hvilket dyr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2014

Kløver

Kay skriver:

har også selv tænkt tanken... kender du nogle gode info sider omkring det?

Desværre ikke, er jo flere år siden, men lånte bøger på biblioteket og snakkede meget med dyrehandleren fik både vejledning i bur, mad, tilbehør osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2014

Kay

Maja84 skriver:

Desværre ikke, er jo flere år siden, men lånte bøger på biblioteket og snakkede meget med dyrehandleren fik både vejledning i bur, mad, tilbehør osv

kunne være jeg skulle snakke med en dyrehandler... også om hvilket dyr der evt kunne være noget for os 

Anmeld

9. januar 2014

Papillon

Kay skriver:

ok så de kan godt stå ude hele vinteren?

Sagtens! Bare de har tørt underlag, nok halm og gerne en del af buret med læ eller en kasse de kan krybe ind i

Du skal være velkommen til at spørge løs evt. på privatbesked. Jeg har haft kaniner de sidste 11 år, og har derfor lidt erfaring med de kære dyr.

Anmeld

9. januar 2014

Masig

Kay skriver:

vi midstede jo vores hund for lidt over 1 år siden... og har ikke mod på at skulle havde en ny nu... da vi leder efter noget nyt og større og bo i...

men jeg savner at havde et dyr... at kæle med og nusse om... og savner at kunne give elna (snart 1½ år og elsker hunde og dyr) oplevelsen af at havde et kæledyr...

jeg er selv vokset op med dyr... hund, kaniner og høns... 

men vi har bare kun 54 kvm. 2 voksne og Elna.. og min mand hader katte... 

hvilke dyr vil overhoved kunne passe ind i vores liv?

mine forældre har hund, og det har vores venner der bor tæt på også.. og hun elsker hunde og har faktisk en god forståelse for at lade dem være hvis ik de selv kommer over og vil kæle og lege... og hun kaster bold med dem og sys det er så sjovt... 

har i nogle gode forslag til dyr der kunne passe ind i vores lille kærlige hjem?? 

Jeg tænker en kanin, elsker kaniner, havde en da jeg boede hjemme, ville så gerne have en igen, men kæresten mener det er nok med en hund og en kat hehe...

Kan forresten godt være jeg har sovet i timen, men hvorfor har I ikke hunden mere? Synes ikke jeg har hørt noget om det?! 

Anmeld

9. januar 2014

Kay

Masig skriver:

Jeg tænker en kanin, elsker kaniner, havde en da jeg boede hjemme, ville så gerne have en igen, men kæresten mener det er nok med en hund og en kat hehe...

Kan forresten godt være jeg har sovet i timen, men hvorfor har I ikke hunden mere? Synes ikke jeg har hørt noget om det?! 

Hendes angst problemer blev pludselig meget slemme trods medicin og hun bed en af hendes gode hunde venner en dag... Så vi var nød til at aflive hende :-(

Anmeld

9. januar 2014

Masig

Kay skriver:

Hendes angst problemer blev pludselig meget slemme trods medicin og hun bed en af hendes gode hunde venner en dag... Så vi var nød til at aflive hende :-(

Åh nej da.... Det vidste jeg ikke... Øv en trist situation... Men med så meget angst var det nok den bedste løsning - også for hende... Men det må have været hårdt 

Og kan godt forstå du savner et kæledyr, det fuldender altså bare familien 

Anmeld

9. januar 2014

Isbjørnen

Jeg vil gerne tilføje a Tamrotter er fantastiske kæledyr, jeg er meget glad for mine

Men man skal have mindst to, et højt bur da de gerne vil klatre og noget godt grundfoder så de ikke bliver for fede

Jeg kan anbefale hanner, de er mere afslappet end hunner og hvis man kan leve med nogle.. lidt store hængepartier

Anmeld

9. januar 2014

Babydrøm

Kay skriver:

kunne være jeg skulle snakke med en dyrehandler... også om hvilket dyr der evt kunne være noget for os 

Ikke for at rakke alle dyrehandler ned, men nogen dyrehandler ved ik hvad de snakker om.. Så heller søg viden i gode bøger og gode sider på nettet

Jeg har selv kaniner og er vild med dem Men deres kropssprog er ik så let at læse. 

Anmeld

9. januar 2014

Louise H.

Både kaniner og marsvin er rigtig gode, når man har små børn.
Specielt kaninen er et meget tålmodigt dyr

Når I nu beslutter jer for hvilket dyr i skal have, synes jeg I skulle tage et kig på dyreværnets (eller andre organisationers) hjemmeside. Det kan være i forelsker jer i et dyr der Samtidig støtter I et godt formål.

Held og lykke med det hele, håber i finder det dyr der passer lige ind i jeres familie

Anmeld

9. januar 2014

Kay

Masig skriver:

Åh nej da.... Det vidste jeg ikke... Øv en trist situation... Men med så meget angst var det nok den bedste løsning - også for hende... Men det må have været hårdt 

Og kan godt forstå du savner et kæledyr, det fuldender altså bare familien 

Ja og kan kun sige at når man ser tv programmet dyrenes beskyttelse... Kan jeg kun sige at det ikke er alle af deres steder der er så professionele... Det er i alt fald ik den oplevelse vi har fra Vestsjællands internat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.