Vælge navn før fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2013

SjeBets

Ciss skriver:

Vi havde meget vanskeligt ved at blive enige om navn til Lillebror.

Da vi endelig var enige, og alt var fyldt ud, sendt ind og offentlig, så begyndte jeg at tvivle alligevel. - Men det gik over igen. Jeg tror, det var fordi, da det først skete, gik det stærkt, og det er jo en stor beslutning. Jeg vil ikke sige, at jeg måtte vende mig til det. Det var mere det, at jeg lige havde behov for at blive sikker på, at jeg havde valgt rigtig - og det havde jeg heldigvis.

Det kan jo være, du bare skal give det nogle dage til og prøve at bruge navnet aktivt. Så ser du, hvilken vej det går, om du får det bedre eller værre med at bruge det. Navnet er jo vigtigt, og skulle det være forkert, så kan det faktisk rettes på.

Det er jo det, jeg har været så sikker på at det her var navnet, men nu hun faktisk heddet det så føles det bare lidt forkert, og kom til at tænke på om jeg skulle have taget hendes kælenavn i stedet for ... arrg og ja navne er jo nemlig ret vigtigt for alle både os og hende i fremtiden ... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2013

SjeBets

modesty skriver:

Ja, du kan sagtens ændre det.

Så må jeg hellere gå i tænkeboksen... uh det er svært med de navne synes jeg ... 

Anmeld

28. december 2013

Ciss

Wimmie skriver:

Vi valgte navnet tidligt i min graviditet sidste gang og hun har aldrig kunne hedde andet 

Jeg ved at der er forskellige meninger, men jeg har altid synes at man ligner sit navn -personligt har jeg aldrig kunne se at en nyfødt skulle ligne et specielt navn 

Denne gang har hun ikke et navn endnu selvom der kun er 5-6 uger til termin - det piner mig lidt, men vi har bare ikke fundet navnet 

Jeg har aldrig klaret at se, om andres babyer passer til det ene eller det andet navn - men med mine egne har jeg haft meget klare ideer om, hvilke navne, som har passet eller særlig IKKE passet, når jeg har set dem og lært dem at kende. Sikkert instinkter og hormoner, men det kan opleves meget stærkt.

Jeg har en veninde, som har en datter, som hedder Karolin som navn nr to. Det var ikke planlagt, men da hun lå med hende i armene efter en hård fødsel, faldt navnet hende ind, og hun forelskede sig helt i det, fordi det rimer på "fin". Så det skulle det bare være.

Anmeld

28. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg synes helt små nyfødte ligner hvad som helst for det meste hehe. Vi Tænkte mest på at navnet ikke skulle have en særlig association for et bestemt udseende. fx er Emil i mit hoved en lille lyshåret dreng, sofie er en lille "fin" pige og i den dur. 

For os var det vigtigt at navnet kunne du til alle typer og ikke mindst i alle aldre

vores var Iøvrigt navngivet fra md scanningen hvor vi fik kønnet a vide og han har aldrig kunnet hedde andet.

Anmeld

28. december 2013

Papillon

Tak for alle de gode svar Jeg overkommer ikke lige at svare alle privat, men det er skønt at høre så mange meninger og erfaringer!

Anmeld

28. december 2013

MortilElias2010

Hvordan har I det med det? Har I selv gjort det? Eller er det en helt tosset tanke for jer?

Vi har været meget hurtige til at blive enige om navnet, men jeg har det alligevel lidt underligt med at bruge det allerede nu. Vil bare høre, om der er nogen, der kan følge mig, og hvad I selv har gjort

For os kunne det ikke være anderledes, kaldte Elias Spunk indtil vi fandt ud af at Spunken blev en dreng og dernæst kom så navnet Elias. Men det er som om han altid har skulle hedde det  Navnet blev valgt ud fra hvad der klingede med efternavnet og hvordan det ville lyde til en fremtidig jobsamtale  

Anmeld

28. december 2013

Krussedulle

Papillon skriver:

Hvordan har I det med det? Har I selv gjort det? Eller er det en helt tosset tanke for jer?

Vi har været meget hurtige til at blive enige om navnet, men jeg har det alligevel lidt underligt med at bruge det allerede nu. Vil bare høre, om der er nogen, der kan følge mig, og hvad I selv har gjort

Mine 3 unger har både for for- og mellemnavn, imens de lå i maven

Heldigvis har navnene passet til børnene

Anmeld

28. december 2013

et-ønske

Min ex og jeg havde besluttet at hun skulle hedde Ida-Marie men det passede på ingen måde, så hun blev til en Freya

Anmeld

28. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har altid i sjov sagt, at hvis jeg fik en pige sku hun hedde thea, efter min mormor. 

Kærsten havde så en helt anden mening om den sag, da han syntes min fantastiske mormor var lidt af en " heks " ( kærlig ment! ) vi havde så en liste der blev kortet ned til 4 navne, og thea stod på den i protest ( min veninde havde skrevet det på ) 

Da så thea blev født 6 uger før tid, var vi stadig ik blevet enig om et navn, og hun var næsten en uge gammel, før kærsten kom og sagde at han altså syntes at hun sku hedde thea, for hun lignede en gammel rynket dame

Med alberte havde vi et par forslag, som vi gik og overvejde, men da hun blev født, lignede hun overhovedet ik nogen af de navne vi havde på parpir. Alberte fik først sit navn da hun var 3 dage gammel, og kærsten havde lagt og kiggede på hende i flere timer, og pludselig kom han på alberte! 

Ih en rodet historie, håber du ka finde rundt i den! Vh stine

Anmeld

28. december 2013

BigHope13

Papillon skriver:

Tror jeg var ca 9 uger henne da vi snakkede lidt navne, men vi kom kun til drengenavne og vi var begge enige om det først navn som min kæreste foreslog . Så der var vi sikre på at hvis det blev en dreng skulle han hedde Thor. Og så kom vi aldrig videre med pigenavne snakken for 15+2 var vi til kønsscanning , og sørme om det ikke var en bette Thor der lagde derinde

Før jeg blev gravid synes jeg det var lidt mærkeligt både at folk ville kende kønnet, men så også allerede havde et navn inden de havde mødt deres lille baby. men alle de tanker blev vendt da jeg så endelig selv stod i situationen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.