Over tid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.336 visninger
36 svar
14 synes godt om
3. januar 2014

CroQuis

Hvor lang tid får man normalt "lov" til at gå over tid?

Så vidt jeg forstod på min JM, ville jeg skulle til samtale uge 41+0 vedr. tilbud om igangsættelse, hvis jeg ikke havde født til den tid.. 

Men altså hvor lang tid får man lov at gå over tid, for man kan da ikke bare blive ved med at gå til uge 42-43?

Synes også jeg på et tidspunkt har læst at dødeligheden blandt spædbørn stiger ved fødsel imellem uge 41 og 42? Passer det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2014

Papillon

På Herlev Hospitals hjemmeside står der, at igangsættelse sker senest 41+5 eller 41+6, ved mindre andet er vurderet (fx i forbindelse med overvægt eller graviditetsdiabetes). Så mon ikke det er nogenlunde det samme alle steder?

Anmeld

3. januar 2014

CroQuis

Papillon skriver:

På Herlev Hospitals hjemmeside står der, at igangsættelse sker senest 41+5 eller 41+6, ved mindre andet er vurderet (fx i forbindelse med overvægt eller graviditetsdiabetes). Så mon ikke det er nogenlunde det samme alle steder?

Jo det kunne jeg da godt forestille mig 

Anmeld

3. januar 2014

M (:

CroQuis skriver:

Så vidt jeg forstod på min JM, ville jeg skulle til samtale uge 41+0 vedr. tilbud om igangsættelse, hvis jeg ikke havde født til den tid.. 

Men altså hvor lang tid får man lov at gå over tid, for man kan da ikke bare blive ved med at gå til uge 42-43?

Synes også jeg på et tidspunkt har læst at dødeligheden blandt spædbørn stiger ved fødsel imellem uge 41 og 42? Passer det?

Normalt tilbydes man igangsættelse omkring 10 dage over termin. MEN det er kun et tilbud. Hvis baby har det godt derinde (og man følger sine ekstra overtidskontroller) så kan man i princippet være gravid indtil baby selv vælger at komme; dvs også til uge 42-43. 

(Min mor fødte i '90 en pige 11/9 og havde termin 16/8. Fødslen gik spontant i gang.  

Hun fødte derefter en dreng i '92 15/5 med termin 18/4. Hun blev sat i gang (!!!), da der ikke var mere fostervand.)

Anmeld

3. januar 2014

CroQuis

M (: skriver:

Normalt tilbydes man igangsættelse omkring 10 dage over termin. MEN det er kun et tilbud. Hvis baby har det godt derinde (og man følger sine ekstra overtidskontroller) så kan man i princippet være gravid indtil baby selv vælger at komme; dvs også til uge 42-43. 

(Min mor fødte i '90 en pige 11/9 og havde termin 16/8. Fødslen gik spontant i gang.  

Hun fødte derefter en dreng i '92 15/5 med termin 18/4. Hun blev sat i gang (!!!), da der ikke var mere fostervand.)

Okay det er alligevel et godt stykke over termin... 

Men ja, babyen kommer vel når den er klar 

Anmeld

3. januar 2014

De3Guldklumper

CroQuis skriver:

Normalen er vist til maks 42+0 men synes jeg høre flere og flere fortælle at de sættes i gang før.

Jeg skal føde i Horsens og sættes senest i gang 41+3

Anmeld

4. januar 2014

BigHope13

CroQuis skriver:

Kan se på din profil at du skal føde i sønderborg. der har jeg også født
Så skal du ind til en overbårenheds undersøgelse når du er 41+0 , hvilket du selv skal ringe og bestille tid til. der bliver du og den lille så undersøgt. og hvis det er muligt bliver du tilbudt en hindeløsning.
Og så får du en tid med hjem til igangsættelse 41+3

Tror jeg har skrevet det til dig en gang før, men vi lige nævne det igen at det er et dejligt sted at føde, alle de forskellige jordemødre og læger jeg var igennem var Såå rare og venlige

Anmeld

4. januar 2014

BigHope13

BigHope13 skriver:

Kan se på din profil at du skal føde i sønderborg. der har jeg også født
Så skal du ind til en overbårenheds undersøgelse når du er 41+0 , hvilket du selv skal ringe og bestille tid til. der bliver du og den lille så undersøgt. og hvis det er muligt bliver du tilbudt en hindeløsning.
Og så får du en tid med hjem til igangsættelse 41+3

Tror jeg har skrevet det til dig en gang før, men vi lige nævne det igen at det er et dejligt sted at føde, alle de forskellige jordemødre og læger jeg var igennem var Såå rare og venlige

Og ja det selvfølgelig frivilligt om du bliver sat igang. Hvis du og den lille har det godt så skader det ikke at vente. Men jeg var nu bare så træt af at være gravid og utålmodig at jeg være ville igang

Anmeld

4. januar 2014

lineog4

I mange lande sætter man i gang senest 41 fordi der er sammenlignende studier der viser et fald i spædbanrsdødeligheden ved ikke at gå længere. Grunden er at moderkagen er designet til ikke at holde længere og vil begynde at fungere dårligere efter... Men det jo langt fra ved alle, plus termin jo ikke er en eksakt dato (mener det er i england hvor de ikke operere med termins dato men terminsuger).

Her i Roskilde sætter de først i gang når du er næsten fulde 42 uger. Men da jeg skulle have nummer 4 og havde samtale med fødselslæge og forklarede jeg ikke som ved sidste graviditet kunne klare at skulle ringe op og debattere min psyke og ønsket om igangsættelse (eller rettere så neget fik jeg aldrig sagt det var min forberedte tale men han gav mimret med det samme), så fik jeg en tid til igangsættelse præcis 41+0 for det vandet sikreste (hvorfor de så ikke er sådan for alle forstår jeg ikke).

Anmeld

4. januar 2014

AnthonsMor

Dobbelt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.