min datter i pleje.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. december 2013

modesty

Milas14 skriver:

Hvorfor må man ikke ytre sig, bare fordi man ikke deler samme holdning!!!! Man kan jo ikke forvente at alle ser ens på tingene...

Selvfølgelig må man det, men man kan godt formulere sig på en lidt mindre led måde, det ret så sensitive emne og ts' ulykkelige situation taget i betragtning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2013

Moderator

Profilbillede for Moderator

Husk den gode tone, piger! selvom man er uenige skal i holde en en sober tone Og skrive pænt til hinanden. 

Vh Staff

Anmeld

25. december 2013

Marts<3

Anonym skriver:

Hej piger. Det er en længere historie - Men min Datter på 2, har haft behov for særlig kontakt for at kunne udvikle sig, og derfor har mine forældre været inde over som frivillig aflastningsfamilie. Min datter har siden fødsel være fulgt tæt - pga hendes følelsesmæssige kontakt har været behandlingskrævende. Mine forældre har ikke været helt gode til at holde sig til aflastningen - og derfor har hjælpen ikke været tilstrækkelig og kommunen har meddelt de ikke stoler på mine forældre og derfor måtte finde en fast plejefamilie til hende. Mine forældre tilbød være den fulde aflastnings plejefamilie - men blev afslået af kommunen. Begrundelsen er de ikke helt regner med mine forældre ikke ved hvad de går ind til.

Det er taget rigtig hårdt på os alle - for jeg gik selvfølgelig imod hun skulle i pleje, og sagen endte som tvang, og anbringelsen skete hurtig :-(! nu arbejder jeg på at overbevise kommunen om at jeg godt vil samarbejde for at få bedst samvær og overnatnings muligheder med mit barn.

Sagen er at jeg kan se hun har det godt hvor hun er - sover igennem natten og er super glad! det skal siges hun ikke sov igennem hos mig, men var mere utryg og svingende. Men hos mine forældre sov hun ligeledes igennem og havde mere liv i øjnene - men jeg kan jo ikke undgå at blive ked af det :-(  men jeg har indset behovet for støtten er nødvendig. Og, selvom sagen var endt frivillig måtte mine forældre heller ikke havde hende på fuldtid? hvorfor? ved det ikke, for der står hun udvikler sig normalt hos deres samvær - selvom ja, de godt kunne have gået dybere ind i aflastningen !!!

men sagen er at nu prøver jeg være stærk. Tillader mig selv være ked men prøver også være stærk. Synes det er svært at holde modet oppe mere - føle det er det bedste for min datter når min mor græder over det hele tiden :'-(

jeg ved ikke hva jeg skal gøre! stemningen er så nedtrykt at jeg måtte tage hjem og blev uvenner med min mor  - plus min far lå og sov, da jeg var inviteret til spisning :-(

min mor synes fordi det er en tvang er alt noget lort - prøver berolige hende med kommunen vil ændre det om et års tid, til opfølgning i udvalget - men nu skal vi holde aftaler og samarbejde :-(

skal nævnes min søn også er plejebarn pga kontaktsbesvær - har samme behov han har brug for

som jeg ikke evner. Kommunen troed at jeg havde lært at håndtere det følelsesmæssige kontakt da jeg blev gravid igen - men jeg kan ikke lærer det, og derfor kunne se han skulle have hjælp omgående..

han er 8 mdr ..

men vi har iværksat alt for at hjælpe mig, men nu er den sidste også flyttet :-(

puha! nu kan mine følelser ikke mere !!!!

Det lyder ikke som en særlig rar situration du er i:-( Det må være svært. 

Men jeg tillader også at svare, at du skal tag imod al den hjælp du kan få, ikke kun for din egen skyld, men også dine børn. Så i/du i fremtiden kan få et fint forhold til dem. 

Jeg vil hvis jeg var dig holde op med at prøve og tilfredsstille dine forældre så meget. De fik muligheden, men svigtede igen. Både dig og børnene. Lyt til at din datter trives i bedste velgående, og er glad. 

Det er dine børn, og dit ansvar. Så kan din mor blive så sur hun nu vil, men hun skal bakke dig op, og ikke modarbejd dig og kommunen. 

Jeg håber på den bedste for dig og dine børn. 

Anmeld

25. december 2013

Carina:-)

Det er jo derfor kommune siger nej til fast pleje ved dine forældre-

Fordi både du og din søster har problemer.

Tro nu på at kommunen gør det rigtige.

Mit barnebarn er i privat pleje hos os -også pga kontaktproblemer.

Han gik fra at sove 18 timer i døgnet som 1 år gammel,til at vågne op ,gå og være klar i øjnene.

Han udvikler sig eksplosivt,og hans forældre kan heldigvis godt se at det her var det bedste de kunne gøre for deres søn.

Som min svigerdatter sagde for et stykke tid siden-

Alle dømmer mig som en dårlig mor fordi jeg bad dig om at tage ham ,men jeg er for pokker da en god mor når jeg netop kunne se at han skulle have noget mere for at have det godt!

Og hun har så evigt ret.

En god mor kan se udover egne behov,og se hvad der er godt for sit barn-også selv om det kan gøre ondt 

Anmeld

26. december 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Først og fremmest så tror jeg på at kommunen har gjort det rigtige, og du er godt på vej, fordi du selv kan se at du ikke kan magte dem.

Jeg syntes slet ikke at du har nævnt en kæreste eller en mand i dit og børnenes liv, er der sådan en?

Dernæst giver det jo ret god mening at kommune ikke vil bruge dine forældre mere, da det ikke fungerede optimalt med aflastningen og det faktum at deres egne børn ( du og din søster) selv har problemer.

Også tænker jeg, om du mon har overvejet en stærkere form for prævention, så du ikke bliver gravid igen? Du skulle nødigt sætte flere børn i verden, som du ikke kan passe selv, både for børnenes skyld, men også din egen, da det jo nedbryder dig at skulle af med dem igen.?

Anmeld

26. december 2013

L&V

Milas14 skriver:

Hvorfor må man ikke ytre sig, bare fordi man ikke deler samme holdning!!!! Man kan jo ikke forvente at alle ser ens på tingene...

Det er vel lidt den der med at sparke til en der ligger ned.

Og hva ska ts gøre proppe børnene op igen. Nu er situationen sådan også er det jo det man må forholde sig til

Anmeld

27. december 2013

B&J

Sender dig en kæmpe krammer og sige hvor er du en god mor når du søger og får den hjælp din datter har behov for men jeg tror 100% også du trænger til hjælp ud over din kontakt person, syntes du skal finde en god psykolog og jeg kan se en nævnte at din mor skulle med det lyder som en super ide ikke hver gang men ind i mellem tror det vil gøre dig rigtigt godt.

hvis pengene ikke er så store og du ikke kan søge gennem kommunen så snak med din læge så kan du få nedsat noget af prisen gennem din sygsikring

Anmeld

27. december 2013

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
stjernehimmel skriver:

Ja stakkels børn soM det går ud over håber godt nok du beskytter dig frem over, selv det virker til din ansvarlighed ik rækker så langt åbenbart!!    Ja undskylde min ligefrem hed men ja, har ik meget tilover for sådan noget! 

FØJ!! Håber godt nok du sidder med en dårlig smag i munden lige nu!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.