Over tid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2014

BigHope13

CroQuis skriver:

Okay, det er da rart at vide.. 

Var faktisk ikke klar over at jeg selv skulle ringe og bestille den tid.. Gør man bare det dagen før eller?? 

Ja du har sagt før at det er et godt sted at føde, så det er jeg glad for at høre 

Jeg fik en folder med hjem fra jordemoderen ved mit sidste besøg hos hende, Og deri står der hvornår og hvor man skal ringe hen osv regner jeg også med du får når nu det er samme sygehus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2014

Lauer

CroQuis skriver:

Hvor lang tid får man normalt "lov" til at gå over tid?

Så vidt jeg forstod på min JM, ville jeg skulle til samtale uge 41+0 vedr. tilbud om igangsættelse, hvis jeg ikke havde født til den tid.. 

Men altså hvor lang tid får man lov at gå over tid, for man kan da ikke bare blive ved med at gå til uge 42-43?

Synes også jeg på et tidspunkt har læst at dødeligheden blandt spædbørn stiger ved fødsel imellem uge 41 og 42? Passer det?

Jeg har fået lovning på, at jeg får lov at gå max en uge over tid - og det er fordi han er IVF barn, de er mere skrøbelige.. Måske du lige skulle have en snak med JM og minde hende om det?

Anmeld

4. januar 2014

lineog4

CroQuis skriver:

Okay, så var det ikke helt forkert det jeg har hørt.. 

Men kan man godt "bare" bede om at blive sat igang senes 41+0, eller skal man have en meget god grund, som fx ved kejsersnit??

Jeg ved ikke om man "bare" kan, men man kan da forsøge med begrundelse i der er en del sammenlignet forskning der viser det er mest sikkert... 

Anmeld

4. januar 2014

SjeBets

jeg fik tilbudet om igangsætning 41+3 men frabad mig det, de tjekkede hvordan baby havde det og så fik vi en ny tid som var 41+5 til endnu et tjek, da jeg var meget klar omkring at jeg ønskede ikke igangsætning pga tidligere igangsætning hvor jeg blev overstimuleret, fik vestort og har i dag et hjerneskadet barn, om det er pga igangsætningen ved jeg ikke, men ville ikke tage den chance.

men jeg gik selv igang 41+4 og fødte 41+5

Anmeld

4. januar 2014

MomInTheMaking

CroQuis skriver:

Var du ikke lidt utålmodig til sidst?? 

Haha ja det kan man vidst godt sige.

Anmeld

4. januar 2014

JH12

På Randers sygehus er det 41+3

Anmeld

4. januar 2014

CroQuis

I.M skriver:

ja men han kunne ikke trække vejret og de tog ham fra mig i ca to timer for at fjerne forsteevand og at hjælpe ham med at trække vejret jeg var så ked af det. men heldigvis var han sund og rask dreng han er velskab dreng idag er han 18 mdr fræk aktiv dygtigt og han udvikler hurtigt og følge altid med når voksen snakker.  så piger hold øje med jeres termin hvis i gå overtid ring til hospitalet så undersøge de.  

Føj en frygtelig oplevelse! 

Men er glad for at høre at han er sund og rask 

Anmeld

4. januar 2014

CroQuis

Jeg fik en folder med hjem fra jordemoderen ved mit sidste besøg hos hende, Og deri står der hvornår og hvor man skal ringe hen osv regner jeg også med du får når nu det er samme sygehus

Spurgte faktisk ved mit besøg hos jm her i uge 36 om ikke de havde en folder på hvad vi skulle have med på hospitalet, og det havde de, men jeg skulle bare have det med som vi skulle hjem i 

Men skal til sidste jm samtale 39+1 så kan være jeg får en der 

Anmeld

4. januar 2014

CroQuis

Lauer skriver:

Jeg har fået lovning på, at jeg får lov at gå max en uge over tid - og det er fordi han er IVF barn, de er mere skrøbelige.. Måske du lige skulle have en snak med JM og minde hende om det?

Nå, det har jeg intet hørt om 

Vores barn er også lavet via icsi... 

Men generelt har jeg forstået at Sønderborg sygehus, ikke "gør så meget ekstra ved kunstige befrugtninger".. 

Har fx spurgt jm om ektra scanninger og vækstscanninger, da jeg har hørt fra andre at de skal til ektra scanninger/undersøgelser pga behandling for barnløshed... Men dertil har hun så bare svaret "ja det er rigtigt nogle sygehuse gør det, men det gør vi ikje her i Sønderborg"

Anmeld

4. januar 2014

CroQuis

lineog4 skriver:

Jeg ved ikke om man "bare" kan, men man kan da forsøge med begrundelse i der er en del sammenlignet forskning der viser det er mest sikkert... 

Ja det kan man altid 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.