Sammenhæng ml. dit barns og din egen fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2014

Lilje82

Det synes jeg er sært, at du har fået at vide. Jeg spurgte nemlig omkring det, da jeg ventede min søn. Og fik at vide der intet er bevist for arvelighed af fortidig fødsel eller okay man går over tid :-)

For jeg havde nemlig rigtig mange plukkeveer tidligt, og 2 gange sendte de mig på Fødegangen, fordi jeg var så hundeangst for at føde for tidligt, da jeg selv er født 8,5 uge for tidligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2014

Milas14

Min mor gik over tid med mig, men jeg har født begge mine 2 drenge et par dage før termin

Anmeld

1. februar 2014

esioul

Jeg er født en måned før tid.

Fra første presseve og til jeg var ude tog det 11 min. Så alt i alt en meget meget hurtig fødsel, hvor hovedet var ude da min mor ankom til fødegangen.

Kan ikke svare på om det kommer til at være det samme når jeg skal føde endnu, men jeg håber det går så nemt

Anmeld

1. februar 2014

LinLin

Min mor gik to uger over tid med både min lillebror og mig... Mener det begge var fødsler der tog et døgn fra veerne startede.

Jeg har født
37+6 (knapt tolv timer fra vandafgang - ingen veer inden )
Og
40+0 (4 t og 40 min fra allerallerførste ve )

Så jeg har vist været heldigere end hende

Anmeld

1. februar 2014

Aabye

Hej

Jeg vidste ikke lige hvordan jeg skulle formulere overskriften, så den blev altså således

Min jordemoder og læge fortalte mig, at hvornår ens eget barn melder sin ankomst kan godt være arveligt fra forfædrene. Altså hvis man f.eks selv er født tidligt, kan man også risikere at føde ens egen tidligt selv.

Min mor gik 13 dage over tid med både min søster og jeg og min mormor gik over tid med min mor, så jeg er da lidt spændt om jeg gør kunsten efter he, he

- Selvfølgelig ved jeg godt at det ikke sker for alle, men syntes da det kunne være sjovt at høre om i har oplevet sammenhæng?

Min mor gik 24 dage over med mig.. Hun fødte mig efter 5 timer med veer.. 
Min den første fødte jeg en dag over termin efter 4 timer og 50 min med veer.
Den næste fødte jeg 5 dage før termin efter kun 1 time og 20 minutter med veer..

Anmeld

1. februar 2014

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym101 skriver:

Hej

Jeg vidste ikke lige hvordan jeg skulle formulere overskriften, så den blev altså således

Min jordemoder og læge fortalte mig, at hvornår ens eget barn melder sin ankomst kan godt være arveligt fra forfædrene. Altså hvis man f.eks selv er født tidligt, kan man også risikere at føde ens egen tidligt selv.

Min mor gik 13 dage over tid med både min søster og jeg og min mormor gik over tid med min mor, så jeg er da lidt spændt om jeg gør kunsten efter he, he

- Selvfølgelig ved jeg godt at det ikke sker for alle, men syntes da det kunne være sjovt at høre om i har oplevet sammenhæng?

Min mor var sat til at føde mig den 23.-25.marts'90, men jeg kom først den 7.april efter en hel masse timers ve-helvede og med klip og sugekop og alt muligt. Og endte i kuvøse for at finde ro igen. Vejede 3950 gr og 55 cm.

Da min datter så sku fødes havde jeg terminerne 23. og 25. marts'09.
Den 25.marts kl 7.55 gik vandet og derefter kom samtlige veer. Kl 14.10 var jeg 10 cm åben og med presseveer. Kl 16.57 kom en stor pige på 3950gr og 54cm til verden, som stjernekigger.
Jeg blev klippet, og var hun ikk kommet ud ved det press hun gjorde sku hun være taget med kop.

Anmeld

1. februar 2014

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym101 skriver:

Hej

Min mor var sat til at føde mig den 23.-25.marts'90, men jeg kom først den 7.april efter en hel masse timers ve-helvede og med klip og sugekop og alt muligt. Og endte i kuvøse for at finde ro igen. Vejede 3950 gr og 55 cm.

Da min datter så sku fødes havde jeg terminerne 23. og 25. marts'09.
Den 25.marts kl 7.55 gik vandet og derefter kom samtlige veer. Kl 14.10 var jeg 10 cm åben og med presseveer. Kl 16.57 kom en stor pige på 3950gr og 54cm til verden, som stjernekigger.
Jeg blev klippet, og var hun ikk kommet ud ved det press hun gjorde sku hun være taget med kop.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.