Sammenhæng ml. dit barns og din egen fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2014

Aabye

Norit skriver:

Hej

Jeg vidste ikke lige hvordan jeg skulle formulere overskriften, så den blev altså således

Min jordemoder og læge fortalte mig, at hvornår ens eget barn melder sin ankomst kan godt være arveligt fra forfædrene. Altså hvis man f.eks selv er født tidligt, kan man også risikere at føde ens egen tidligt selv.

Min mor gik 13 dage over tid med både min søster og jeg og min mormor gik over tid med min mor, så jeg er da lidt spændt om jeg gør kunsten efter he, he

- Selvfølgelig ved jeg godt at det ikke sker for alle, men syntes da det kunne være sjovt at høre om i har oplevet sammenhæng?

Min mor gik 23 dage over termin med mig.. 

Og jeg fødte dagen efter termin med min første, og jeg fødte 4 dage før termin med den næste. 
Min mor er gået over tid de 4 gange hun har været gravid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2014

Sisse Vinther

Norit skriver:

Hej

Jeg vidste ikke lige hvordan jeg skulle formulere overskriften, så den blev altså således

Min jordemoder og læge fortalte mig, at hvornår ens eget barn melder sin ankomst kan godt være arveligt fra forfædrene. Altså hvis man f.eks selv er født tidligt, kan man også risikere at føde ens egen tidligt selv.

Min mor gik 13 dage over tid med både min søster og jeg og min mormor gik over tid med min mor, så jeg er da lidt spændt om jeg gør kunsten efter he, he

- Selvfølgelig ved jeg godt at det ikke sker for alle, men syntes da det kunne være sjovt at høre om i har oplevet sammenhæng?

Min storebror og jeg var begge meget små, da vi lå i maven. Min mor gik over tid med os begge (mere med mig end min bror)

Vores er så ret stor af sin 'alder' at være, og jdm. har sagt at det ikke vil komme bag på hende, om h*n melder sin ankomst nogle uger før.

Anmeld

10. januar 2014

o1Mutte

Sandratoft skriver:

En MÅNED!  Man var da vidst lidt mere tålmodig dengang så :p

Dengang satte de ikke folk i gang som de gør i dag.. Min mor var sat til den 20 nov, men jeg ville ikke ud før den 19 dec

Anmeld

10. januar 2014

Masig

Norit skriver:

Hej

Min mor fødte mig til tiden, min søster kom vist tre uger før tid, jeg fødte min søn tre uger før termin... Både mig og min søster var meget små (hhv 1970 og 1640 gram) og min dreng var 2680g så også relativt lille....

Anmeld

10. januar 2014

modesty

Norit skriver:

Hej

Jeg blev født et par uger før tid og jeg fødte selv 40+4

Anmeld

10. januar 2014

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Jeg blev født 2 mdr før tid og vejede 1700g. min mor gik i fødsel for tidligt.

mine 3 mindre søskende blev født omkring termin alle sammen, undtagen én af dem, som blev taget ved kejsersnit.

Jeg fødte min søn 42+0 (4500g) men kun fordi jeg blev sat igang, for min krop gik ikke igang selv. Så det lignede slet slet ikke min mors forløb med mine søskende og mig.

min far blev født rettidigt og vejede omkring 3500g, så det passer ikke her heller.

Men det en sjov teori

Anmeld

10. januar 2014

VIPpigen

Jeg ved ikke om min mormor og jeg har en sammenhæng. Men har ingen sammenhæng mellem min mors fødsler af min søster og jeg, og min egen fødsel af min datter.

jeg er født 3 dage før termin, ved igangsættelse, og ekstra hjælp fra læger (noget med at hun ikke selv måtte arbejde med veerne, så hun fik en blokade, og lægerne måtte presse mig ned, ved veerne, og der sad en læge med sugekop for at hjælpe mig ud) min søster ved jeg faktisk ikke så meget om af fødslen...

Men min datter er født 5 uger før termin, uden de har kunne finde en grund(de mistænkte stress)

Jeg er mest spændt på om jeg kan blive "mere" gravid denne gang end jeg var sidst. Vil gerne gå til 37+ den her gang... Men lad os nu se

Anmeld

10. januar 2014

LilleMie

Min mor fik både min lillebror og jeg ved kejsersnit (jeg var aks og min bror pks) og hun gik mere end 2 uger over ved os begge. Vi vejede 4300 og 4500 g. Ved mig kæmpede hun i 16 timer inden kejsersnittet.

Min datter kom til verden 37+3, vejede 3260 (så hun var dog en god størrelse ift. terminsdatoen) og fødslen tog 7 timer fra vandafgang/6,5 timer fra første ve.

Så ikke den store sammenhæng her. Jeg tror dog, at jeg får et stort barn næste gang, hvis jeg går til termin eller over.

Anmeld

19. januar 2014

Benjamins'mor

FebruarBaby2014 skriver:

Hej

Min mor gik 14 dage over med mig.
Jeg fik 6 dage over første gang og 5 dage anden gang.

Anmeld

19. januar 2014

Astrid1984

Her har der ikke været sammenhæng. Min mor fik akut kejsersnit 1 dag før termin pga svangerskabs forgiftning. Mit vand gik 5 uger før tid og blev til akut kejsersnit 5 timer efter pga dykkende hjertelyd..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.