Over tid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2014

AnthonsMor

CroQuis skriver:

Hvor lang tid får man normalt "lov" til at gå over tid?

Så vidt jeg forstod på min JM, ville jeg skulle til samtale uge 41+0 vedr. tilbud om igangsættelse, hvis jeg ikke havde født til den tid.. 

Men altså hvor lang tid får man lov at gå over tid, for man kan da ikke bare blive ved med at gå til uge 42-43?

Synes også jeg på et tidspunkt har læst at dødeligheden blandt spædbørn stiger ved fødsel imellem uge 41 og 42? Passer det?

Her i Viborg får man en 'over tid' samtale med henblik på igangsættelse,  hvis det er hensigtsmæssigt at gøre det, 41+0 ca., også ses der på hvilken metode der skal anvendes ellet om man skal vente.. Jeg fik af vide, at man på 'mit' sygehus ikke fik lov til at gå over 42+0, medmindre der var grund til det, fordi det er noget med, at moderkagens funktion falder i takt med at man går over tid..

Håber det var svar nok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2014

MomInTheMaking

CroQuis skriver:

Så vidt jeg forstod på min JM, ville jeg skulle til samtale uge 41+0 vedr. tilbud om igangsættelse, hvis jeg ikke havde født til den tid.. 

Men altså hvor lang tid får man lov at gå over tid, for man kan da ikke bare blive ved med at gå til uge 42-43?

Synes også jeg på et tidspunkt har læst at dødeligheden blandt spædbørn stiger ved fødsel imellem uge 41 og 42? Passer det?

Jeg blev sat igang 42+0 og fødte 42+1. XD og 14 dage over er vidst standard i Viborg.

Anmeld

4. januar 2014

CroQuis

BigHope13 skriver:

Kan se på din profil at du skal føde i sønderborg. der har jeg også født
Så skal du ind til en overbårenheds undersøgelse når du er 41+0 , hvilket du selv skal ringe og bestille tid til. der bliver du og den lille så undersøgt. og hvis det er muligt bliver du tilbudt en hindeløsning.
Og så får du en tid med hjem til igangsættelse 41+3

Tror jeg har skrevet det til dig en gang før, men vi lige nævne det igen at det er et dejligt sted at føde, alle de forskellige jordemødre og læger jeg var igennem var Såå rare og venlige

Okay, det er da rart at vide.. 

Var faktisk ikke klar over at jeg selv skulle ringe og bestille den tid.. Gør man bare det dagen før eller?? 

Ja du har sagt før at det er et godt sted at føde, så det er jeg glad for at høre 

Anmeld

4. januar 2014

CroQuis

lineog4 skriver:

I mange lande sætter man i gang senest 41 fordi der er sammenlignende studier der viser et fald i spædbanrsdødeligheden ved ikke at gå længere. Grunden er at moderkagen er designet til ikke at holde længere og vil begynde at fungere dårligere efter... Men det jo langt fra ved alle, plus termin jo ikke er en eksakt dato (mener det er i england hvor de ikke operere med termins dato men terminsuger).

Her i Roskilde sætter de først i gang når du er næsten fulde 42 uger. Men da jeg skulle have nummer 4 og havde samtale med fødselslæge og forklarede jeg ikke som ved sidste graviditet kunne klare at skulle ringe op og debattere min psyke og ønsket om igangsættelse (eller rettere så neget fik jeg aldrig sagt det var min forberedte tale men han gav mimret med det samme), så fik jeg en tid til igangsættelse præcis 41+0 for det vandet sikreste (hvorfor de så ikke er sådan for alle forstår jeg ikke).

Okay, så var det ikke helt forkert det jeg har hørt.. 

Men kan man godt "bare" bede om at blive sat igang senes 41+0, eller skal man have en meget god grund, som fx ved kejsersnit??

Anmeld

4. januar 2014

CroQuis

AnthonsMor skriver:

Her i Viborg får man en 'over tid' samtale med henblik på igangsættelse,  hvis det er hensigtsmæssigt at gøre det, 41+0 ca., også ses der på hvilken metode der skal anvendes ellet om man skal vente.. Jeg fik af vide, at man på 'mit' sygehus ikke fik lov til at gå over 42+0, medmindre der var grund til det, fordi det er noget med, at moderkagens funktion falder i takt med at man går over tid..

Håber det var svar nok

Okay, tak for svar.. 

Det lyder til at det er meget generelt at man får en samtale 41+0 hvis der ikke er sket noget 

Anmeld

4. januar 2014

CroQuis

Mom In The Making skriver:

Jeg blev sat igang 42+0 og fødte 42+1. XD og 14 dage over er vidst standard i Viborg.

Var du ikke lidt utålmodig til sidst?? 

Anmeld

4. januar 2014

M &.I

min termin skulle være mellem 11 og 16 juni men gik 14 dag ca over tid.  og fik kejsersnit da mit barn var i farer...   han vill kunne dø hvis jeg født ham. men desværre åbne jeg kun 2 cm . men det meget vigtigt at ringe til hospitalet for sikkeredsskyld. 

Anmeld

4. januar 2014

CroQuis

I.M skriver:

min termin skulle være mellem 11 og 16 juni men gik 14 dag ca over tid.  og fik kejsersnit da mit barn var i farer...   han vill kunne dø hvis jeg født ham. men desværre åbne jeg kun 2 cm . men det meget vigtigt at ringe til hospitalet for sikkeredsskyld. 

Puha, godt kan kom ud i live så 

Anmeld

4. januar 2014

M &.I

CroQuis skriver:

Puha, godt kan kom ud i live så 

ja men han kunne ikke trække vejret og de tog ham fra mig i ca to timer for at fjerne forsteevand og at hjælpe ham med at trække vejret jeg var så ked af det. men heldigvis var han sund og rask dreng han er velskab dreng idag er han 18 mdr fræk aktiv dygtigt og han udvikler hurtigt og følge altid med når voksen snakker.  så piger hold øje med jeres termin hvis i gå overtid ring til hospitalet så undersøge de.  

Anmeld

4. januar 2014

AnthonsMor

CroQuis skriver:

Okay, tak for svar.. 

Det lyder til at det er meget generelt at man får en samtale 41+0 hvis der ikke er sket noget 

Ja deromkring.. Men de fleste steder hedder det at man senest bliver sat i gang 41+5 eller 41+6, mener jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.