Ulykkesforsikring men psykisk syg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Kan godt forstå at I på et personligt følelsesmæssigt plan føler det er uretfærdigt, men set udfra forsikringsselskabets synspunkt giver det desværre god mening, da en del som lider af depressioner desværre ender med at tage livet af sig, og nogle gange er det svært at fastslå om det var hensigten at komme ad dage eller et uheld, og dermed kommer de måske til at udbetale en stor sum til de efterladte som ikke er berettiget.

Det samme gør sig gældene ved gentagne selvmordsforsøg.

Mit råd må være prøv andre forsikringsselskaber og hvis de ikke vil er der vel ikke andet for, end afvente de år de forlanger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2014

Sandratoft

Mom skriver:

Kan godt forstå at I på et personligt følelsesmæssigt plan føler det er uretfærdigt, men set udfra forsikringsselskabets synspunkt giver det desværre god mening, da en del som lider af depressioner desværre ender med at tage livet af sig, og nogle gange er det svært at fastslå om det var hensigten at komme ad dage eller et uheld, og dermed kommer de måske til at udbetale en stor sum til de efterladte som ikke er berettiget.

Det samme gør sig gældene ved gentagne selvmordsforsøg.

Mit råd må være prøv andre forsikringsselskaber og hvis de ikke vil er der vel ikke andet for, end afvente de år de forlanger.

Jeg forstår dem også rigtig godt, synes bare det er ærgeligt på mine egne vejne

Anmeld

9. januar 2014

ano14316

Fru Ebied skriver:

What? Det er da diskrimination ud over alle grænser..

Jeg er rystet..

Hvorfor er det det?
Man kan heller ikke tegne en ulykkes forsikring hvis man har andre "risiko" sygdomme..

Jeg skulle tegne en livsforsikring, det kunne jeg heller ikke pga den øgede risiko for selvmord under depression for nogen år siden, man skal så have været rask i en længere periode før man kan tegne..

Det er vil ikke meget anderledes end at man ikke kan tegne forsikring hos Danmark, hvis man i forvejen modtager behandling, eller de dækker i hvertfald ikke det man fejler i forvejen.

Til TS, jeg har ulykkesforsikring igennem min fagforening, det skulle de så vidt jeg husker ikke have helbredsoplysninger.

Anmeld

9. januar 2014

wamse

Jeg har ulykkes ved Topdanmark, og de skulle ikke have helbredsoplysninger

Anmeld

9. januar 2014

Anonymor1

Sandratoft skriver:

Jeg har i dag fået afslag på en ulykkesforsikring fra Alka, da jeg for nogen år siden blev indlagt pga angst/depression.

Kender i nogen selskaber, som vil lade mig tegne en ulykkesforsikring, eller skal jeg vente til jeg er kommet af medicinen og/eller blevet erklæret "rask" ?

Nu ved jeg ikke om det kan lade sig gøre for dig, jeg har kunnet fordi mine forældre er medlem, men min kæreste og jeg er medlem af Tjenestemændendes forsikring - det er billigt og godt, og jeg har fået lov til at tegne ulykkesforsikring selvom jeg også har en diagnose 

Held og lykke 

Anmeld

9. januar 2014

K&S

Sandratoft skriver:

Jeg har i dag fået afslag på en ulykkesforsikring fra Alka, da jeg for nogen år siden blev indlagt pga angst/depression.

Kender i nogen selskaber, som vil lade mig tegne en ulykkesforsikring, eller skal jeg vente til jeg er kommet af medicinen og/eller blevet erklæret "rask" ?

Jeg fik også afslag fra ALKA pga. antidepressiva - det er dog det eneste selskab, jeg har oplevet det ved
De gav også min mand afslag pga. hans kroniske sygdom, det er helt hen i vejret

Anmeld

9. januar 2014

K&S

Sandratoft skriver:

Det lyder bare ikke rigtig til at der er nogen forsikringer der er psykisk-syge-venlige, men vil da gå i gang med at undersøge andre selskaber og se hvad deres betingelser er

Jeg har både haft i Tryg og nu i Gjensidige forsikring - det er kun ALKA, jeg har oplevet det ved...

Anmeld

9. januar 2014

K&S

ano14316 skriver:

Hvorfor er det det?
Man kan heller ikke tegne en ulykkes forsikring hvis man har andre "risiko" sygdomme..

Jeg skulle tegne en livsforsikring, det kunne jeg heller ikke pga den øgede risiko for selvmord under depression for nogen år siden, man skal så have været rask i en længere periode før man kan tegne..

Det er vil ikke meget anderledes end at man ikke kan tegne forsikring hos Danmark, hvis man i forvejen modtager behandling, eller de dækker i hvertfald ikke det man fejler i forvejen.

Til TS, jeg har ulykkesforsikring igennem min fagforening, det skulle de så vidt jeg husker ikke have helbredsoplysninger.

ALKA ville dog heller ikke tegne ulykkesforsikring på min mand, fordi han sclerose - det er jo bestemt ikke i risikogruppen ifht. afklaring om ulykke/ikke ulykke...

Anmeld

9. januar 2014

VIPpigen

Hmm, jeg har ikke oplevet det med min ulykkesforsikring, faktisk aldrig, og jeg har da haft alka, skiftede til danske forsikring - en del af top Danmark, sidste år...

Jeg har til gengæld oplevet at vi ikke kune lave en livsforsikring, pga mig... Det vil sige, min mand kunne få en, men jeg kunne ikke pga min baggrund

Det vil jeg nok heller aldrig kunne, da jeg er på antidepressiv, har en baggrund med depressioner, og indlæggelse. Nu er det ikke længere muligt at trappe ud af medicinen, da den ikke kun fungere som antidepressiv, men også mod nervesmerter

Anmeld

9. januar 2014

Michella2

GF og If er billige, søde og gode Prøv lykken hos en af dem evt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.