Børneopsparing.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2014

Swerg

VråJepsen skriver:

Hej damer :-)
Ville bare høre hvor meget i sætter ind på ungernes børneopsparing, og om i gjorde det fra graviditet, fødsel eller andet?

Har i valgt at de kan få den udbetalt når de er 18, eller 21? :-)

21 år og 500,- pr måned

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2014

Sander&Vitus-Mor

Prøver lige igen! :-)

Mange tak for svar.
Kan se der er flere der sætter omkring 250 ind pr mdr. Det vil så blive de max 3000 man må sætte ind om året..
Men en anden skriver at max beløbet for hvad der må stå på kontoen er på 36000.- plus renter. Men hvis i indbetaler 3000 i 18 år, vil beløbet være 54000? :-)

Slutter i så med at betale et fast beløb når max grænsen er nået eller hvordan?

Anmeld

11. januar 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
VråJepsen skriver:

Hej damer :-)
Ville bare høre hvor meget i sætter ind på ungernes børneopsparing, og om i gjorde det fra graviditet, fødsel eller andet?

Har i valgt at de kan få den udbetalt når de er 18, eller 21? :-)

Jeg startede da de blev født. Hver gang der kommer børnepenge får de 750 kr hver.

Denne konto bliver åben når de skal konfirmeres således at pengene kan bruges til det. Og så forsætter vi den til de bliver 18 år

Anmeld

11. januar 2014

Loa

3000 om året.

Kan faktisk ikke huske hvornår vi har sat den til at hun kan få dem udbetalt.....

Anmeld

11. januar 2014

FamilenStorm

200kr om mdr, på hver af børnenes børneopsparing og så har de begge en ung konto ved siden af hvor fødselsdag Penge mm. Ryger ind på..

Anmeld

12. januar 2014

Møn-Mor

Jeg har netop oprettet opsparinger til begge mine børn (2 mdr. og 2 år). Den store har så fået sat ind hvad der svarer til 100 Kr. om måneden fra han blev født. Det er lavet som helt almindelige kontoer, da jeg selv vil have råderet over dem til deres konfirmation og efterskoleophold m.v.
Jeg synes ikke renten på en børneopsparing er særlig høj og når der samtidig er loft på valgte jeg en alm. konto for så kan jeg sætte gavepenge og andre beløb ind vilkårligt som det passer mig.

Jeg har god selvdeciplin og ved jeg ikke kommer til at hæve på dem, så derfor er det valgt sådan.

Anmeld

14. januar 2014

HelleBelle

VråJepsen skriver:

Prøver lige igen! :-)

Mange tak for svar.
Kan se der er flere der sætter omkring 250 ind pr mdr. Det vil så blive de max 3000 man må sætte ind om året..
Men en anden skriver at max beløbet for hvad der må stå på kontoen er på 36000.- plus renter. Men hvis i indbetaler 3000 i 18 år, vil beløbet være 54000? :-)

Slutter i så med at betale et fast beløb når max grænsen er nået eller hvordan?

Ja når max beløbet på børnekontoen er nået må man ikke sætte mere ind. Så må man lave en anden konto hvis man fortsat vil spare op til ungerne. Vi sætter 3000kr ind hvert år i januar, så trækker de renter hele året 

Anmeld

14. januar 2014

VivianJensen

Vi har efter at have regnet på det droppet børneopsparingerne. Renten er for lav, og inflationen i løbet af de 18-21 år gør det ikke bedre. Vi vælger istedet at investere pengene med større udbytte, og give dem en pengegave til den tid. Det er tilladt skattefrit at give sit barn omkring 60.000 pr år. 

Anmeld

14. januar 2014

rikkejensen

Vi har vores søn Ace på 3 her d. 2/2

Og vi har ikke holdt barnedåb, men vi er meget penge bevidste...

Vi får så mange lækre ting til vores lille trold.
Og han behøver ikke at over døves af os, os hans forældre.

Så vi har selv lagt 5.000 ind til vider.

En gang i mellem ligger vi 500kr ind når buchet går som det skal

P.S
Børn skal ikke have lege tøj hele tiden!!!
Så er det her en bedre måde at give ens børn noget godt. Som hjælper dem så langt når de skal klare sig selv  som f.eks når de bliver 18 <3

Anmeld

17. januar 2014

Gevher Atici

Vi fik først oprettt en børneopsparing til min søn da han var 3 mdr, grundet at vi var indlagt på hospital i 2 mdr. Efter den var oprettet overførte vi hans første børnepenge til kontoen.

Jeg har nok været meget dum, da jeg fik den oprettet for kan slet ikke huske at jeg fik fortalt at der var maksbeløb, så det har jeg slet ikke været klar over indtil jeg læste denne tråd igennem.. Sker der noget hvis man har overført mere end man må? Vi havde tænkt at overføre alle børnepenge til hans opsparing, men det kan vi jo så åbenbart ikke alligevel uden at oprette anden konto.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.