Ulykkesforsikring men psykisk syg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
K&S skriver:

Men hvad har det med en ulykkesforsikring at gøre? Det er jo kronisk og vil kunne læses i din journal længe tilbage...

Nu prøvede jeg lige at google mig til svaret og fandt flg.

" Ulykkes forsikring kan være svært at tegne som kronisk syg, da ulykkes tilfælde kan ske som følge af den kroniske sygdom"

Jeg tror det fx betyder at hvis man nu lider af gigt, så kan man snuble og komme slemt til skade, men det er svært at vurdere om ulykken skete pga gigten (som jo giver stive led, og mange gange besværet gang) eller om det rent faktisk var et uheld.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2014

ESV

K&S skriver:

Men hvad har det med en ulykkesforsikring at gøre? Det er jo kronisk og vil kunne læses i din journal længe tilbage...

Ja se det er jo en af de ting jeg ikke kan få svar på.. Men en forsikring kan jeg ikke få nu. Jeg har heldigvis en der er lavet før jeg fik gigt og nedsat stofskifte så den passer jeg godt på. Men jeg kan ikke skifte

Anmeld

10. januar 2014

wamse

Sandratoft skriver:

Lækkert, må prøve Topdanmark så, må jeg spørge om hvad du betaler?

Jeg betaler månedsvis og mener at jeg max giver 125 i måneden. Der bliver hævet til 4 policer, så kan ikke huske, hvilket beløb der hører til hvad, men max de 125 :-)

Anmeld

10. januar 2014

quindelist

Prøv hos h-g-f.dk det står for handicappedes gruppeforsikring eller noget i den stil.

Der kan man ihvertfald tegne forsikring hvis man er fysisk handicappet (fx gigt og lign)

Anmeld

10. januar 2014

Sandratoft

wamse skriver:

Jeg betaler månedsvis og mener at jeg max giver 125 i måneden. Der bliver hævet til 4 policer, så kan ikke huske, hvilket beløb der hører til hvad, men max de 125 :-)

Okey det er da meget billigere end alka
Tak for svaret

Anmeld

10. januar 2014

Sandratoft

quindelist skriver:

Prøv hos h-g-f.dk det står for handicappedes gruppeforsikring eller noget i den stil.

Der kan man ihvertfald tegne forsikring hvis man er fysisk handicappet (fx gigt og lign)

Dem har jeg aldrig hørt om før, dem prøver jeg også lige at kigge på

Anmeld

10. januar 2014

quindelist

Sandratoft skriver:

Dem har jeg aldrig hørt om før, dem prøver jeg også lige at kigge på

De er ikke billige -tror jeg betaler 50% mere end min mand gør hos et almindeligt selskab -men tilgengæld vil de forsikre mig på trods af at jeg har gigt mm. -og det endda på nogle vilkår jeg selv vurderer til at være gode

Jeg havde heller aldrig hørt om dem men så en annonce i et blad fra en patientforening.

Ved som sagt ikke om de også forsikrer når det gælder psykisk sygdom, men det er værd at undersøge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.