Tablet til børn hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2014

liten-mamma

Kan godt være jeg ikke er med på moden, men min søn "skal ikke ha'" en tablet før han er gammel nok til at vide hvordan man passer på tingene... Han er 1,5 nu og får lov at trykke lidt og lege med vores ipad mens vi sidder med den.... Men der går i hvert fald nogle år endnu før han får sådan noget selv... Vil ikke give flere tusind kr for et stykke elektronik som han kaster rundt med og slår på fordi han ikke er gammel nok til at vide hvordan man passer på tingene... Og kan slet ikke se hvorfor børnene SKAL HA' sådan noget... De kan vel bruge den fælles tablet/pc m.m. man har i huset og dele på samme vilkår som os andre.... 

(skriver det ikke for at sige noget negativt om TS eller hendes indslag, har bare fornemmelsen af at mange forældre mener deres børn skal have sådan noget, som i min verden ikke er nødvendigt)

Min venindes datter på 2 år kan sagtens finde ud af at benytte en tablet uden at smadre og slå på den. Hun ser film på den og spiller spil. 

Mener det ikke som om det er noget hun absolut skal have og slet ikke hendes helt egen. Jeg havde tænkt mig den skulle være til fælles brug og hun så kunne spille og se film på den engang imellem.

Havde tænkt mig at give hende den i julegave, men at hun skal dele med sin mor. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2014

Masig

liten-mamma skriver:

Min venindes datter på 2 år kan sagtens finde ud af at benytte en tablet uden at smadre og slå på den. Hun ser film på den og spiller spil. 

Mener det ikke som om det er noget hun absolut skal have og slet ikke hendes helt egen. Jeg havde tænkt mig den skulle være til fælles brug og hun så kunne spille og se film på den ebgangr imellem.

Ja kunne jeg se i dit andet indlæg, og det synes jeg også er helt fint, er også sådan vi gør det... Men vores søn er pt i en "jeg skal kaste med ALT"-alder, så jeg ville slet ikke turde lade ham sidde alene med sådan noget... Men han er jo også "kun" 18 mdr... Men generelt er jeg nok af den lidt mere gammeldags holdning at børn ikke skal have deres eget af sådan noget før de bliver noget ældre... Ser ingen grund til det, og kan godt lide ideen om at man lære at deles om tingene og ikke bare får en masse selv...

Anmeld

12. januar 2014

C8

liten-mamma skriver:

Ja hvornår synes i et barn skal ha' en tablet?  

Har jeres børn tablet? Hvis ja, hvor gamle er de så og hvad bruger de dem til? 

Synes børn først skal have en tablet når de kan finde ud af, at bruge den og der tænker jeg, at 6-7 års alderen er meget god
Jeg er måske lidt gammeldags på det område men da jeg var lille eksisterede sådan noget ikke og der fik man tiden til, at gå med at lege med hinanden og ikke sidde foran en skærm og spille dagen væk. Nutidens Danmark skal jeg vænne mig lidt til

Anmeld

12. januar 2014

liten-mamma

Masig skriver:

Ja kunne jeg se i dit andet indlæg, og det synes jeg også er helt fint, er også sådan vi gør det... Men vores søn er pt i en "jeg skal kaste med ALT"-alder, så jeg ville slet ikke turde lade ham sidde alene med sådan noget... Men han er jo også "kun" 18 mdr... Men generelt er jeg nok af den lidt mere gammeldags holdning at børn ikke skal have deres eget af sådan noget før de bliver noget ældre... Ser ingen grund til det, og kan godt lide ideen om at man lære at deles om tingene og ikke bare får en masse selv...

Synes bestemt heller ikke hun er gammel nok til at have en tablet helt for sig selv. Det kommer jo primært til at være min. 

Ville heller ikke lade hende sidde alene med den, før jeg er sikker på hun kan behandle den ordentlig. Jeg tænker, at når hun bliver de 2 år kan hun sagtens sidde med mig i sofaen og spille spil / se film på en tablet. 

Anmeld

12. januar 2014

liten-mamma

C8 skriver:

Synes børn først skal have en tablet når de kan finde ud af, at bruge den og der tænker jeg, at 6-7 års alderen er meget god
Jeg er måske lidt gammeldags på det område men da jeg var lille eksisterede sådan noget ikke og der fik man tiden til, at gå med at lege med hinanden og ikke sidde foran en skærm og spille dagen væk. Nutidens Danmark skal jeg vænne mig lidt til

Forstår dig godt og er til dels enig med dig. 

Synes dog ikke det gør noget at hun deler en tablet med mig. Det er jo ikke fordi hun kommer til at sidde med den hele tiden, men bruger den engang imellem.

Anmeld

12. januar 2014

Lukas&Liam<3

Sikke et godt humør vi er i idag
Lukas SKAL DA HA (fnis) en i pad og jeg tænker også til hans 2 års fødselsdag

Anmeld

12. januar 2014

C8

liten-mamma skriver:

Forstår dig godt og er til dels enig med dig. 

Synes dog ikke det gør noget at hun deler en tablet med mig. Det er jo ikke fordi hun kommer til at sidde med den hele tiden, men bruger den engang imellem.

Når det er deling og at hun ikke sover med den i hånden kan jeg ikke se, at det skulle være noget problem Det er mere når de selv ejer en og ikke kan sove uden den, at jeg synes det går hen og bliver et behov de ikke bør have

Anmeld

12. januar 2014

liten-mamma

C8 skriver:

Når det er deling og at hun ikke sover med den i hånden kan jeg ikke se, at det skulle være noget problem Det er mere når de selv ejer en og ikke kan sove uden den, at jeg synes det går hen og bliver et behov de ikke bør have

Der er jeg fuldstændig enig! Og det gælder alle aldre  

Alt med måde

Anmeld

12. januar 2014

liten-mamma

Maria&Lukas skriver:

Sikke et godt humør vi er i idag
Lukas SKAL DA HA (fnis) en i pad og jeg tænker også til hans 2 års fødselsdag

Haha selvfølgelig skal han det  

Tænker også 2 år må være en ok alder. Hun skal selvfølgelig være under opsyn når hun bruger den  

Anmeld

12. januar 2014

Happiness

Det er forskelligt fra barn til barn. Men tænker at de kan introduceres i det fra 1-1½ år, og så rigtig bruge den fra 2 år. 

Vi har en fælles, og den har Lukas på 2,5år HELT styr på! Han finder selv sine spil, en film på netflix og sådan.

Vi bruger den i "ulvetimen" når jeg står med aftensmaden og han bare er møg træt efter vuggestue. Der elsker han så at sidde og spille huskespil, puslespil eller andet på den.

Han bruger den nok mere end han burde, men han får bare sådan en ro, og det er jo ikke "slås-spil" eller sådan noget han spiller. Det er lærerige spil som øger koncentrationsevne og hukommelsen. Og så vil jeg hellere lade ham spille det end at han ligger og skriger mig om benene, mens jeg knokler med aftensmaden Han får kun lov at se film på den i weekenderne. 

Og så længe han også "kan finde ud af" at lege med almindelig gammeldags legetøj, og underholde sig med det, så er jeg ikke bekymret Det er jo fremtiden at de skal kunne bruge den, så ser det som en fordel at de kan det fra barns ben af, inden de starter i skolen.

Jeg fik selv en computer i en tidlig alder, og det har bragt mig gode chancer på arbejdsmarkedet, da jeg er en haj til det idag, og kan løse det meste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.