Ulykkesforsikring men psykisk syg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.731 visninger
36 svar
7 synes godt om
9. januar 2014

Sandratoft

Jeg har i dag fået afslag på en ulykkesforsikring fra Alka, da jeg for nogen år siden blev indlagt pga angst/depression.

Kender i nogen selskaber, som vil lade mig tegne en ulykkesforsikring, eller skal jeg vente til jeg er kommet af medicinen og/eller blevet erklæret "rask" ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2014

Fru Ebied

What? Det er da diskrimination ud over alle grænser..

Jeg er rystet..

Anmeld

9. januar 2014

Sandratoft

Fru Ebied skriver:

Jeg er rystet..

De skriver

"Vi kan desværre ikke tegne en ulykkesforsikring for dig på baggrund af dine helbredsoplysninger

Det skyldes, at du har lidt af en depression/angst og vi har derfor ikke mulighed for at beregne den øgede risiko, vi mener det kan have, ved en given skade"

Øv

Anmeld

9. januar 2014

LineSchack

Jeg har også fået afslag. Pga af mange selvmordsførsøg og de vil derfor ikke kunne vide om det er et selvmordsforsøg eller en ulykke. Jeg fik afvide der skulle gå 5 år fra sidste selvmordsforsøg til at jeg kan få en ulykkesforsikring. Og jeg har 2 år tilbage. Vil tro det er lidt det samme du er blevet "dømt" efter.
Hammer uretfærdigt.
Og jeg har ledt alle steder og der er ingen som vil ha en..

Anmeld

9. januar 2014

Chevro

Sandratoft skriver:

Jeg har i dag fået afslag på en ulykkesforsikring fra Alka, da jeg for nogen år siden blev indlagt pga angst/depression.

Kender i nogen selskaber, som vil lade mig tegne en ulykkesforsikring, eller skal jeg vente til jeg er kommet af medicinen og/eller blevet erklæret "rask" ?

Det er da bare at ringe til et hvilken som helst andet selsskab og flytte ALT fra det lorteselskab!!!

Måske ikke de billigste slags...

Anmeld

9. januar 2014

Sandratoft

LineSchack skriver:

Jeg har også fået afslag. Pga af mange selvmordsførsøg og de vil derfor ikke kunne vide om det er et selvmordsforsøg eller en ulykke. Jeg fik afvide der skulle gå 5 år fra sidste selvmordsforsøg til at jeg kan få en ulykkesforsikring. Og jeg har 2 år tilbage. Vil tro det er lidt det samme du er blevet "dømt" efter.
Hammer uretfærdigt.
Og jeg har ledt alle steder og der er ingen som vil ha en..

Øv det er bare rigtig ærgeligt, men kan et eller andet også godt forstå at vi er i en "øget risiko gruppe" men hvorfor så ikke bare hæve præmien lidt? 

Anmeld

9. januar 2014

Sandratoft

Chevro skriver:

Det er da bare at ringe til et hvilken som helst andet selsskab og flytte ALT fra det lorteselskab!!!

Måske ikke de billigste slags...

Det lyder bare ikke rigtig til at der er nogen forsikringer der er psykisk-syge-venlige, men vil da gå i gang med at undersøge andre selskaber og se hvad deres betingelser er

Anmeld

9. januar 2014

stjernehimmel

Fru Ebied skriver:

Jeg er rystet..

Det har de desværre gjort i maaaange år

Anmeld

9. januar 2014

Chevro

Sandratoft skriver:

Det lyder bare ikke rigtig til at der er nogen forsikringer der er psykisk-syge-venlige, men vil da gå i gang med at undersøge andre selskaber og se hvad deres betingelser er

Men ærlig talt, jeg har ALDRIG hørt om det før

Anmeld

9. januar 2014

stjernehimmel

Sandratoft skriver:

Prøv GF..... Gode priser, der er billigere end mange andre, nemme at ha med at gøre hvis uheldet er ude og jeg er forsikret der..... Så du burde os kunne....ville jeg mene 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.