hvilket dyr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.299 visninger
34 svar
28 synes godt om
8. januar 2014

Kay

vi midstede jo vores hund for lidt over 1 år siden... og har ikke mod på at skulle havde en ny nu... da vi leder efter noget nyt og større og bo i...

men jeg savner at havde et dyr... at kæle med og nusse om... og savner at kunne give elna (snart 1½ år og elsker hunde og dyr) oplevelsen af at havde et kæledyr...

jeg er selv vokset op med dyr... hund, kaniner og høns... 

men vi har bare kun 54 kvm. 2 voksne og Elna.. og min mand hader katte... 

hvilke dyr vil overhoved kunne passe ind i vores liv?

mine forældre har hund, og det har vores venner der bor tæt på også.. og hun elsker hunde og har faktisk en god forståelse for at lade dem være hvis ik de selv kommer over og vil kæle og lege... og hun kaster bold med dem og sys det er så sjovt... 

har i nogle gode forslag til dyr der kunne passe ind i vores lille kærlige hjem?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

Elbæk

Kay skriver:

vi midstede jo vores hund for lidt over 1 år siden... og har ikke mod på at skulle havde en ny nu... da vi leder efter noget nyt og større og bo i...

men jeg savner at havde et dyr... at kæle med og nusse om... og savner at kunne give elna (snart 1½ år og elsker hunde og dyr) oplevelsen af at havde et kæledyr...

jeg er selv vokset op med dyr... hund, kaniner og høns... 

men vi har bare kun 54 kvm. 2 voksne og Elna.. og min mand hader katte... 

hvilke dyr vil overhoved kunne passe ind i vores liv?

mine forældre har hund, og det har vores venner der bor tæt på også.. og hun elsker hunde og har faktisk en god forståelse for at lade dem være hvis ik de selv kommer over og vil kæle og lege... og hun kaster bold med dem og sys det er så sjovt... 

har i nogle gode forslag til dyr der kunne passe ind i vores lille kærlige hjem?? 

Marsvin ..

Vi har to dejlige mutter, som min søn elsker overalt på jorden. Og så kan børnene også hjælpe til med at fodre dem. 

Anmeld

9. januar 2014

et-ønske

Enig i et marsvin

Anmeld

9. januar 2014

DianaM

Enig i at marsvin kunne være en mulighed, det skal dog betænkes at marsvin er flokdyr og at mennesket ikke tæller som flok. Derfor er det bedst for marsvin at være to sammen (to hanner eller to hunner). Derudover laver marsvin jo en del lyde, som mange synes er hyggelige, medens andre synes det er belastende, så det skal man jo være klar over.

En anden mulighed er kanin. Kender mange som har kanin i lejlughed, hvor den nærmest bor frit, men med sit bur som base, hvor den har sit toilet, foder, vand og soveplads. Men det kan så tage lidt træning at få den renlig, ligesom med en hund.

Vi har både kaniner og marsvin, dog ikke i lejlighed.

Anmeld

9. januar 2014

AnonymMor

Skægagamer de er så søde og gode begynderdyr da de hverken bider eller noget hvorimod div gnavere jo har tildens til at bide og de bider hårdt (synes jeg)  

Anmeld

9. januar 2014

Papillon

Jeg er helt tosset med kaniner!

I skal bare sørge for at få fat i en med godt temperament. Dværgvæddere er et godt bud, og så opleve forældrene og tage en god snak med avleren. Derudover skal den selvfølgelig håndteres roligt, så den ikke bliver skræmt. På den måde kan man få det mest fantastiske kæledyr.

Og så kun én i et bur! Kaninerne lever i naturen i kolonier, men med hver deres gangsystem i jorden. Det er derfor meget misforstået at proppe to kaniner tæt sammen i et lille bur.

Anmeld

9. januar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Hamster

Fylder ikke særlig meget...

Hvis I får et guldhamster lever de op til 4 år, og når de først er tamme så glemmer de dig ikke selvom du ikke lige har fat i dem hver eneste dag...

har selv haft både guldhamster og dværghamster

Hvis du får interesse for at læse og lære om hamstere så vil jeg klart anbefale Dansk hamsterforenings hjemmeside:

www.Hamsterland.dk

Der er både forums man kan melde sig ind på uden at være medlem af foreningen og de har masser af informationer på forsiden

Anmeld

9. januar 2014

Annette A

Her er vi mest til marsvin og hamstere.

Marsvin er skønne kæledyr, men ja man skal minimum have to sammen. De spiser også en del så det skal man jo også have med i betragtningen. De er dog nok nogle af de bedste kæledyr man kan få til børn, da de er meget venlige og nemme at sidde og kæle med. De har mange charmerende lyde og kan også finde på at hyle højt hvis de forventer mad.

Vi har selv to vinterhvide dværghamstere og de fylder minimalt, er meget billige i drift og oplever ingen lugtgener også selvom det er to hanner. De går i hvert deres bur da det er hanner, men hvad angår dværghamstere kan man godt have to hunner sammen hvis de går sammen fra små af. De er sjove at kigge på og man kan indrette deres bur med løbehjul, tunneller, klatrevægge mv og de er meget venlige og smukke dyr. Dog bliver de kun omkring 2 år.

Guldhamstere er noget større og hanner kan godt afgive en ret kraftig lugt og her skal også hunner altid gå alene. Men de er også super søde kæledyr. Vi har haft en han engang og han var simpelthen så charmerende.

Anmeld

9. januar 2014

Kay

DianaM skriver:

Enig i at marsvin kunne være en mulighed, det skal dog betænkes at marsvin er flokdyr og at mennesket ikke tæller som flok. Derfor er det bedst for marsvin at være to sammen (to hanner eller to hunner). Derudover laver marsvin jo en del lyde, som mange synes er hyggelige, medens andre synes det er belastende, så det skal man jo være klar over.

En anden mulighed er kanin. Kender mange som har kanin i lejlughed, hvor den nærmest bor frit, men med sit bur som base, hvor den har sit toilet, foder, vand og soveplads. Men det kan så tage lidt træning at få den renlig, ligesom med en hund.

Vi har både kaniner og marsvin, dog ikke i lejlighed.

Vi bor ikke i lejlighed men i et lille rækkehus med have... Er det sådan at en kanin kan bo ude om sommeren og inde om vinteren?

Anmeld

9. januar 2014

Kay

Wampires skriver:

Hamster

Fylder ikke særlig meget...

Hvis I får et guldhamster lever de op til 4 år, og når de først er tamme så glemmer de dig ikke selvom du ikke lige har fat i dem hver eneste dag...

har selv haft både guldhamster og dværghamster

Hvis du får interesse for at læse og lære om hamstere så vil jeg klart anbefale Dansk hamsterforenings hjemmeside:

www.Hamsterland.dk

Der er både forums man kan melde sig ind på uden at være medlem af foreningen og de har masser af informationer på forsiden

Er der ikke noget om at de er meget vågne om natten og larmer?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.