LilleSmølf skriver:
Jeg har åbenbart ikke udtrykt mig klart nok da jeg skrev "Jeg er bare meget nysgerrig og har absolut ingenting imod at det foregår
" 
Der er heller ikke noget galt i det. Hvis man holder to juleaftner eller lignende kan jeg godt forstå det men spurgte ind til hvorfor man gør det hvis der ikke er nogen "specielle" omstændigheder, så at sige. Netop fordi jeg ikke selv kunne gennemskue grunden.
Jeg synes 40 gaver er alt for latterligt. Hvis man har så stor en familie ville jeg da foretrække hvis de gik sammen og købte noget større i stedet. Jeg er godt klar over et barn ikke kan overskue at skulle pakke 40 gaver ud men nu er de vel de færreste, der er så materielle at de køber halvdelen af BR til deres barn. Det er så også en hel anden diskussion 
Mit barn ville da heller aldrig bliver tvunget til at pakke 40 gaver ud på 3 timer, men det var ikke faldet mig ind at nogen giver SÅ meget, så det er jo en fin begrundelse du kommer med som fint svarer på mit spørgsmål (:
Du virker lidt til at føle dig angrebet, men jeg håber jeg bare misforstår dit indlæg. Du må da hjertens gerne give dine børn alle de gaver du vil hvornår du vil. Jeg er bare opvokset med at man fik gaverne på selve dagen og har aldrig fået mere end 5-6 gaver på én gang.
Da min dreng er 7 måneder havde jeg fx. ikke tænkt over, at det for nogen børn kunne være for meget at åbne 5-10 gaver på en gang.
Forrige år holdt vi jul med nogen hvis børn mellem på 4-5-8-9 hver især åbnede 15-20 gaver på én gang uden problemer. Så det er jo ikke en unviersel ting at de ikke kan overskue det, og derfor heller ikke noget jeg lige havde tænkt over.
Du skal have tak for svar 
Føler mig slet ikke angrebet. beklager hvis det lød sådan..
Jeg forstod dig godt, fortalte dig bare hvordan det kan hænge sammen, jeg formulerede mig måske ikke så godt..
Nu spørg jeg måske lidt dumt, men hvad ville du se som en speciel anledning til at barnet fik gaven 22-23, december??
Jeg går heller ikke ind for at de skal få gaverne dage før eller efter, kun hvis det måske er nogen der ikke er der juleaften, og gerne selv vil give gaven.
Jeg synes også at 40gaver er for meget(jeg læste det en enkel gang) Der var en herinde der skrev at hendes mor havde omkring 10gaver til hvert børnebørn. som hvis jeg fik det af vide ville sige nej til. Det er for mange gaver fra en person.. Hvorfor skal de have så mange gaver? en eller to fra hver person er vel nok.. Sorry sidebemærkning.
Jeg kan ikke huske så meget om hvordan det var da jeg var barn..
Jo, vi fik nogen gange lov til at åbne en om dagen..
Anmeld