nat amning og mandens søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2014

FruStolpe

Tillykke med den lille, og hvor lyder det til at din mand er en fantastisk mand/far

Jeg gjorde det med den første (og det samme med den næste som er på vej) at vi lavede et værelse til mig og baby. Så kan far få sin søvn, og dermed være på fra morgenstunden med vores pige inden han skal afsted.

Vi har hele tiden været enige om at der overhoved ikke er nogen grund til at vi er to der er oppe om natten så længe der ammes.

Så vi lever med at sove i hvert sit rum, og helt ærligt det er altså ikke verdens undergang. Det er jo en begrænset periode før baby kommer for sig selv....

Jeg synes det er super at du tager hensynet når det kan lade sig gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2014

roenlund

Min mand og jeg sov også hver for sig i ca 6 mdr mens drengen var lille, manden tog ham så aften morgen hvis jeg havde brug for at sove og det ville han jo ikke kunne hvis han ikke fik lov at sove o, natten... i weekenderne sov han så hos mig og den lille bare fordi det er hyggeligt...

Denne gang sover vi faktisk hver for sig en del nætter allerede nu hvor jeg er 26 uger henne da manden snorker, drengen stadig vågner flere gange hver nat og jeg er mega hyper sensitiv når jeg er gravid, så for at alle for mest mulig søvn sover vi hver for sig og det giver os overskud til at være sammen på andre tidspunkter...

Jeg ville sige at du skal give det lidt længere tid, se om manden vender sig til det og ellers acceptere at det bare er for en periode...

Anmeld

14. januar 2014

Tulle28

B&J skriver:

ved du hvad jeg siger det lige ud gud hvor er han sippet, hvad havde han tænk sig ? at babyen er stille og ikke siger en lyd?

ja det lyder hårdt men helt ærligt kunne være han bare skal være glad for det ikke ER MERE IND 1 TIME

og være glad for du hammer så han får lov at sove, her hjemme selv om min kæreste skulle på arbejde ja så stod han op 1-3 time om natten for at give flaske så jeg også kunne få lidt søvn

ved jo godt din kæreste ikke kan da du giver bryst men han burde da bare nyde at det ikke er være.

Den tilslutter jeg mig! Jeg kan godt huske, hvor kulret man var i starten og ikke fik sin søvn, men det vænner man sig jo til. Han må liiiige tage sig sammen synes jeg.

Knus tulle, der først nu, efter 16 mdr. med HYPPIGE natamninger endelig får sin nattesøvn

Anmeld

14. januar 2014

CaWi

De første to uger sov jeg på sofaen med den lille i liften, og manden sov i soveværelset.
Jeg var ret ked, og savnede at sove ved siden af min mand.
Derefter kom vi ind i soveværelset, og når baby skulle ammes, gik jeg i to mdr trofast ind i sofaen og sad. Det resulterede bare i en baby der var mere vågen end godt var, på trods af at alt blev gjort i mørke.
Derudover kunne jeg slet ikke hænge sammen, fordi jeg selv fik afbrudt søvnen ved at skulle gå rundt.
Så løsningen for os var at begynde at amme siddende i sengen. Og farmand lærte forbløffende hurtigt at sove fra det hele

Anmeld

14. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Dejligt med en mand der hjælper så meget til
Og det kan han sikkert fordi han netop er udhvilet og frisk jeg skulle klart have "smidt" min mand ud i stuen for der var ingen grund til vi begge var i søvnunderskud og trætte.

Men hvis du rigtig gerne vil havd ham i stuen igen, så kunne han prøve at sove med ørepropper

Anmeld

14. januar 2014

(august)

B&J skriver:

ved du hvad jeg siger det lige ud gud hvor er han sippet, hvad havde han tænk sig ? at babyen er stille og ikke siger en lyd?

ja det lyder hårdt men helt ærligt kunne være han bare skal være glad for det ikke ER MERE IND 1 TIME

og være glad for du hammer så han får lov at sove, her hjemme selv om min kæreste skulle på arbejde ja så stod han op 1-3 time om natten for at give flaske så jeg også kunne få lidt søvn

ved jo godt din kæreste ikke kan da du giver bryst men han burde da bare nyde at det ikke er være.

Helt enig.

Herhjemme når jeg har ammet om natten er det hans opgave at skifte ble og hvis ikke de har villet sove forholdsvis hurtigt igen, så har det også været hans job at gå med i armene til de er faldet i søvn igen.

Regner stærkt med vi gentager successen 3. gang også. Det er et fælles projekt og mor har også brug for søvn!

Anmeld

14. januar 2014

M &.I

lille fnug skriver:

Vores skønne datter er nu 14 dage og bliver ammet 2 gange hver nat. Hver gang tager det ca en time inden hun falder i søvn igen. Jeg bliver nød til at tænde lidt lys hver gang, for at se hvad jeg laver. Hun larmer desuden en del når hun sover.
Denne times uro i soveværelset vækker selvfølgelig min mand og det går ud over hans søvn, nu er han startet på arbejde igen og bliver nød til at være udhvilet, derfor sover han nu i stuen :-(
Vil gerne have ham tilbage i soveværelset. Kan da ikke undvære ham de næste mange måneder.
Hvad gør i andre?

jeg har sådan gjort da jeg født min søn , de første 2 mdr sov min mand i stue med stor madrasse, og vi i soværelse. de 3 mdr sov min søn i sin egen seng og min mand sov i vores værelse igen. ja jeg ammede også , jeg går frem og tilbage jeg tænder lidt lys men han siger ikke noget for barnet spiser og jeg skal kunne se. men jeg blev jeg nød til at tage mit barn i stue og amme ham, når han faldt i søvn ligger jeg ham tilbage i han seng.  

Anmeld

14. januar 2014

Giraffen

lille fnug skriver:

Vores skønne datter er nu 14 dage og bliver ammet 2 gange hver nat. Hver gang tager det ca en time inden hun falder i søvn igen. Jeg bliver nød til at tænde lidt lys hver gang, for at se hvad jeg laver. Hun larmer desuden en del når hun sover.
Denne times uro i soveværelset vækker selvfølgelig min mand og det går ud over hans søvn, nu er han startet på arbejde igen og bliver nød til at være udhvilet, derfor sover han nu i stuen :-(
Vil gerne have ham tilbage i soveværelset. Kan da ikke undvære ham de næste mange måneder.
Hvad gør i andre?

heg har vi det omvendte problem

vores pige er snart 2 år og min kære forlovede ynder at snorke som jeg ved ikke hvad!

Siden jeg fødte min datter, så har jeg sovet så let at den mindste puslen har fået mig op og ud af sengen med det samme.

Og med hans snorken er det noget nær umuligt for mig at falde i søvn.

Så for et halv års tid siden fik jeg mig en stak ørepropper

med dem i kan jeg stadig ane hans snorken og høre hvis vores pige vågner, men jeg kan falde i søvn og jeg kan sove de gange faren går ind til hende om natten

de har reddet min nattesøvn!

så det er mit bedste råd

Anmeld

14. januar 2014

Bak

lille fnug skriver:

Hvad gør i andre?

Jeg har ikke læst alle svarene, men her er lige et lille tip. Vi havde en lampe, som jeg kunne pege hen mod en rød pude, så virkede lyset rødt. Rødt dæmpet lys er blidt for øjnene, så man ikke generes for meget, fx hvis din mand gerne vil sove. Det hjælper også til at den lille ikke vågner for meget af amningen

Anmeld

14. januar 2014

Victoria2013

Hvad gør i andre?

Jeg har altid stået op og ammet. De første 3 mdr sov vores prinsesse i sin lift ved siden af min seng. Når hun blev sulten tog jeg hende med ind i stuen, hvor jeg hurtigt fik indrettet mig en fast ammeplads... hvor jeg kunne læne hovedet tilbage og halvsove mens hun spiste og faldt i søvn igen og så blev hun puttet tilbage i liften og jeg gik i seng igen. Jeg tænder intet lys overhovedet, kan sagtens finde rundt i den halvmørke lejlighed jo og det bliver altså hurtigt en vane, så kan man sagtens.

Men altså, i starten må manden altså bare leve med at baby larmer om natten og skal have mad. Sådan er det. Men det har da lettet hans søvn en del at jeg står op - tilsidst lagde han knap mærke til at vi havde været oppe og amme om natten, fordi det hele jo bare blev en vane og jeg er/var god til at tage hende med det samme hun blev sulten

Det har mere været et problem for mig med søvnen, for min kæreste sover nemt dybt og jeg har altid sovet let og kan have svært ved at falde i søvn... og med en baby at lytte til blev det bare værre... så hun kom på eget værelse da hun var 3 mdr og er sikker på både hun og jeg har sovet bedre siden! Alle døre mellem vores værelser er selvfølgelig åbne (hendes er lige ved siden af vores), så kan sagtens høre hende når hun er sulten om natten. Men nu vågner jeg ikke hver gang hun spjætter eller trækker vejret dybt og det har altså hjulpet en del

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.