Sammenhæng ml. dit barns og din egen fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2014

sulo

Har hørt nogen sige at man skulle se på hvordan man selv blev født, det kunne godt hænge sammen med hvordan man selv ville føde, da jeg selv blev født ret hurtigt, min mor havde små veer i 2 timer inden hun kom på sygehuset 23.20, en jordemoder siger at der er lang tid endnu, 00.05 blev jeg født, kun 5 min over terminsdato.

Og da jeg var gravid spurgte jeg min jordemoder om det, sludder sagde hun.

Min søn kom 5 uger for tidligt, efter 2½ time efter at vedroppet var sat op, udviddede mig alle 10 cm og fødte på 3 presse veer, på en time og 35 min, så jo jeg tror på at der er en sammenhæng

Men dog blev kæresten født 1 måned og 2 dage før termin, fuldstændigt som vores søn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2014

MorT3Banditter

Min mor er gået 2-3 uger over tid med mig og mine tre søstre.

Min søster fødte 11 dage over termin.

Jeg fødte min første 8 dage over termin og den anden 10 dage over termin. Nu venter jeg mig så igen til april så det bliver spændende at se hvornår han har tænkt sig at melde sin ankomst  

Anmeld

10. januar 2014

et-ønske

Det har jeg også hørt og det passede også her. Min mor er gået over tid og er blevet sat igang med både min bror og jeg - jeg gik over tid og blev sat igang med min datter
Nu venter jeg tvillinger, så der er ikke noget at sammenligne med

Anmeld

10. januar 2014

lineog4

Min mor har kun født mig og der gik hun 16 dage over tid og smuttede mig ud som en mandel. Hun har forsøgt af mange omgange at få en til, kunne blive gravid forholdsvist nemt men kunne ikke holde på barnet - fik at vide hun skulle helt ned og ligge hvis det skulle lykkes.

Mine første 3 kom alle 40+4, første fødsel var absolut ikke som at smutte mandler, da hun stod skævt i bækkenet og jeg havde veer der intet gav i 3 døgn, fra de rigtige veer tog det 8 timer og det var 1 times presseveer.

De andre var der som at smuttemandler.

Den sidste ville ikke ud og tror såmænd han kunne have blevet der inde til han blev 3, men blev sat i gang præcis en uge over termin og fødte dagen efter. 

Og har aldrig aborteret og holdt selv på et barn der ikke kunne livet - så synes ikke der er mange lighedspunkter mellem min mor og jeg

Anmeld

10. januar 2014

Lene Unik

Både mine (tvillinge)søstre og jeg er født ca en måned før tid. Mine egne børn er født uge 31+3, 39+0 og 35+3. Min mor gik dog i spontan fødsels, og jeg fik kejsersnit da jeg blev syg første og sidste gang.

Anmeld

10. januar 2014

M (:

Norit skriver:

Hej

Jeg vidste ikke lige hvordan jeg skulle formulere overskriften, så den blev altså således

Min jordemoder og læge fortalte mig, at hvornår ens eget barn melder sin ankomst kan godt være arveligt fra forfædrene. Altså hvis man f.eks selv er født tidligt, kan man også risikere at føde ens egen tidligt selv.

Min mor gik 13 dage over tid med både min søster og jeg og min mormor gik over tid med min mor, så jeg er da lidt spændt om jeg gør kunsten efter he, he

- Selvfølgelig ved jeg godt at det ikke sker for alle, men syntes da det kunne være sjovt at høre om i har oplevet sammenhæng?

Min store søster er født 4 dage over termin, jeg er født 4 dage før (igangsættelse), min lillesøster næsten en måned over, min lillebror næsten en måned over (igangsættelse) og min yngste lillebror tre uger før (igangsættelse). 

Jeg selv fødte spontant knap en måned før termin (36+3).

Så her er eneste sammenhæng med familiens fødsler, at ingen kvinder (hverken på fars eller mors side) har brugt mere end 6 timer pr fødsel (25 børn). Min fødsel tog 5,5 time fra første spæde ve. 

Anmeld

10. januar 2014

mommy1991

Norit skriver:

Hej

Jeg vidste ikke lige hvordan jeg skulle formulere overskriften, så den blev altså således

Min jordemoder og læge fortalte mig, at hvornår ens eget barn melder sin ankomst kan godt være arveligt fra forfædrene. Altså hvis man f.eks selv er født tidligt, kan man også risikere at føde ens egen tidligt selv.

Min mor gik 13 dage over tid med både min søster og jeg og min mormor gik over tid med min mor, så jeg er da lidt spændt om jeg gør kunsten efter he, he

- Selvfølgelig ved jeg godt at det ikke sker for alle, men syntes da det kunne være sjovt at høre om i har oplevet sammenhæng?

Både min mor, søster og mormor har født i uge 39 og jeg fødte også i uge 39

Anmeld

10. januar 2014

Sandratoft

o1Mutte skriver:

Det håber jeg sgu ikke Jeg er født en måned OVER termin..

En MÅNED!  Man var da vidst lidt mere tålmodig dengang så :p

Anmeld

10. januar 2014

Sheena

Norit skriver:

Hej

Jeg er født 4dage før tid, min egen søn kom først 2 uger efter termin (og ved kejsersnit). Så tror nærmere det er tilfældigt.

Anmeld

10. januar 2014

Trekløver(:

Her var der ingen sammenhæng overhovedet.

Jeg er født på terminen, og fødslen startede med veer, og tog kun få timer.

Jeg fødte 4 dage før termin, og mit vand gik først, og skulle have stikpiller for at få veer. Fødslen tog 33 timer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.