Børneopsparing.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2014

Stumpen

100 kr fra de blev født til de er 21 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2014

MorTil4<3

VråJepsen skriver:

Hej damer :-)
Ville bare høre hvor meget i sætter ind på ungernes børneopsparing, og om i gjorde det fra graviditet, fødsel eller andet?

Har i valgt at de kan få den udbetalt når de er 18, eller 21? :-)

jeg har en børneopsparing til de bliver 18, hvor jeg sætter 100 kr ind hver måned, da jeg siger JEG er det fordi at faren er for nærrig til at være med
men har det sådan at de IKKE får pengene udbetalt medmindre de er flyttet hjemmefra ellers skal, for så får de den bedst mulige start for at få kørekort/møbler/indskud eller hvad det nu skulle være

og så har de en konfirmationsopsparing jeg også sætter 100 kr ind på hver ..

så 400 kr lægger jeg til side til deres opsparing hver måned

men har de fået mange fødsesldagspenge eller bare sådan penge af bedsterne så ryger de også derind

så der kommer da en del i sidste ende

Anmeld

10. januar 2014

IT-nørd

VråJepsen skriver:

Ville bare høre hvor meget i sætter ind på ungernes børneopsparing, og om i gjorde det fra graviditet, fødsel eller andet?

Vi startede da min søn var ca 2 år og sætter de 3.000 om året, som er max tilladte. Hans opsparing var egentligt tænkt til han blev 18, men sidste år da han fyldte 14, nævnte han selv, at han først ønsker pengene når han bliver 21 . Han er nemlig sikker på han vil blive boende hjemme hos sin mooaar til han som minimum er færdig med gymnasiet og bagefter vil han i militæret og først bagefter på Uni. Fornuftig dreng, som mener ikke han har behov for mange penge før han flytter hjemmefra

Derfor ændrede vi tiden til 21 år

Anmeld

10. januar 2014

stjernehimmel

VråJepsen skriver:

Her bliver, eller blev den givet i dåbs/navngivningsgave med 1000 kr på, derefter er der blevet sat 100 kr ind hver måned, giver havde sat den til konfirmations alderen men det har jeg lavet om til 21 år...  i forbindelse med dødsfald er blevet sat "arv" ind os

Anmeld

10. januar 2014

lollandpigen

Vi har 3 børn og sætter 100 kr ind på hver deres konto om måneden..... Hver 3 måned får de hver yderligere 500 kr. Vi startede da de blev født og når max beløbet er nået har vi aftalt at oprette eventyr konto bøger istedet og forsætte på dem. De kan få dem udbetalt når de er 18 år....

Anmeld

10. januar 2014

Ellie79

Vi sætter 100 kr ind på hver deres konto hver månede og farmor og farfar fylder op hver december så 3000 hvert år. De kan få den udbetalt når de bliver 21. Vi vil gerne at de skal være færdig med gymnasiet og igang med en videregående uddannelse så de forhåbentlig ikke bliver pjattet op. 

Anmeld

10. januar 2014

isabellasmor

VråJepsen skriver:

hej vi har sat ind hver måned siden vores datter blev født. der står nu 9500 kr . vi har så pauset indbetalingen de sidste 2 mdr, men genoptager igen her fra 1/2. vi har valgt at sætte dem begge (børneopsparring og gavekonto) til 18 år. grunden til at vi har 2, er at der kun kan sættes et vis antal kr ind på børneopsparringen, så jeg sætter på børneopsparringen, og min mand på gavekontoen, samme beløb. 

Anmeld

10. januar 2014

Pcokate

VråJepsen skriver:

Fra fødsel, 100,- mdr og udbetales når han er 21. 

Begge bedsteforældresider har deres opsparing ligeledes som udbetales når han er 18 +faster og onkel har en som han får til sin kon-/nonfirmation (så han kommer ikke til at mangle noget)

Anmeld

10. januar 2014

Bshizzle

Her sætter vi 3000 kr (mener jeg.. eller er det 3500 kr?) ind om året til hver barn. 

Og ved siden af har vi en alm opsparing hvor vi sætter 500 kr ind til dem begge 

Desuden har min store drengs Far en børneopsparing hvor han sætter penge ind på  sammen med Farmor. 

Mener alle kontoer er sat til de er 21 år. 

Anmeld

10. januar 2014

LilleSmølf

Han var et par måneder gammel da vi fik den oprettet, mener det var oktober sidste år (2013, altså).

Vi sætter 3000,- om året ind, hvilket er begrænsningen, og de første 3000,- er allerede sat ind indtil næste oktober, hvor vi så kan sætte endnu 3000,-. Det er bedre med renter på den måde

Den bliver udbetalt når han er 18. Synes 21 år er for gammelt da jeg selv rigtig meget havde brug for min til flytning som 18-årig. Men det kan jo flyttes hvis han viser sig ikke at være moden nok.

Derudover har vi en anden normal konto der pt. fungerer som opsparingskonto til fødselsdage, jul og konfirmation. Der kommer enten 250,- eller 500,- om måneden.

Dåbs, jule- og fødsesldagspengegaver kommer også ind på de konti

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.