Nytårsaften - hvad skal I spise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2013

B&J

Team Putte skriver:

det lyder som butiksarbejde så er det kun godt du har valgt en dessert der kun bliver bedre af at være lavet dagen før bare vent med at drysse kakao ovenpå til du skal servere den.. Så ser den bedst ud

jep det er det nemlig, og kæresten ssh så det hedder den 31 og den 1 hvor jeg har fri den første.. pyhh stakkels ham men dejligt med arbejde.. og mange tak det vil jeg drysse på, på selve dagen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2013

incognito

Nytårsaften kommer mine forældre og svigerforældre, så vi bliver 6 personer.

Til forret har vi tænkt os at lave nogle små forskellige retter, blandt andet noget bruschetta og blinis. Til hovedret vil vi lave noget roastbeef med bagekartofler, bønner i baconsvøb og sovs samt evt. noget andet tilbehør. Til dessert skal vi have creme caramel, HVIS denne lykkes, når vi skal prøve at lave den i dag

Anmeld

26. december 2013

Patriark

birthee skriver:

Vi skal holde nytår med et par venner, men skal lige finde ud af hvad vi skal spise  Hvad skal I have derude?

Glædelig bagjul 

Vi skal et smut tilbage til 80'erne:

Rejecocktail

Fondue

Æbletærte med is.

Svoger står for vinen da jeg er novice.

Anmeld

26. december 2013

Dididid

birthee skriver:

Vi skal holde nytår med et par venner, men skal lige finde ud af hvad vi skal spise  Hvad skal I have derude?

Glædelig bagjul 

Forret: laks med salat, aspars, rejer og en dressing der slår spar to.
Hovedret: oksespidsbryst, marineret kartofler, sovs fra stegen, salat osv.
Dessert: hvid chokolade mousse.

Anmeld

26. december 2013

BabyMus

Team Putte skriver:

Tiramisu bliver rigtig godt hvis du bruger bagekakao og blander op med kogende vand.. En lidt stærk blanding og bruger ligesom man ville bruge kaffe.. Jeg kan heller ikke li kaffe

Mums tiramisu uden kaffe. Lyder himmelsk! Elsker tiramisu med kan heller ikke lide kaffe, så ville da være dejligt at kunne lave den selv en dag, uden kaffe!

Så må jeg bare liiige spørge om et par ting.

Bagekakao skriver du. Er det "bare" sådan en kakao man ville bruge til at bage med, eller er det en bestemt når du skriver det sådan? Og hvad er blandingsforholdet mellem kakao og kogende for at den bliver passende i smagen?

Det må jeg altså lige prøve en dag, mange tak for tippet!

Anmeld

26. december 2013

LinLin

B&J skriver:

ej mange tak for tippet det vil jeg 100% gøre så, ja det er nemlig også der for vi vil bruge kakao fordi jeg ikke ønsker at det smager af kaffe

hvad dryssede du så oven på?

Brug en si til at drysse kakao over

Jeg laver altid med kaffe men uden det der likør eller hvad der er....

Anmeld

26. december 2013

(august)

Nytårstalen: diverse grønt m dip, peanuts af diverse af arter og pink mousserende vin/øl

Forrest: laksetartar og marineret tun med æblesalsa og hj.lavet fluté

Hovedret: Bøf bearnaise + 2. sovs med pommes

Dessert: ? (bliver nok cheesecake)

kl. 24: Hj.lavet kransekage m champgane

Til børnene er vi ved at sammensætte et pindebord, så de selv kan gå til og fra...det ender nok med de spiser vores mad 

Anmeld

26. december 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Her står den på:

Forret: Lakseruller m flute..

Hovedret: Dyreryg/kølle med kartofler m hasselnødder, samt sovs lavet fon fra dyreryggen..

Dessert: Hjemmelavet is, vanilje m chokolade..

Natmad: Tunmousse m flute..

vi blir ca 11 voksne og 3 børn...

Anmeld

26. december 2013

Team Putte

BabyMus skriver:

Mums tiramisu uden kaffe. Lyder himmelsk! Elsker tiramisu med kan heller ikke lide kaffe, så ville da være dejligt at kunne lave den selv en dag, uden kaffe!

Så må jeg bare liiige spørge om et par ting.

Bagekakao skriver du. Er det "bare" sådan en kakao man ville bruge til at bage med, eller er det en bestemt når du skriver det sådan? Og hvad er blandingsforholdet mellem kakao og kogende for at den bliver passende i smagen?

Det må jeg altså lige prøve en dag, mange tak for tippet!

Ja jeg elsker det også men den kaffe ødelægger jo det hele

det er bare ganske alm kakao du f.eks kan bruge til chokoladekage altså kakao uden sukker.. Jeg skrev det sådan for at undgå folk springer ud i det og bruger sådan noget nesquick kakao der blandes i mælk for at lave kakaomælk.. Det er nemlig alt for sødt

blandingsforholdet er ca 1/3 kaffekrus med kakao og fyld vand i kruset for resten det skal være en god stærk blanding så den kan opveje de søde ladyfingers og den fede creme smager du på kakao'en smager det ikke særlig godt, men det hele sammen smager skønt!

Anmeld

26. december 2013

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Vi skal have: til nytårstalen: Tarte Flambee med Bacon, løg og ost + Crémant. Forret: risotto med citrongræs, ingefær og kammuslinger. Hovedret: tykstefsbøffer med bagte kartofler, salat og hjemmelavet whiskeysauce. Dessert: ost...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.