer om natten og skal have mad. Sådan er det. Men det har da lettet hans søvn en del at jeg står op - tilsidst lagde han knap mærke til at vi havde været oppe og amme om natten, fordi det hele jo bare blev en vane og jeg er/var god til at tage hende med det samme hun blev sulten 
Det har mere været et problem for mig med søvnen, for min kæreste sover nemt dybt og jeg har altid sovet let og kan have svært ved at falde i søvn... og med en baby at lytte til blev det bare værre... så hun kom på eget værelse da hun var 3 mdr og er sikker på både hun og jeg har sovet bedre siden! Alle døre mellem vores værelser er selvfølgelig åbne (hendes er lige ved siden af vores), så kan sagtens høre hende når hun er sulten om natten. Men nu vågner jeg ikke hver gang hun spjætter eller trækker vejret dybt og det har altså hjulpet en del 
Anmeld