Gråd første gang til en på 4 måneder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.870 visninger
37 svar
12 synes godt om
12. januar 2014

NannaMKG

Jeg havde tænkt mig selv at lave kartoffelmos, eller er der en bedre ting man skal give dem først gang noget jeg selv kan lave?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2014

L&V

NannaMKG skriver:

Jeg havde tænkt mig selv at lave kartoffelmos, eller er der en bedre ting man skal give dem først gang noget jeg selv kan lave?

Kartofler indeholder meget stivelse og ka derfor gi hård mave også bliver det tit meget klistret så jeg ville lave det af ærter, blomkål, broccoli, persillerod eller sådan noget. Ellers er hirsegrød os et hit

Anmeld

12. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Tror de fleste starter med grød og ikke mos. Majsgrød er det mildeste for maven

Anmeld

12. januar 2014

NannaMKG

Kartofler indeholder meget stivelse og ka derfor gi hård mave også bliver det tit meget klistret så jeg ville lave det af ærter, blomkål, broccoli, persillerod eller sådan noget. Ellers er hirsegrød os et hit

Os hvis man bruge ens egen mælk i det og laver det meget tyndt. nu var det bare fordi det var lige det jeg havde, og kan finde ud af. Men er ærtegrød os nemt og lave? 

Anmeld

12. januar 2014

L&V

Mor11 skriver:

Tror de fleste starter med grød og ikke mos. Majsgrød er det mildeste for maven

Det er da bare fordi det er det man altid har gjord mos er absolut lige så fint og meget mere skånsomt for maven end alt det grød og hvor har du det fra med majs.. Majs er stivelsesholdigt som kartofler og ris og giver let forstoppelse

Anmeld

12. januar 2014

L&V

NannaMKG skriver:

Os hvis man bruge ens egen mælk i det og laver det meget tyndt. nu var det bare fordi det var lige det jeg havde, og kan finde ud af. Men er ærtegråd os nemt og lave? 

Ja det har ikke rigtig nogen effekt om det er med eller uden egen mælk..

Ja jeg koger bare ærter også blænder dem med smør og mælk bum så er der lækker mos.. Det er dejlig sødt men e svært at få helt glat uden klumper.. Men hvisdu gerne vil ha lid kartoffel i ka du evt putte 1/3 eller 1/4 del i for mæthedens skyld

Anmeld

12. januar 2014

lineog4

Hvis det var mig der startede med kartofler så ville jeg blande med feks. blomkål, gulerødder, broccoli eller andre grøntsager. Måske også søde kartofler. Synes mosen gled bedre ned og blev mindre klistret i munden. Mine fik hirse eller ris grød en gang om dagen og kartoffel/grøntsags mos en gang om dagen....

Anmeld

12. januar 2014

NannaMKG

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Ja det har ikke rigtig nogen effekt om det er med eller uden egen mælk..

Ja jeg koger bare ærter også blænder dem med smør og mælk bum så er der lækker mos.. Det er dejlig sødt men e svært at få helt glat uden klumper.. Men hvisdu gerne vil ha lid kartoffel i ka du evt putte 1/3 eller 1/4 del i for mæthedens skyld

Fik af vide at jeg ikke skulle blande smør og sådan noget i at jeg skulle holde mig til en ting, så hun ikke får hård mave. Men kan man ikke bare så blænde ærter og mælk?

nu det mit første barn så ved ikke så meget om det, men er det bedre og vente med gråd til hun er de 6 måneder? 

Anmeld

12. januar 2014

L&V

NannaMKG skriver:

Fik af vide at jeg ikke skulle blande smør og sådan noget i at jeg skulle holde mig til en ting, så hun ikke får hård mave. Men kan man ikke bare så blænde ærter og mælk?

nu det mit første barn så ved ikke så meget om det, men er det bedre og vente med gråd til hun er de 6 måneder? 

Ja det kan man godt men kan da ikke lige forstå der ikke ska en tsk fedt stof i om det så er olie eller hva hulen man nu bruger.. Det anbefaler sundhedsstyrelsen i hvert fald selv..

Men hvis hun døjer med maven ville jeg vente med risgrød, majsgrød, kartofler og gulerødder

Anmeld

12. januar 2014

NannaMKG

lineog4 skriver:

Hvis det var mig der startede med kartofler så ville jeg blande med feks. blomkål, gulerødder, broccoli eller andre grøntsager. Måske også søde kartofler. Synes mosen gled bedre ned og blev mindre klistret i munden. Mine fik hirse eller ris grød en gang om dagen og kartoffel/grøntsags mos en gang om dagen....

Fik af vide det ikke var så godt og blande flere ting i ikke før hendes mave var vant til det. Ved ikke om det rigtig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.