Vælge navn før fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.687 visninger
37 svar
5 synes godt om
28. december 2013

Papillon

Hvordan har I det med det? Har I selv gjort det? Eller er det en helt tosset tanke for jer?

Vi har været meget hurtige til at blive enige om navnet, men jeg har det alligevel lidt underligt med at bruge det allerede nu. Vil bare høre, om der er nogen, der kan følge mig, og hvad I selv har gjort

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2013

MomInTheMaking

Papillon skriver:

Hvordan har I det med det? Har I selv gjort det? Eller er det en helt tosset tanke for jer?

Vi har været meget hurtige til at blive enige om navnet, men jeg har det alligevel lidt underligt med at bruge det allerede nu. Vil bare høre, om der er nogen, der kan følge mig, og hvad I selv har gjort

Penny hed Penny ca. 3-4 år før hun overhovedet blev undfanget. synes ikke der er noget mærkeligt over det, hvis man synes noget andet er bedre når de er kommet ud, så ændre man det jo bare. Hun blev så slet ikke kaldt Penny de første 6 måneder, men alt muligt andet..

Anmeld

28. december 2013

Hullabullabulla

Papillon skriver:

Ja vi valgte navn da vi fik kønnet af vide, men vi brugte ikke navnet mens han lå i maven , der var det stadig bare bebs

Anmeld

28. december 2013

Nadia&Daniel

Papillon skriver:

Vi havde nogle navne på listen - men intet var besluttet og GODT for det Vi havde:

Clara
Sofie (efter min søster Sophie)
Clara-Sofie

Men da vores datter kom til verden - var hun SLET ikke en Clara, Sofie eller Clara-Sofie

Jeg forsøgte meget at sige navnene højt om hende, men INTET passede, lige meget hvor meget jeg forsøgte.
Så 5 dage efter hun kom til verden, sagde vi LAURA højt, og det var lige hende

Anmeld

28. december 2013

Lykke:)

Papillon skriver:

Julius hed Julius fra vi vidste det ikke var en Filuka
Nu hedder han næsten aldrig Julius - kun når jeg er træt, kl. er lort og han har KÆMPE øjne Han bliver kaldt alt muligt nu, Julle, Jule-Bule, Mulle, Umulius, Pildskadde (han ligger som en skildpadde og jeg kunne ikke sige skildpadde som lille, så det blev til pildskadde)

Anmeld

28. december 2013

Kløver

Med den første valgte vi navn efter fødslen, havde et primært og et par alternativer, med nr 2 begyndte hele familien at kalde set primære navn i graviditeten og efter fødslen og så kunne hun jo ikke hedde andet

Anmeld

28. december 2013

Mamalou

Villads hed Felix indtil han kom til verden. Vi var enige om navnet Villads i lang tid inden fødslen, men særligt min familie kaldte ham Felix, da det oprindelig var mit favoritnavn. Det gjorde de kun i sjov Den der med, at barnet ikke ligner et bestemt navn, kender jeg ikke til. Villads var bare en Villads, og kunne for den sags skyld også have været en Felix

Vh. Louise

Anmeld

28. december 2013

Ciss

Da vi ventede Storesøster, bestemte vi os for et sansynligt navn i løbet af graviditeten - men vi havde to andre på en reserveliste, og det var vores hemmelighed, indtil vi havde set hende og bestemt os endeligt, at det var det navn, som passede til hende.

Den anden gang klarede vi slet ikke at blive enige om noget, før Lillebror var flere uger - men havde vi klaret det, havde vi helt sikkert gjort det på samme måde.

Jeg har aldrig været komfortabel med at bruge navnet på babyen i maven. I den periode har jeg brugt kælenavne. - Men så er jeg heller ikke komfortabel med at snakke til maven og synge for den osv.

Gør det, du er komfortabel med. Der er jo ingen regel på dette område, at det er noget man BØR gøre.

Anmeld

28. december 2013

marie_jon

Papillon skriver:

Ork... Vi valgte navnet (Johannes) 1 år før jeg blev gravid. Vi har været vilde med det navn længe før vi fik min søn. I dag hedder han selvfølgelig Johannes:-) Jeg respekterer fuldt ud at man gerne vil vente med et navn, til den lille er født. Men jeg mener bestemt at det er lige så fint at vælge navnet før. Det synes jeg er rigtig fint

Anmeld

28. december 2013

lineog4

Med de to første kendte vi ikke kønnet så det gav sig selv  Med nummer 3 hed han Liam også inde i maven og var aldrig i tvivl om det var det han skulle hedde. Med nummer 4 kunne jeg slet ikke forlige med nogen navne så til trods for han var navngivet rimelig hurtigt, hed han lillebror, sveske, skat og så videre for mig til han var over 1 år....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.