Børneopsparing.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
rasmusqx skriver:

Vi sætter 3000 ind om året til hvert barn. Plejer at sætte det ind når der kommer børnepenge i januar :-) De er bundet til 21 år. 

Der må max sættes 3000 ind om året på en børneopsparing og max 36.000 i alt plus renter. 

Vi gør det samme! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2014

Kris89

vi har lavet børneopsparing som han får udbetalt når han er 18... som jeg kan se det kan man sætte max 36000 ind alt i alt..

så det må jo så blive 2000 kr. der bliver sat ind om året...

udover alm. børneopsparing har mormor og morfar oprettet en alm "løn" konto til ham som de overføre penge til ved jul og fødselsdag, når han nu ikke mangler noget og ikke har glæde af gaver endnu

Anmeld

11. februar 2014

MorDk

VråJepsen skriver:

Hej damer :-)
Ville bare høre hvor meget i sætter ind på ungernes børneopsparing, og om i gjorde det fra graviditet, fødsel eller andet?

Har i valgt at de kan få den udbetalt når de er 18, eller 21? :-)

Der kan ikke oprettes en børneopsparing før barnet har sygesikringskort. Det fik vi af vide. 

Vi sætter 200 kr ind om måneden. Den er låst til 18 år men der vurd. vi om den skal låses igen til 21 år. 

Anmeld

11. februar 2014

MorDk

Vi har oprettet en konfirmationsopsparing til hver af ungerne også. Der sætter vi også 200 kr. ind om måneden. 

Så når ungerne skal konfirmeret (eller nonfirmeres - hvad de nu vælger) så er der penge til festen og gaver. 

Anmeld

11. februar 2014

cnmigo

VråJepsen skriver:

Ville bare høre hvor meget i sætter ind på ungernes børneopsparing, og om i gjorde det fra graviditet, fødsel eller andet?

Vores børn fik en børneopsparing i dåbsgave fra farmor og farfar.

Der blev sat 3000 ind på kontoen dér.

Og så har de efterfølgende på deres fødselsdage fået sat 3000 kr. ind samt 500 til jul.

Vi har ikke selv indbetalt (endnu) det er svigerforældrenes lille projekt

Anmeld

12. februar 2014

Misscbn

VråJepsen skriver:

jeg har børneopsparing og sætter 3000 ind om året og min søn er 2 år og 4 mdr, så han har snart flere penge end sin mooor

Men udover det har jeg en pondus jeg sætter lidt gave penge ind på og så har jeg en alm opsparing til konfirmation som jeg sætter penge ind på fra næste år når jeg har afviklet min lille gæld

Anmeld

12. februar 2014

ano14316

VråJepsen skriver:

Her har mormor og oldemor lavet børneopsparinger, så derfor har vi ikke selv lavet en, vi har ikke så meget luft i budgettet..
Men skal da ikke udelukke at vi laver det når der en dag er lidt flere penge...
Men so far har han vist hvad der svare til 200 kr pr. Siden han blev født...
Den ene er sat til 18 og den anden til 21

Hvis vi selv laver en bliver den til 21 år. Fil selv min da jeg blev 18 og den var hurtigt væk, tilgengæld var jeg gældssat og gravid da blev 21;-) så der havde jeg nok kunne bruge den noget mere fornuftigt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.