Gråd første gang til en på 4 måneder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2014

NannaMKG

SomViSerDet skriver:

Jeg er så en af de mødre, som begyndte med skemad, da min dreng var lige godt 4 måneder.

Vi begyndte med majsgrød en gang om dagen. Efter nogle dage begyndte vi at skiftes mellem majs- og risgrød, men stadig kun et måltid skemad om dagen.

Efter et par uger begyndte vi med to måltider, hvor han fik grød om middagen og kartoffel- og grøntsagsmos om aftenen. Jeg har altid blandet to grøntsager, altså kartofler og så enten gulerod, ærter eller lign.

Han kom egentlig derfra hurtigt op på 3 måltider om dagen:

Majs- eller risgrød til morgenmad

Hirsegrød til middagsmad

Kartoffel- og grøntsagsmos til aften.

Jeg puttede en tsk. fedtstof samt 2 tsk. erstatningspulver i alt mos og grød.

Så jeg vil mene, at du sagtens kan begynde nu. Du finder hurtigt ud af om dit barn er klar til det eller ikke, når du begynder.

Vi har ALDRIG haft nogle former for problemer med maven eller immunforsvaret.

Tror jeg venter lidt og ser om hun kan gå lidt endnu uden det

er os bare bange for at begynde nu og hun får problemer med maven da hun aldrig har haft noget med den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2014

NannaMKG

modesty skriver:

Det er MEGET normalt at de begynder at vågne oftere ved 4 mdrs. alderen, og mange forveksler det desværre med sult.

Håber bare os snart at det går over så jeg kan få noget søvn og så forhåbentlig kan vi vente med mad i 2 måneder

Anmeld

12. januar 2014

NannaMKG

Stumpen skriver:

Mener vores fik fra de var 4 mdr, men det er altså ved at være nogle år siden (de er nu 4 og 7 år).. Måske du skulle prøve at ringe til din sp i morgen og spørge? For synes man får forskellige svar når der søges på nettet...

det vil jeg gøre mange tak

Anmeld

12. januar 2014

modesty

NannaMKG skriver:

Håber bare os snart at det går over så jeg kan få noget søvn og så forhåbentlig kan vi vente med mad i 2 måneder

Tja, her vågnede han hver 90. minut hele natten igennem fra han var 4-9 mdr.  Det blev (lidt) bedre da jeg droppede nat-amningen. Krydser fingre for at det ikke varer så længe hos jer. 

Anmeld

12. januar 2014

Pige2009

NannaMKG skriver:

Jeg havde tænkt mig selv at lave kartoffelmos, eller er der en bedre ting man skal give dem først gang noget jeg selv kan lave?

Start med de meget milde former for grød og IKKE mos, da maven ikke er klar Jeg brugte boghvedegrød og hirsegrød som introduktion. Hvis du er i tvivl, så kan du downloade sundhedsstyrelsens hæfte ganske gratis, hvor du finder alle informationer og gode/nemme opskrifter på babymad. Den havde jeg selv rigtig stor glæde af!

Anmeld

12. januar 2014

NannaMKG

modesty skriver:

Tja, her vågnede han hver 90. minut hele natten igennem fra han var 4-9 mdr.  Det blev (lidt) bedre da jeg droppede nat-amningen. Krydser fingre for at det ikke varer så længe hos jer. 

Puha ja det håber jeg godt nok ikke, håber bare hun prøver mig af

hver 90 minut så der ikke særlig meget søvn til en

Anmeld

12. januar 2014

NannaMKG

Baagøe skriver:

Start med de meget milde former for grød og IKKE mos, da maven ikke er klar Jeg brugte boghvedegrød og hirsegrød som introduktion. Hvis du er i tvivl, så kan du downloade sundhedsstyrelsens hæfte ganske gratis, hvor du finder alle informationer og gode/nemme opskrifter på babymad. Den havde jeg selv rigtig stor glæde af!

Den vil jeg gå ind og kigge på mange tak

Anmeld

12. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Oki den tese kan jeg ikke lige følge i forhold til grød er rimelig smags neutral og mos jo smager af den mad de ska spise resten af livet..

Men hvis det er et kvalitets stempel for viden så er jeg os på barsel og har været det med 2 børn lige efter hinanden stort set

Og bare fordi der er kommet nye retningslinjer mht risgrød som jeg absolut heller aldrig har været fan af ser jeg ingen sammenhæng med at majsgrød derfor skulle være at fortrække når de nu os må få hirse som os er uden gluten og stivelse

Haha, det er ikke et kvalitetsstempel at være på barsel, det var ment som at det er den viden hun har fået overgivet fra sin sp lige nu og her, efter der er kommet nogen andre regeler omkring ris.  

men anyway, ingen babyer er døde af at starte på hverken mos eller grød, så det er nok en smagssag. Min dreng har aldrig haft bøvl selvom han startede med grød.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.