Tablet til børn hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2014

Muhmi

I min verden, aldrig, eller i i hvert fald ikke over 12 års alderen og ja, jeg er mega gammeldags på den måde.

Hvis de skal spille spil eller se tegnefilm bliver det sammen med os og når de bliver ældre kan de få et fjernsyn ind på værelset, men det er nok først når de er 8-9 år gamle  De skal ud og lege og skrabe deres knæ, ikke sidde på deres værelser og være asociale med deres telefoner, tv, computere og playstations... Vi vil da lege med dem, ikke bare se på dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2014

liten-mamma

Happiness skriver:

Det er forskelligt fra barn til barn. Men tænker at de kan introduceres i det fra 1-1½ år, og så rigtig bruge den fra 2 år. 

Vi har en fælles, og den har Lukas på 2,5år HELT styr på! Han finder selv sine spil, en film på netflix og sådan.

Vi bruger den i "ulvetimen" når jeg står med aftensmaden og han bare er møg træt efter vuggestue. Der elsker han så at sidde og spille huskespil, puslespil eller andet på den.

Han bruger den nok mere end han burde, men han får bare sådan en ro, og det er jo ikke "slås-spil" eller sådan noget han spiller. Det er lærerige spil som øger koncentrationsevne og hukommelsen. Og så vil jeg hellere lade ham spille det end at han ligger og skriger mig om benene, mens jeg knokler med aftensmaden Han får kun lov at se film på den i weekenderne. 

Og så længe han også "kan finde ud af" at lege med almindelig gammeldags legetøj, og underholde sig med det, så er jeg ikke bekymret Det er jo fremtiden at de skal kunne bruge den, så ser det som en fordel at de kan det fra barns ben af, inden de starter i skolen.

Jeg fik selv en computer i en tidlig alder, og det har bragt mig gode chancer på arbejdsmarkedet, da jeg er en haj til det idag, og kan løse det meste

Rigtig godt skrevet, jeg er helt enig med dig. 

Tror doh personligt jeg vil vente lidt med at introducere en iPad for min datter. Tror ikke helt hun vil fange fidusen i den endnu. 

Tænker også den er rigtig god i ulve timen, hvis alt andet legetøj bare ikke dur. Når man er alene mor kan det godt være lidt presset omkring aftensmads tid med et træt og udkørt barn. 

Tusind tak for svar!

Anmeld

13. januar 2014

liten-mamma

modesty skriver:

2 år er en god alder at begynde at introducere en iPad til et barn. Der er de store nok til at forstå og have glæde af simple spil, og der er masser af gode læringsspil til den aldersgruppe.

Ja lige præcis. Tror også jeg så småt vil spare sammen Tror hun er lidt for lille endnu til at fange fidusen i den.

Anmeld

13. januar 2014

liten-mamma

Abemor skriver:

Min søn er 5 og spiller lidt på MIN Ipad men han får ingen selv - ej heller en tablet. Der er skærme nok rundt omkring, og med en grænse på 1 time om dagen, ja så er tv og en Ipad til låns rigeligt. 

Jeg ved godt, at det er rigtigt nemt at sætte dem med en Ipad, men synes desværre det bliver meget misbrugt. 

Min søn spiller fx ramasjang, tal-lege, osv. 

Kan godt se at nogle måske misbruger det og tit tager den nemme udvej og stikker barnet en tablet, men alt med måde, er min personlige mening

Anmeld

13. januar 2014

liten-mamma

Tulle28 skriver:

Det er nu ikke hendes egen men min yngste på 16 mdr. bruger flittigt min IPad og har gjort det siden hun var ca. 1 år. Synes det er OK, så længe det ikke tager overhånd og hun er totalt sej til selv at åbne og suse ind og ud af de App's hun gerne vil se

Hold da op, sejt Tvivler på min datter på nuværende tidspunkt vil være så skrap til brug af iPad.

Anmeld

13. januar 2014

liten-mamma

Muhmi skriver:

I min verden, aldrig, eller i i hvert fald ikke over 12 års alderen og ja, jeg er mega gammeldags på den måde.

Hvis de skal spille spil eller se tegnefilm bliver det sammen med os og når de bliver ældre kan de få et fjernsyn ind på værelset, men det er nok først når de er 8-9 år gamle  De skal ud og lege og skrabe deres knæ, ikke sidde på deres værelser og være asociale med deres telefoner, tv, computere og playstations... Vi vil da lege med dem, ikke bare se på dem

Selvfølgelig skal de ud at lege og skrabe deres knæ, det skal de da største dele af tiden. 

iPaden skal bruges engang imellem og ikke flere timer om dagen. Det er jo ikke hendes egen og hun kan derfor ikke bare bruge den når det lyster hende. JEG bestemmer hvornår der skal gøres brug af iPad, så alt med måde

Anmeld

13. januar 2014

Mum33

liten-mamma skriver:

Kan godt se at nogle måske misbruger det og tit tager den nemme udvej og stikker barnet en tablet, men alt med måde, er min personlige mening

Den er jeg helt med på  Har bare erfaret, at folk er af meget forskellig opfattelse af hvad der er "med måde". For nogle er det stadig flere timer om dagen og ungerne kan ikke sidde tyve min i en bil uden de bliver stukket en omgang underholdning tror desværre det i længden er misforstået godhed. 

Her i huset er det max 1 times sammenlagt skærmtid i løbet af en dag. 

Anmeld

13. januar 2014

Nov26

Vores søn er to og han har fået en lexibook tablet som han spiller ser film og hører musik på. Han har brugt tablet i sin vuggestue fra han var et år.

Anmeld

13. januar 2014

julia Nielsen

ca. 2år

Anmeld

13. januar 2014

Alexander&Lærke

Vi fik en forrige jul der var vores søn godt 5,5 år. Og han har været meget glad for at spille på den. Den er god for ham, det lyder skørt men den giver ham ro, og er med til at få ham dæmpet ned efter en travl og hård skoledag. 

Han bliver nemt overstimulere og ukoncentreret men ipaden giver altså ro. Og det har virkeligt været dejligt. For når man kommer træt hjem,og skal have gang i gryderne er det dejligt at han lige selv kan sidde en times tid med den.  Jeg bliver nemt stresset, især hvis han han ikke er til at dæmpe. 

vores datter på 2,5 har for nyligt fundet den interesant. Og vi har lige investeret i en til hende også, der var for meget kamp om den vi havde. Så vi har købt en billigere udgave til hende for nogle gavepenge hun havde. Hun elsker at trykke rundt på den og spiller flere forskellige spil. Hun gider ikke film endnu. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.