Over tid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2014

CroQuis

SjeBets skriver:

jeg fik tilbudet om igangsætning 41+3 men frabad mig det, de tjekkede hvordan baby havde det og så fik vi en ny tid som var 41+5 til endnu et tjek, da jeg var meget klar omkring at jeg ønskede ikke igangsætning pga tidligere igangsætning hvor jeg blev overstimuleret, fik vestort og har i dag et hjerneskadet barn, om det er pga igangsætningen ved jeg ikke, men ville ikke tage den chance.

men jeg gik selv igang 41+4 og fødte 41+5

Ja så forstår jeg godt at man ikke lige vælger igangsættelse igen.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2014

BigHope13

CroQuis skriver:

Spurgte faktisk ved mit besøg hos jm her i uge 36 om ikke de havde en folder på hvad vi skulle have med på hospitalet, og det havde de, men jeg skulle bare have det med som vi skulle hjem i 

Men skal til sidste jm samtale 39+1 så kan være jeg får en der 

Jeg havde faktisk pakket ekstra tøj til både mig og den lille. Men da jeg først blev indlagt på fødegangen kom jeg jo sygehusets tøj, og det havde jeg så de 3 dage vi var indlagt. Thor havde kun sygehusets tøj på indtil vi skulle hjem, så der var slet ikke behov for alt det ekstra.

Du kan også læse om de forskellige ting inde på sygehus sønderjyllands hjemmeside. det er det samme som de foldere man får udleveret.

http://sygehussonderjylland.dk/wm356982 her står der feks hvad man kan/skal tage med til fødslen. dog er der drikkevarer /frugt og mad til dig på afdelingen så ingen grund til at slæbe det med

Anmeld

5. januar 2014

Lauer

CroQuis skriver:

Nå, det har jeg intet hørt om 

Vores barn er også lavet via icsi... 

Men generelt har jeg forstået at Sønderborg sygehus, ikke "gør så meget ekstra ved kunstige befrugtninger".. 

Har fx spurgt jm om ektra scanninger og vækstscanninger, da jeg har hørt fra andre at de skal til ektra scanninger/undersøgelser pga behandling for barnløshed... Men dertil har hun så bare svaret "ja det er rigtigt nogle sygehuse gør det, men det gør vi ikje her i Sønderborg"

Det behøver du nu ikke finde dig i, jeg bor også i en region hvor de ikke har den store erfaring med fertilitetsbehandling - vi insisterede på at få en kontrolscanning her til slut (fik jeg i torsdags), og er lovet igangsættelse efter max 1 uge.. det er sgu mit barn, og mig der bærer rundt på ham, og det er mig der er bekymret - vi er ikke kommet let til den her graviditet, og det skal ikke bagatelliseres bare fordi man bor i en region, hvor de aner bjælde om reagensglas børn - så må de jo "opdateres" så der ikke er nogle der bliver ladt tilbage med bekymringerne Jeg sagde det lige ud til min JM - i andre regioner (f.eks. KBH og Odense) har de stor erfaring med reagensglas børn, og ved at de er mere skrøbelige, og derfor har de større fokus på dem... det kan man da ikke bare se igennem fingrene med, fordi man ikke har mere erfaring..

Hvis du er bekymret, så må du gerne banke i bordet!

Kram til dig

Anmeld

5. januar 2014

CroQuis

Lauer skriver:

Det behøver du nu ikke finde dig i, jeg bor også i en region hvor de ikke har den store erfaring med fertilitetsbehandling - vi insisterede på at få en kontrolscanning her til slut (fik jeg i torsdags), og er lovet igangsættelse efter max 1 uge.. det er sgu mit barn, og mig der bærer rundt på ham, og det er mig der er bekymret - vi er ikke kommet let til den her graviditet, og det skal ikke bagatelliseres bare fordi man bor i en region, hvor de aner bjælde om reagensglas børn - så må de jo "opdateres" så der ikke er nogle der bliver ladt tilbage med bekymringerne Jeg sagde det lige ud til min JM - i andre regioner (f.eks. KBH og Odense) har de stor erfaring med reagensglas børn, og ved at de er mere skrøbelige, og derfor har de større fokus på dem... det kan man da ikke bare se igennem fingrene med, fordi man ikke har mere erfaring..

Hvis du er bekymret, så må du gerne banke i bordet!

Kram til dig

Uha, jeg skulle vidst have haft læst noget mere om emnet..

Var faktisk ikke klar over at isci børn var mere skrøbelige.. 

Men nu blev vores barn også lavet i Odense og skal fødes i Sønderborg, så det er jo en helt anden region.. 

Men tak for dit svar, vil lige se om ikke jeg kan finde mere om det.. 

Anmeld

5. januar 2014

Lauer

CroQuis skriver:

Uha, jeg skulle vidst have haft læst noget mere om emnet..

Var faktisk ikke klar over at isci børn var mere skrøbelige.. 

Men nu blev vores barn også lavet i Odense og skal fødes i Sønderborg, så det er jo en helt anden region.. 

Men tak for dit svar, vil lige se om ikke jeg kan finde mere om det.. 

Her er bebs også lavet i Odense - og skal fødes i Esbjerg

Ønsker dig en fantastisk fødsel!

Anmeld

5. januar 2014

CroQuis

Lauer skriver:

Her er bebs også lavet i Odense - og skal fødes i Esbjerg

Ønsker dig en fantastisk fødsel!

Tak og i lige måde 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. januar 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
CroQuis skriver:

Hvor lang tid får man normalt "lov" til at gå over tid?

Så vidt jeg forstod på min JM, ville jeg skulle til samtale uge 41+0 vedr. tilbud om igangsættelse, hvis jeg ikke havde født til den tid.. 

Men altså hvor lang tid får man lov at gå over tid, for man kan da ikke bare blive ved med at gå til uge 42-43?

Synes også jeg på et tidspunkt har læst at dødeligheden blandt spædbørn stiger ved fødsel imellem uge 41 og 42? Passer det?

I Sønderborg går du max 10 dage over :-)

//Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.