Tablet til børn hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.265 visninger
40 svar
43 synes godt om
12. januar 2014

liten-mamma

Ja hvornår synes i et barn skal ha' en tablet?  

Har jeres børn tablet? Hvis ja, hvor gamle er de så og hvad bruger de dem til? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2014

Mamalou

liten-mamma skriver:

Min søn på snart tre (til maj) fik en iPad i julegave, og den har han meget fornøjelse af. Han spiller forskellige spil, og ser også tegnefilm på den. Det er et plus søndag morgen, hvor vi putter lidt længere i soveværelset mens han ser tegnefilm på netflix
Min familie bor langt væk, og han har den med når vi skal på besøg der. Så går en 2,5 times bustur hurtigere

Vh. Louise

Anmeld

12. januar 2014

2babygirls

liten-mamma skriver:

Vi har to ipads, så vores datter låner ved os. Hun blir 4 til oktober.

Anmeld

12. januar 2014

twinny

Min drenge fik deres tabs, lige efter de blev to. De spiller på den og ser tegnefilm

Anmeld

12. januar 2014

liten-mamma

Tak for svar! 

Kan godt se jeg skal vente ihvertfald et års tid med at give min datter én

Anmeld

12. januar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
liten-mamma skriver:

Jeg ved min søster og hendes mand havde købt en iPad til hele deres familie i julegave sidste år (2012) og da var deres piger 8 og næsten 13...

Vi har herhjemme også snakket lidt om at skulle have en fælles tablet... min søn er lige fyldt 6 og kommer til at bruge den til at spille forskellige spil som Angry Birds, Where's my water og Temple run.....

Anmeld

12. januar 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
liten-mamma skriver:

"Skal ha'..." ?? Det skal de vel heller ikke ?! Men hvis du mener fra hvilken alder de kan bruge en - ja, så vil jeg sige omkring de 2 så har de styr på det, men inden da kan de jo sagtens kigge og trykke med :-)

//Mette

Anmeld

12. januar 2014

liten-mamma

MKBP skriver:

"Skal ha'..." ?? Det skal de vel heller ikke ?! Men hvis du mener fra hvilken alder de kan bruge en - ja, så vil jeg sige omkring de 2 så har de styr på det, men inden da kan de jo sagtens kigge og trykke med :-)

//Mette

Har nok fået formuleret det lidt forkert, mener selvfølgelig hvornår de kan benytte den. 

Min datter er 1 år og havde tænkt mig at spare op, så hun kunne få en iPad til jul (der vil hun være 23 mdr)

Anmeld

12. januar 2014

Masig

Kan godt være jeg ikke er med på moden, men min søn "skal ikke ha'" en tablet før han er gammel nok til at vide hvordan man passer på tingene... Han er 1,5 nu og får lov at trykke lidt og lege med vores ipad mens vi sidder med den.... Men der går i hvert fald nogle år endnu før han får sådan noget selv... Vil ikke give flere tusind kr for et stykke elektronik som han kaster rundt med og slår på fordi han ikke er gammel nok til at vide hvordan man passer på tingene... Og kan slet ikke se hvorfor børnene SKAL HA' sådan noget... De kan vel bruge den fælles tablet/pc m.m. man har i huset og dele på samme vilkår som os andre.... 

(skriver det ikke for at sige noget negativt om TS eller hendes indslag, har bare fornemmelsen af at mange forældre mener deres børn skal have sådan noget, som i min verden ikke er nødvendigt)

Anmeld

12. januar 2014

liten-mamma

Ms.Sunshine skriver:

Jeg ved min søster og hendes mand havde købt en iPad til hele deres familie i julegave sidste år (2012) og da var deres piger 8 og næsten 13...

Vi har herhjemme også snakket lidt om at skulle have en fælles tablet... min søn er lige fyldt 6 og kommer til at bruge den til at spille forskellige spil som Angry Birds, Where's my water og Temple run.....

Havde nemlig også tænkt på en fælles tablet, som min datter så engang imellem kan spille og se film på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.