Vi har en tablet, men vores dreng på 2,1 får faktisk ikke rigtig lov at bruge den endnu.
For det første fordi at han lidt en bulderbasse og ikke kan sidde stille ret længe = han begynder at rende rundt med den efter kort tid. Eller også begynder han at trykke på den, så han kommer ind i alle mulige programmer og lign. (han skal ihvertfald ikke have skyld for at være teknik-geni
) Om det så er fordi at han ikke er gammel nok, eller om det er fordi at han ikke har prøvet den nok, skal jeg ikke kunne sige. Men her er han ikke klar til sådan en.
For det andet er jeg lidt "farvet" af en dreng i vores omgangskreds, som 24/7 har en eller anden elektronisk underholdningsdims (tablet, gameboy osv) limet fast i hænderne. Han kan simpelthen ikke eksistere uden (og han er ikke ret mange år ældre end vores dreng), fordi at han er blevet vænnet til at skulle sidde med den hele tiden (Læs = forældrene har brugt den som barnepige)
Og det er altså min store skræk, at vores dreng skal ende der (selv om at jeg godt ved at det ikke sker, hvis bare forældrene har et fornuftigt forhold til brugen af den)
Anmeld