Hvad synes i om

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2013

Laulund87

Maja84 skriver:

Det behøver eet ikke nødvendigvis, var bare en af de ting der kunne tænkes over inde. Man valgte navn. Folk vælger jo helt selv hvad de vil kalde deres børn

Ja heldigvis da Jeg forstår bare ikke det er noget man skal tage hensyn til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2013

SanJose

Jeg synes My er helt igennem vidunderligt! Det kunne jeg også selv finde på at kalde min datter 

Anmeld

23. december 2013

Kløver

Laulund87 skriver:

Ja heldigvis da Jeg forstår bare ikke det er noget man skal tage hensyn til.

Det skal man ikke nødvendigvis, synes feks navnet Bjørk er flot eller det svenske Malin og er jo ikke internationalt, de andre grunde var så nok mere en grund til jeg ville vælge navnet fra

Anmeld

24. december 2013

BabyMus

Jeg synes My er rigtig fint og jeg tror også på at hvis nogle vil drille med et navn så skal de nok finde på noget at sige uanset hvad navnet er. Jeg ville vælge det navn jeg selv var vild med og ikke tænke på hvad andre ville tænke.

Hvis I er til dobbelt navne kunne hun jo evt. hedde My Viola - bare et eksempel på navn, så der kom et navn mere på. Både for at det ikke ville være så kort, men også for at det så måske ikke ville give lige så meget anledning til drillerier hvis man stadig var nervøs for det.

Jeg har aldrig forstået det der med at nogle synes at et navn kun passer til et lille barn f.eks. og ikke til en voksen dame. Når man først har heddet et navn hele sit liv, så vil det jo altid passe til én.

Anmeld

24. december 2013

lineog4

Jeg har det svært med My, for jeg forbinder det med noget meget småt, en my af noget er småt - måske grundet det kender jeg en del der har mistet i graviditeten og kaldt deres pige My for hun vil altid være lille. Jeg har det på samme måde med Nor til drenge - de navne fortæller mig om en der er meget lille, ja endda for lille og for lille til livet.

Anmeld

26. december 2013

Mitlivsommooor

Min hund hedder My, men havde den ikke heddet det var det bestemt også et navn jeg godt kunne finde på at bruge til en datter. Det er så fint. 

Anmeld

26. december 2013

Lunae

Anonym skriver:

Vi overvejer at kalde vores datter for My, min kæreste er helt overbevist om at det er perfekt. Men jeg tænker om hele verden vil finde det underligt? Og tænker at vi per automatik vil komme til at kalde hende for lille My?!

Jeg elsker navnet! Min datter hedder Camille og jeg ønskede at hun skulle hedde Camille My, men fik det aldrig trumfet igennem My er et skønt navn

Anmeld

26. december 2013

TNBC

Maja84 skriver:

Måske sødt til en lille pige men ikke et navnet synes fungerer godt hverken internationalt, eller når barnet bliver teenager eller voksen. Min veninde har et navn som ikke mange har og synes det er meget useriøst, og derfor tænker jeg tit over ang navne, hvordan ville navnet fungere også i voksenlivet og der er my altid en sød lille my og ikke noget som jeg ville synes passede en moden eller voksen kvinde ville alternativt bruge det som mellemnavn

Jeg kender en der har et dansk navn, som ikke rigtigt er internationalt og hun arbejder i et italiensk firma, de kan sagtens sige hendes navn, det lyder bare ikke som vi ville sige det, men de kan sige det. man lære jo navnene, om de så passer til ens sprog eller ej

Anmeld

26. december 2013

Kløver

Yurie skriver:

Jeg kender en der har et dansk navn, som ikke rigtigt er internationalt og hun arbejder i et italiensk firma, de kan sagtens sige hendes navn, det lyder bare ikke som vi ville sige det, men de kan sige det. man lære jo navnene, om de så passer til ens sprog eller ej

Ja gør man nok for mig ville de andre grunde også veje tungere en del tungere for ikke at vælge et navn som feks My

Anmeld

26. december 2013

TNBC

Maja84 skriver:

Ja gør man nok for mig ville de andre grunde også veje tungere en del tungere for ikke at vælge et navn som feks My

Det er jo også fair nok. hvis man vælger det fordi det ikke kan siges på andre sprog, så begynder man at miste en masse navne. og så vil alle de danske navne jo forsvinde..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.