*Pingvinen* skriver:
Jeg har nu været på Paleo (stenalderkost 2.0) i 4 uger nu og nu begynder kroppen at ændre form.
Har ikke tabt synderligt på tallene på vægten, men cm er blevet flyttet rundt på kroppen i hvert fald.
Skinkerne og maven hænger ikke længere ud over kanten på bukserne og ja de to sidste dage har jeg haft jeans på, jeg ikke har haft på lææææænge. Dét er sgu da motiverende! 
Og jeg har det ikke mindre end fantastisk! Føler ikke, jeg giver afkald på noget, men at jeg netop tilvælger noget andet. Jeg tager valg i mit liv om, hvilket mad og kvaliteten heraf, jeg vil stoppen i munden.
Nu er det jo en rigtig hård måned at skifte livsstil i, men målet er blot at jeg ikke tager på også at jeg igen, tilvælger noget i stedet for at fravælge. Rent mentalt skal det forberedes og her har jeg en kæmpe støtte i min skønne veninde, som har været på Paleo i over et år.
Fik fx flæskesteg i går til sønnike's fødselsdag. De andre fik hele svineriet og jeg havde lavet en rigtig lækker frisk rødkålssalat, tog sauce før der kom jævning i også spiste jeg alm steg med svær til. Uhmm... Til aftenskaffe havde jeg købt italiensk is og det trak lidt, men havde besluttet, at jeg ville lave mig en smootie. Smagte dog de to slags is og puhha de var ikke gode. Den ene smagte af plastic og den anden smagte så syntetisk af sødemiddel, at det bare slet ikke smagte godt. Så jeg var glad for mine tilvalg igen i går 
Nu skal vi til julefrokost på lørdag og selv holde fødselsdag søndag. Ved at det ikke bliver let, men hvis bare jeg vurdere hvor meget lysten er til netop det mad, jeg vil spise og prioritere vigtigheden deraf - så skal det nok gå 
Ville bare lige dele det med jer. 4 uger har det taget for kroppen at begynde at ændre sig. Ikke noget halleluja, blot en info om, hvor godt man kan have det med en ny livsstil - selv i december måned 
hvor er det bare skønt at læse, der er desværre alt for mange der går ud af julemåneden med for mange kilo på slæb, men dem er du ikke en af