LilleSmølf skriver:
Jeg har nu ofte lagt mærke til, at folk lader deres børn åbne julegaver før jul uden nogen særlig grund (altså, fx. at de skal holde jul hos både mor og far hver især) og jeg kan ikke lade være med at undre mig over hvorfor.
Der er jo en grund til at man får gaver på fødselsdagen og til juleaftenen, og ikke bare før og efter - man fejrer jo selve dagen, bl.a. ved at give hinanden gaver.
Så, jer der lader jeres børn åbne gaver før jul - hvorfor? Har de for mange gaver? Har de svært ved at vente? Jeg er bare meget nysgerrig og har absolut ingenting imod at det foregår 
Jeg har bare svært ved at forestille mig at jeg ville give min søn gaver før jul, for han kan jo lige så godt lære at vente som resten af os. Får de også gaver før fødselsdag så?
Håber nogen vil komme med input, da jeg er nysgerrig anlagt 
altså med delebørn, hvis man holder to juleaftner, får de jo enten gaver 24-25 eller 23-24, fordi det er der man holder jul.
Der er mange børn der bliver utålmodige i løbet af dagen, så hvorfor ikke lade dem få en gave, så de kan lege med den mens man knokler med maden??
Jeg synes ikke der er noget galt med at gaverne ikke lige lander på den 24. Mine nevøer og niecer får julegaver til januar, fordi jeg har nogen af dem og jeg er ikke hjemme til jul,og jeg vil da også have glæde at se dem åbne dem.
Når man læser mange tråde eller andet, så får mange børn mellem 5 og 40 gaver. kunne du forestille dig at åbne så mange gaver på en 1-3timer? Jeg ville blive ør i hovedet, så tænk på hvordan et barn ville få det.. de kan slet ikke overskue så meget og de vil ikke få glæde af gaverne. så hellere pakke nogen op tidligere, eller måske morgenen efter..
Jeg kan godt finde på at give fødselsdag tidligere eller senere, hvis jeg ikke lige kan være der på selve dagen eller den dag det bliver holdt.. Når de er små, kender de jo ikke datoerne og når de bliver større, så ved de godt hvornår de har fødselsdag, og så siger bare at de gave kommer lidt senere, men den kommer. går ikke så mega meget op i datoer, kun når jeg skal sige tillykke.