LilleSmølf skriver:
Jeg har nu ofte lagt mærke til, at folk lader deres børn åbne julegaver før jul uden nogen særlig grund (altså, fx. at de skal holde jul hos både mor og far hver især) og jeg kan ikke lade være med at undre mig over hvorfor.
Der er jo en grund til at man får gaver på fødselsdagen og til juleaftenen, og ikke bare før og efter - man fejrer jo selve dagen, bl.a. ved at give hinanden gaver.
Så, jer der lader jeres børn åbne gaver før jul - hvorfor? Har de for mange gaver? Har de svært ved at vente? Jeg er bare meget nysgerrig og har absolut ingenting imod at det foregår 
Jeg har bare svært ved at forestille mig at jeg ville give min søn gaver før jul, for han kan jo lige så godt lære at vente som resten af os. Får de også gaver før fødselsdag så?
Håber nogen vil komme med input, da jeg er nysgerrig anlagt 
For vores vedkommende handler det om at mor og far jo er gået hvert til sit. Og det er mormor og morfar faktisk også (dog er de tit med samme sted til jul alligevel).
Så altså, i år skal børnene være hos mig til jul, og så skal de hjem til deres far den 26. og være der julen over. Så åbner de gaver, og holder en slags ekstra jul der den 26.
Nogle gange passer det bedre at gøre det den 22. eller 23. og så er det det vi gør....
Tidligere år har vi for eksempel inviteret dem som ikke skulle holde jul med børnene, hjem til os den 22. eller 23. Så spiser vi gerne risengrød og åbner gaver fra dem der er her, men som ikke skal være med den 24. Det er både for at spare lidt af gaverne på selve juleaften, så børnene bedre kan følge med den dag, men også fordi farmor og farfar for eksempel gerne vil se live hvor glade ungerne bliver for de gaver der er fra dem. Og lige sådan omvendt - ungerne vil så gerne se når folk åbner de gaver som ungerne har brugt lang tid på at lave til dem.
Anmeld