Vælge navn før fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2013

modesty

Papillon skriver:

Hvordan har I det med det? Har I selv gjort det? Eller er det en helt tosset tanke for jer?

Vi har været meget hurtige til at blive enige om navnet, men jeg har det alligevel lidt underligt med at bruge det allerede nu. Vil bare høre, om der er nogen, der kan følge mig, og hvad I selv har gjort

Jeg kunne slet ikke forlige mig med tanken om at give et navn til et menneske jeg ikke havde set. Så vi havde en del muligheder i spil inden vores søn blev født. Da han så blev født, syntes vi ikke at nogle af mulighederne passede til ham.

Han var 6 uger før vi fandt det helt perfekte navn. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2013

SjeBets

Vi havde snakket navne men ikke kommet frem til noget endeligt hverken med den første , anden eller den sidste nye

Nr. et blev opkaldt efter jordmoderen da vi slet ikke kunne blive enige. 

Nr.2 fik navn efter en jeg gik på efterskole med, 2 dage efter fødsel

Nr.3 der havde jeg et ønske om at opkalde hende efter mine bedste som døde den dag jeg fik min termin, som sjovt nok var min bedstemors fødseldag, men ikke noget der var bestemt da jeg ville være sikker på hun kunne bære navnet, og sikker på at hun nu var en hun. HUn er nu opkaldt efter min bedste, men er faktisk her nu blevet lidt i tvivl om det nu var det jeg ville kalde hende :/ ikke så godt ... hun er 20 dage gammel og alle har fået navnet øv øv for mig 

Anmeld

28. december 2013

TNBC

Papillon skriver:

Hvordan har I det med det? Har I selv gjort det? Eller er det en helt tosset tanke for jer?

Vi har været meget hurtige til at blive enige om navnet, men jeg har det alligevel lidt underligt med at bruge det allerede nu. Vil bare høre, om der er nogen, der kan følge mig, og hvad I selv har gjort

Jeg har allerede de navne jeg gerne vil have mine børn skal hedde og jeg er ikke gravid endnu

Anmeld

28. december 2013

modesty

SjeBets skriver:

Vi havde snakket navne men ikke kommet frem til noget endeligt hverken med den første , anden eller den sidste nye

Nr. et blev opkaldt efter jordmoderen da vi slet ikke kunne blive enige. 

Nr.2 fik navn efter en jeg gik på efterskole med, 2 dage efter fødsel

Nr.3 der havde jeg et ønske om at opkalde hende efter mine bedste som døde den dag jeg fik min termin, som sjovt nok var min bedstemors fødseldag, men ikke noget der var bestemt da jeg ville være sikker på hun kunne bære navnet, og sikker på at hun nu var en hun. HUn er nu opkaldt efter min bedste, men er faktisk her nu blevet lidt i tvivl om det nu var det jeg ville kalde hende :/ ikke så godt ... hun er 20 dage gammel og alle har fået navnet øv øv for mig 

Du kan da sagtens ændre det alligevel hvis hun kun er 20 dage. 

Anmeld

28. december 2013

SjeBets

modesty skriver:

Du kan da sagtens ændre det alligevel hvis hun kun er 20 dage. 

også når at det er indgivet via den der omsorgs og ansvarserklæring ?   der stod om jeg ville have hendes navn på så jeg skrev det som vi var blevet enige om ... kan være jeg bare skal vende mig til det ... synes jo navnet i sig selv er pænt.. men det var jo min bedstes 

Anmeld

28. december 2013

LinLin

Første gang havde vi et pige- og et drengenavn klar ,da vi ikke vidste hvad det blev (var dog overbevist om at det var en dreng )

Anden gang fik vi kønnet at vide ved scanning i uge 17 og lillebror hed Adam fra da af

Anmeld

28. december 2013

modesty

SjeBets skriver:

også når at det er indgivet via den der omsorgs og ansvarserklæring ?   der stod om jeg ville have hendes navn på så jeg skrev det som vi var blevet enige om ... kan være jeg bare skal vende mig til det ... synes jo navnet i sig selv er pænt.. men det var jo min bedstes 

Ja, du kan sagtens ændre det.

Anmeld

28. december 2013

Karla

Papillon skriver:

Emmalie hed Emmalie fra jeg var 14 uger henne. Det var den dag vi fik kønnet at vide, vi besluttede os for navnet vi havde egentlig snakket om, at fik vi en pige skulle hun hedde Emilie, men da vi fik kønnet at vide, var det bare ikke det rigtige. Så kom vi på Emmalie. Vi havde det sådan, at vi ville vente til efter hun var født med at bestemme det 100 %, men hun hed Emmalie da hun var i maven, og gør hun også nu

Anmeld

28. december 2013

Wimmie

Papillon skriver:

Vi valgte navnet tidligt i min graviditet sidste gang og hun har aldrig kunne hedde andet 

Jeg ved at der er forskellige meninger, men jeg har altid synes at man ligner sit navn -personligt har jeg aldrig kunne se at en nyfødt skulle ligne et specielt navn 

Denne gang har hun ikke et navn endnu selvom der kun er 5-6 uger til termin - det piner mig lidt, men vi har bare ikke fundet navnet 

Anmeld

28. december 2013

Ciss

SjeBets skriver:

Vi havde meget vanskeligt ved at blive enige om navn til Lillebror.

Da vi endelig var enige, og alt var fyldt ud, sendt ind og offentlig, så begyndte jeg at tvivle alligevel. - Men det gik over igen. Jeg tror, det var fordi, da det først skete, gik det stærkt, og det er jo en stor beslutning. Jeg vil ikke sige, at jeg måtte vende mig til det. Det var mere det, at jeg lige havde behov for at blive sikker på, at jeg havde valgt rigtig - og det havde jeg heldigvis.

Det kan jo være, du bare skal give det nogle dage til og prøve at bruge navnet aktivt. Så ser du, hvilken vej det går, om du får det bedre eller værre med at bruge det. Navnet er jo vigtigt, og skulle det være forkert, så kan det faktisk rettes på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.